خشكشويي لباس چگونه است؟

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

خشكشويي لباس چگونه است؟

۷۰ بازديد ۰ نظر

خشكشويي لباس چگونه است؟

همانطور كه ميدانيد روش هاي گوناگوني براي تميز كردن لباس وجود دارد اما ممكن در برخي از شستشو هايي كه انجام مي دهيد لباس هاي شما به طور كامل پاك و تميز نشوند. خشكشويي لباس، روشي بسيار موثر براي پاك كردن كثيفي ها و لكه هاي سرسخت از روي لباس است.

لكه و كثيفي ها روي لباس هر كدام با هم تفاوت هايي دارند، ممكن است برخي از لباس ها لكه هايي سرسخت داشته باشند و برخي از لكه ها به سادگي پاك شوند در نتيجه نوع تميز كردن لباس ها باهم متفاوت هستند.

در خشكشويي چگونه لكه لباس ها را تميز مي كنند؟

برخي از لباس ها وجود دارند كه پس از چند بار شستشو متوجه تغييراتي در بافت و رنگ آن خواهيد شد. شستشو با آب پس از مدتي بافت لباس را عوض مي كند و ممكن است برخي از لباس ها كوچك يا بزرگتر شوند. در خشكشويي لباس به دليل استفاده از دستگاه هاي مخصوص و مواد حلال قوي اينگونه اتفاقات براي لباس شما به وجود نخواهد آمد.

نوع كثيفي و نوع لكه ايجاد شده روي لباس،فرايند تميز كردن لباس را در خشكشويي متفاوت مي كند. اگر لكه هاي سرسخت مانند لكه هاي روغن روي لباس شما ايجاد شود طي دو مرحله اين لكه ها تميز مي شوند در ابتدا از ابزار ها يا مايع هاي نرم كننده لكه استفاده مي كنند و سپس با فشار قوي لكه هاي ايجاد شده را بدون آسيب رساندن به پارچه از بين مي برند.

معمولا براي از بين بردن لكه هاي سرسخت از محلول هايي شبيه به بنزين به نام پركلر پلي اتيلن استفاده مي كنند. اين ماده ضد عفوني كننده هيچ لكه اي را به جا نگذاشته و بوي نامطبوعي به لباس شما نخواهد داد.پس از تحويل گرفتن لباس خود از خشكشويي لباس شما به گونه اي خواهد بود كه انگار از آن استفاده نكرده ايد.

پس اگر لكه هاي سرسخت از لباس شما پاك نمي شود آن را به خشكشويي بسپاريد تا آن ها بدون آسيب رساندن به بافت پارچه به شما تحويل دهند.

به طور كلي فرايند تميز شدن لباس در خشكشويي چگونه است؟

در سال هاي اوليه پس از احداث خشكشويي از بنزين براي از بين بردن لكه هاي لباس استفاده مي كردند. اما با پيشرفت هايي كه در اين خصوص به وجود آمد ماده هاي مصنوعي بدون هيچ بويي شبيه به عملكرد بنزين جايگزين آن شد.

به طور كلي براي تميز كردن لباس ها در خشكشويي، لباس ها را درون دستگاه بزرگي مانند لباسشويي قرار مي دهند. درون اين دستگاه پر از محلول هاي پاك كننده، بدون ذره اي آب است كه هنگام چرخيدن لباس ها درون اين دستگاه لكه ها و كثيفي ها به طور كامل بدون هيچ آسيبي به پارچه كاملا پاك مي شوند.

اما گاهي مواقع برخي از كثيفي ها بايد با مواد شيميايي پاك شوند كه براي پاك كردن آن به آب احتياج دارند. در اين گونه مواقع بعد از پاك كردن با مواد شيميايي آن را با آب شستشو مي دهند. در نهايت لباس ها را در ماشين بزرگ قرار مي دهند تا چين و چروك هايي كه در لباس ايجاد شده صاف شوند.

