آرشیو آذر ماه 1398

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ثبت شركت انلاين

۶۵ بازديد ۰ نظر

ثبت شركت آنلاين

اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

قصد ما در اين مطلب توضيحي درباره ي ثبت شركت آنلاين و كارهاي لازم براي آن است منظور از شركت بازرگاني، تعاوني و اجتماع منافع دو يا چند شريك در يكي از فرم هاي پيش تعبيه شده در مقررات بازرگاني ميباشد.

برگزيدن قالب شركت براي كارهاي بازرگاني به علت هاي گوناگون انجام ميگيرد : اهميت تجميع كردن منابع زياد، سوا كردن اموال تجاري فرد از اموال فردي او ، تداوم حيات شركت بازرگاني پس از فوت بازرگان، هموار كردن جا به جايي اموال از راه جابه جايي سهام شركت به در عوض جابه جايي خود اموال، گرفتن حقوق و مطالبات از شركت براي شريك ( در مقام مدير ) و در نهايت استفاده از منافع بيمه و بازنشستگي.

در ادامه اين تغيير ، طريقه­ي ثبت شركت آنلاين در مركز ثبت  شركت ها هم از طريقه­ي قديمي بيرون آمده است. به اين معنا كه پيش از اين فرد مراجعه كننده به طور حضوري به مركز ثبت داشت و با استفاده از فرم ها ،نام هاي مورد نظرش را توصيه ميكرد و اين نام ها تنها در مركز ثبت تهران مورد نظارت قرار مي گرفت، و بعد ارباب رجوع مراجعه مي كرد و به طور سنتي ، اسناد و مدارك ،گزارش ميكرد و مقررات را ارائه مي كرد تا به وسيله ي متخصص ثبت شركت ها مورد نظارت قرار بگيرد و اگر تاييد شد در مراكز ثبت شركت ها ثبت شود و پس از گرفتن امضا هاي ، شركت به ثبت رسد ولي در حال حاضر با عملي شدن سيستم هاي ثبت شركت آنلاينها و شركت هاي غير بازرگاني كارهاي ارباب رجوع به صورت اينترنتي و توسط سيستم ثبت اينترنتي شركت  http://irsherkat.ssaa.ir  به طريقه ي غير حضوري انجام مي گيرد.

ثبت شركت آنلاين

          اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

اضافه بر آن مي شود همه­ي مشخصات لازم و جزييات  درخواست ها و اسناد و مدارك مورد نياز بخشنامه ها و شيوه نامه هاي مورد احتياج براي ثبت شركت ها و اطلاع رساني هاي  بعدي  را نيز توسط پايگاه اطلاع رساني ثبت شركت ها به نشاني كه گفته شد بررسي و پيگيري نمود.

نحوه­ ي ورود اطلاعات در سامانه اطلاعاتي درباره ­ي نحوه ثبت شركت آنلاين

در اين مرحله نام مراجع شركت يا موسسه وارد مي گردد. در آغاز بايد اطلاعات اداره كل استاني كه شركت در آن ثبت مي شود وارد شود و بعد مشخصات مركز ثبتي در آن وارد شود. منظور از مركز و واحد ثبتي ، جايي است كه شركت بايستي در آن جا ثبت شود.  سپس محل تولد ارباب رجوع را تعيين كنيد. اگر گزينه ايراني برگزيده شود بايد حتماَ شماره ملي وارد شود و اگر غير ايراني برگزيده شود بايد شماره گذرنامه وارد گردد.

بعد با كامل كردن مدل شركتي كه در سيستم ثبت شركت آنلاينقصد ثبت آن را داريد ، مشخصات در مورد شماره ملي مراجع، اسم مراجع و نام خانوادگي مراجع و شماره تلفن مراجع را وارد كنيد. به همين منوال بايد سمت مراجع از اين منظر كه اصيل است يا وكيل  وارد شود. مراد از نام امضا كننده دفتر و نام خانوادگي امضا كننده دفتر اطلاعات فردي است كه مشخصات شركت را در اداره مورد نظر تاييد مي كند. سمت امضا كننده دفتر مشخص مي كند كه مراجع از مديران، شركا، سهام داران يا وكيل رسمي است. به همين منوال ، موقعيت توكيل امضا كننده حق واگذاري به ديگران را مشخص مي نمايد.

