اطلاعاتي در مورد انتشار آگهي در بخش تغييرات روزنامه رسمي

انتشار آگهي در روزنامه رسمي فقط منحصر به ثبت شركت نيست بر پايه قانون آگهي تغييرات روزنامه رسمي بايد توسط شركت ها در روزنامه چاپ شوند. در سطور زير به ارزيابي مقرراتي در اين زمينه وجود دارد مي‌پردازيم:

هيات مديره بايد پيش از طرح برنامه اي براي كاهش اختياري سرمايه، قصد مجمع عمومي را در اين مورد، ماكزيمم تا مدت يك ماه در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشاري كه آگهي ‌هايي در مورد شركت ها در آن چاپ مي‌شود، نشر كنند.

تصميم درمورد توقف فعاليت و نام رييس يا روسا تكميل و آدرس آن‌ها، بايد طي پنج روز به مركز ثبت شركت‌ ها ابلاغ شود كه پس از تاييد براي اطلاع همگاني به بخش تغييرات روزنامه رسمي و روزنامه كثير الانتشاري كه اطلاعيه‌ ها و آگهي ‌هاي در زمينه به كمپاني ها در آن منتشر مي‌شود مراجعه تا آگهي مربوطه چاپ شود.

تخس اموال شركت بين مالكان سهام، در مدت تصفيه يا پس از آن امكان ندارد مگر در صورتي كه قبل از شروع تصفيه و فراخوان بستانكاران از قبل سه بار و در هر مورد  به فاصله­ي سي روز در بخش تغييرات روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشاري كه آگهي ها و اعلان هاي مربوط به كمپاني در آن چاپ مي‌شود، منتشر شود و در دست كم شش ماه از مورخه­ي چاپ نخستين آگهي رد شده باشد.

مديران تصفيه بايد طي بازه­ي زماني سي روز بعد از پايان تصفيه گزارش و نحوه انجام آن را به مركز ثبت شركت‌ ها اعلان و ابلاغ كنند.

تغييرات روزنامه رسمي

با تاييد برسد و در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشاري كه اعلان ها و اطلاعيه هايي در مورد كمپاني ها در آن چاپ مي‌شود، نشر گردد و اسم شركت از دفتر ثبت شركت ‌ها و دفتر ثبت تجارتي حذف شود.

انتشار اطلاعات حساب ويژه در بخش تغييرات روزنامه رسمي

پس از اطلاع رساني در مورد پايان تصفيه مديران تصفيه ملزم هستند وجوهي را كه باقيمانده است در حساب ويژه اي به يكي از بانك‌ هاي كشور منتقل كنند و ليست نام هاي طلبكاران و مالكان سهم ها را كه حقوق خود را دريافت ننموده اند هم به آن بانك بدهند. سپس جزييات را در قالب همان اطلاعيه كه گفته شد و در همان ماده به اطلاع افراد برسانند تا براي دريافت حقوقشان به بانك مراجعه نمايند.

بعد از گذشت ده سال از زماني كه چاپ آگهي انجام شده است تصفيه هر مبلغي كه در بانك موجود باشد به عنوان مال بدون صاحب شناخته ميشود و توسط دادستان عمومي و انقلاب به خزانه دولت ريخته ميشود.

اقدام در مورد واگذاري اوراق قرضه و موارد ثبت كردن و اعلان آن بايستي با طرح آگهي انتشار اوراق قرضه رسما به مركز ثبت شركت ‌ها اطلاع داده شود. و آن مركز موارد كه آن شركت قصد انجام آن را دارد ثبت و گزارشي از كليات آن را با عنوان آگهي فروش اوراق قرضه، با دريافت وجه آن از شركت، در بخش تغييرات روزنامه رسمي چاپ خواهد كرد.

اسم و اطلاعات فرد و موارد كه مدير عامل توانايي تصميم گيري در آن دارد بايد با فرستادن رو نوشتي از گزارش كار هيات مديره به مركز ثبت شركت‌ ها اطلاع داده شده و بعد از تاييد در تغييرات روزنامه رسمي چاپ شود.

تغييرات روزنامه رسمي در ثبت فردا

اطلاعيه شركت در مطبوعاتي كه وزارت دادگستري منتشر ميكند و يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار دوباره بعد ده روز چاپ خواهد شد. نسخه اي از اين اطلاعيه براي هر كدام از طلبكاران كه مشخصات آنها موجود باشد فرستاده ميشود.

به مجرد آن كه ليست طلبكاران با اصول ماده قانوني تكميل شد، مدير تصفيه توسط چاپ آگهي در مجله رسمي و دست كم يك روزنامه­ي متفاوت به بستانكاران يك هشدار مي دهد كه در زمان هاي تعيين شده مراجعه كنند و اسناد و مشخصات بستانكاري خود يا سواد تاييد كننده آن را همراه با گزارشي از كه همه­ي حقوق باقي مانده آنان را تعيين مينمايد و به مسئول قضايي بدهند همچنين رسيد آن را بگيرند. گزارش و همه­ي مواردي كه گفتيم بايد در دو نوبت و به فاصله پنج روز چاپ شود.

اقدامات مدير تصفيه در بخش تغييرات روزنامه رسمي

مدير تصفيه ميتواند دارايي بازرگانان را توقيف و پلمپ نمايد مدير تصفيه سريعا از با نگاه به گزارشي از اموال از قبل موجود است در مورد رسيدگي مدارك و مرقومات عمل كند. در صورتي كه اظطراري وجود داشته باشد. متممي براي موارد اموال ذكر شده خواهد ساخت. مدير تصفيه بايد سريعا از طريق اطلاعيه در بخش تغييرات روزنامه از بستانكاران تاره اگر كه اعلام و درخواست نمايند همچنين موجود باشند دعوت به عمل آورد كه در بازه­ي زماني يك ماه حقوق و درخواست خود به همراه مدارك آن را براي پيگيري ذكر كنند. اطلاعيه منتشر شده توسط شركت ها در روزنامه­ي متعلق به  وزارت دادگستري و يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار بار ديگر در بازه زماني ده روزه چاپ خواهد شد. نسخه اي از اين اطلاعيه براي هر يك از طلبكاراني كه مشخصات آن ها موجود است فرستاده ميشود.

تغييرات روزنامه رسمي

به مجرد اين كه ليست طلبكاران احتمالي بر پايه ماده تنظيم شد، مدير تصفيه از راه اعلان در مطبوعات رسمي و دست كم يك روزنامه­ي متفاوت به كساني كه مشكوك به طلبكار بودن هستند اطلاع مي دهد كه در مدت هاي ذكر شده را مشخصات و اسناد مطمئن طلب را ارسال نمايند.

اميدواريم از اين مقاله كه روي انتشار آگهي تغييرات در روزنامه­ي كثير الانتشار تمركز داشت استفاده نموده و در كسب و كار خود از آن بهره ببريد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.