خشكشويي لباس چگونه است؟

 

خشكشويي لباس چگونه است؟

چه لباس هايي را بايد خشكشويي كرد؟

بسياري از لباس هايي كه شما خريداري مي كنيد برچسب هايي در قسمت هاي مختلف لباس قرار گرفته كه روش شستشو را روي آن قرار داده است. بسته به نوع پارچه اي كه براي لباس به كار گرفته شده است بهترين روش تميز كردن لباس به شما گفته مي شود.

اگر در لباسي كه خريداري كرده ايد روش تميز كردن را خشكشويي درج كرده است نبايد آن را آب شستشو دهيد تا بافت لباس آسيبي نبيند. برخي لباس ها نيز وجود دارند كه روش تميز كردن آن درج نشده است و فقط جنس پارچه در آن ذكر شده است.

لباس هايي كه از جنس ابريشم، استات،مخمل،تافته و پشم را مي تواند در منزل شست اما بايد رنگ آن را در نظر بگيريد. اگر پس از شستشو ممكن است تغيير رنگ دهد بهتر است آن را به خشكشويي بسپاريد تا دچار تغيير رنگ نشوند.

گاهي اوقات اين گونه پارچه ها كه از جنس موارد ذكر شده هستند لكه هايي سرسخت روي ان ايجاد مي شود كه  لكه بري براي شما سخت است و به راحتي پاك نخواهد شد در اين صورت بهتر است لباس خود را به خشكشويي بسپاريد تا به بافت لباس شما آسيبي وارد نشود.

برخي از لباس هايي وجود دارند كه طرح آن ها مانند سنگ دوزي با چسب به لباس شما وصل شده است اين گونه لباس ها را نمي توانيد با آب شستشو دهيد زيرا ممكن است سنگ دوزي هاي لباس شما كنده شود. به طور كلي بايد يكسري از لباس ها را به خشكشويي بسپاريد تا بافت و فرم لباس پس از شستشو تغييري نكند. لباس هايي كه ممكن است پس از شستشو فرم خود را از دست بدهند شامل موارد زير است:

  • كت و شلوار هايي كه از جنس پشمي هستند.
  • لباس هاي سنگ دوزي و گلدوزي شده
  • لباس هاي مجلسي كه شستشو آن ها باعث آسيب رسيدن به مدل لباس مي شود.
  • لباس هاي مجلسي كه از جنس ابريشمي و مخمل هستند.

چه فرايندي قبل و بعد از خشكشويي انجام مي شود؟

بعد از تحويل دادن لباس به خشكشويي در ابتدا لباس شما به طور كامل بررسي مي شود. جنس،رنگ،نوع كثيفي و ميزان كثيفي مدنظر قرار مي دهند و نسبت به اين موارد از محلول مناسب براي لباس شما استفاده مي شود تا آسيبي به لباس شما وارد نشود.

پس از فرايند پاكسازي كامل لباس شما در نهايت با استفاده از اتو بخارهايي بزرگ و مخصوص چروك هاي ايجاد شده لباس شما را صاف مي كنند و در نهايت آن را در بسته بندي هاي كاملا تميز قرار مي دهند.

با مراجعه به سايت لاوسته ۲۴ مي توانيد لباس هاي خود را به آساني و با اطمينان كامل به خشكشويي بسپاريد.لاوسته ۲۴ لباس هاي شما را از سراسر تهران تحويل گرفته سپس با بهترين كيفيت شستشو لباس هاي شما را تحويل مي دهد.

براي صرفه‌جويي در زمان مي‌توانيد از خدمات خشكشويي آنلاين نيز استفاده كنيد.

با مراجعه به سايت خشكشويي اينترنتي لاوسته ۲۴ مي توانيد لباس هاي خود را با اطمينان خاطر به خشكشويي بسپاريد. لاوسته ۲۴ در سراسر تهران لباس هاي شما را تحويل گرفته و با بهترين كيفيت شستشو به شما تحويل مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.