ثبت شركت آنلاين

      اطلاعاتي درباره-ي نحوه ثبت شركت آنلاين

براي ثبت تاسيس شركت، به سايت مركز مربوطه مراجعه كنيد و مشخصات مورد نظر را كامل كنيد. مشخصات وارد شده در سيستم بايد عيناَ با محتوي صورت جلسات و مدارك و اسناد وسيله هم خواني داشته و به اضافه­ي اين از منظر قالب و محتوي هم با قوانين و مقررات ثبت شركت آنلاينهم خواني باشد.

ترتيبات ثبت كردن شركت در سيستم به صورت زير است:

در اين قسمت با توجه به نوع و مدل شركت، اسنادي را كه مراجع بايد ارائه كند در سيستم نشان داده ميشود. با خواندن و آماده سازي اين اسناد ، بر روي ” تاييد مدارك مورد نياز ” كليك كنيد . پس از آن گزينه اي به اسم ” پذيرش نهايي ” موجود ميباشد كه با برگزيدن آن درخواست ثبت شركت آنلاينثبت نهايي ميشود و فرستاده مي گردد.

شرايط مورد نياز براي اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

مراجعان ثبت شركت آنلاينها و موسسات غير بازرگاني بايد سريعا بعد از ثبت درخواست خود در سيستم اداره ثبت شركت ها و گرفتن كد پيگيري ، براي فرستادن اصل مدارك و سند هاي مورد نياز به مرجع ثبت شركت ها و موسسات غير بازرگاني اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني فرد حقوقي مورد نياز اقدام كنند و يك نمونه از رسيد پذيرش را براي گرفتن اطلاعيه ثبتي نزد خود نگه دارند و بعد از فرستادن مدارك توسط پست، شماره باركد پستي، تاريخ تحويل مدارك به پست و مدل مدرك چاپي خود را در سيستم وارد نمايند.

توجه كنيد كه ورود و فرستادن مشخصات پستي ظروري است.

ثبت شركت آنلاين

– كمترين سن براي به ثبت كردن شركت ۱۸ سال است . ( لازم به بيان است، سهام داران مي توانند زير ۱۸ سال داشته باشند اما اجازه ندارند عضو هيات مديره بشوند) .

– گرفتن گواهي عدم سوء سابقه براي مديران و بازرسين هم در شركت سهامي خاص و هم با مسئوليت محدود ظروري است.

– سهام داران احتياجي به گرفتن گواهي سوء سابقه ندارند.

– در ثبت كردن شركت، اعضاي هيات مديره و مدير عامل نبايد هيچ سمت و عنوان دولتي داشته باشند .

– بازرسين نبايد با هيات مديره نسبت خوانوادگي تا درجه ۳ داشته باشند.

– مدير عامل نبايد مدير عامل شركت ديگري باشد .

– در صورتي كه نام و يا نام خانوادگي هر يك از شركاء در نام شركت بيايد مسئوليت صاحب نام تضامني خواهد بود.

– شركت ها پس از ثبت بايد براي تشكيل پرونده دارايي و پرداخت دو در هزار و گرفتن شناسه اقتصادي و پلمپ دفاتر تجاري اقدام كنند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

اطلاعاتي براي ثبت فوري شركت

۸۰ بازديد ۰ نظر

اطلاعاتي براي ثبت فوري شركت

در اين مطلب قصد ارائه توضيحاتي داريم براي ثبت فوري شركت، ابتدا بعد از گرفتن تصميم در مورد شكل شركت و به تناوب تعداد شركا براي آغاز كار مي توانيد براي ثبت شركت به شيوه ي اينترنتي و با استفاده از سيستم مركز ثبت شركت ها و موسسات غير بازرگاني ترتيبات تصميم خود را آغاز كنيد. به اين صورت كه در  سيستم مورد اشاره ثبت نام كرده و ترتيبات را بر اساس سيستم طي مي كنيد. قبل از شروع روندمان بهتر است اسناد و مدارك مورد احتياج از جمله تصميم در مورد اسم شركت (۵ انتخاب)، مضمون و رسته ي كاري شركت، نشاني و محل فعاليت شركت (همراه با كدپستي) و سرمايه اوليه را آماده كنيد.

كمترين تعداد ممكن براي ثبت يك شركت دو نفر مي باشد و يك نفر به تنهايي توانايي ثبت شركت را دارا نيست . براي شركت در مناقصات و اخذ طرح هايي كه كارفرما ي آن ها دولتي مي باشد فرد حقيقي قادر به گرفتن مناقصه نمي باشد و حتما بايد ذيل عنوان شركت يا فرد حقوقي شركت نمايند .

لازم به ذكر است، همين طور كه گفته شد، ثبت شركت هاي بازرگان به موجب “قانون راجع به ثبت شركت ها”  و نظامنامه هاي مرتبط به عمل مي آيد. ثبت شركت هاي تعاوني و اتحاديه هاي تعاوني هم، طبق ماده هاي قانون قسمت تعاوني و با استفاده از نظامنامه هاي ذكر شده، انجام مي پذيرد.

منبع ثبت، در تهران،”اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي”و در شهرستان ها،”اداره ثبت” محل آن در مركز اصلي شركت بازرگاني يا شركت و اتحاديه تعاوني مي باشد.

ثبت فوري شركت

ثبت فوري شركت

بنا به اهميت مضمون، به اطلاع خوانندگان ارجمند مي رساند  ثبت شركت توسط ما، با تجربه هاي خوب و با بهره گيري از مجموعه اي از صاحب نظران و با استفاده از جديدترين روش هاي مخصوص مديريت امور ثبتي، به صورت فوق العاده حرفه اي سرويس هاي خود را در زمينه هاي ثبت شركت، ثبت نشان تجاري، ثبت اختراع و پروژه هاي صنعتي، ثبت گزارش شركت ها، ثبت تغييرات پس از شركت در جهت بر طرف كردن نيازهاي ثبتي و حقوقي افراد حقيقي و حقوقي ارائه مي كند.

نحوه­ي ثبت فوري شركت

براي ثبت شركت در آغاز درخواست كننده بايد مدل ثبت خود را از جمله شركت ، مجموعه و … معين و پذيرش خود را آغاز كند . بر اساس آن مدارك و مراحل ثبتي را طي كند بعد از پذيرش پاياني به درخواست كننده شماره پيگيري داده مي شود و بعد از تاييد امكان تغيير موجود نميباشد. در آغاز اقدام در اداره ثبت شركت ها نظارت بر تاييد نام است و پس از تاييد نام اسناد و مدارك به وسيله ي پست براي اداره ثبت شركت فرستاده مي شود . فرصت فرستادن مدارك كم است و حداكثر سه روز است.

مطلوب تر است پيش از عمل كردن به ثبت شركت مدارك و مجوز هاي برخي از موضوعات كار كه احتياج به اجازه ي سازمان مربوطه دارند و عدم سابقه ي كيفري آماده باشد تا در روند كار با ايرادي روبرو نشود ثبت فوري شركت به بهترين شكل انجام پذيرد.

ثبت فوري شركت

بعد از فرستادن و بررسي اگر مشكلي از طرف كارشناس موجود نباشد ، ابلاغيه براي مراجعه و خواندن پيش نويس اطلاعيه و پرداخت مبالغ ثبتي صادر ميگردد . براي ثبت شركت بايد اسم خوب در نظر گرفت .

نام شركت بايد كاملا فارسي و خوانا باشد همچنين مشكل جمله بندي نداشته باشد، تكراري نبوده و از اسم خاص در آن استفاده شده باشد و نوشتن اعداد تنها به شكل حروف جدا است . فعاليت‌ هاي تجاري به شكل‌ هاي مختلفي بر قرار مي‌شود. حمايت از فعالان اين زمينه و نحوه ي كنترل بر فعاليت‌ هاي تجاري و بازرگاني محتاج كسب اطلاع و مشخصات ضروري در اين مورد است. رعايت هر كدام باعث كمك به شما براي ثبت فوري شركت است .

در مورد اسم شركت اسم هايي كه احتياج به مجوز دارند بايد در آغاز مجوز آنها گرفته شود و پس از آن شروع به فعاليت براي ثبت شركت نمود . اسم هايي كه تاييد و ثبت اطلاعيه مي شوند فرصت آنها بدون محدوديت است ولي اگر اطلاعيه ها چاپ نشوند تنها ۳ ماه تاريخ انقضا دارند .

در اين دوره براي شركت هاي با عنوان سهامي عام ۶ ماه است . حق تقدم اسم هاي ثبت شده با توجه به زمان ثبت آن ها مي باشد كه اين حق بعد از جلوگيري از فعاليت و تصفيه باطل مي شود . نام برگزيده شده پس از تاييد قابل ارسال نمي باشند .

ثبت فوري شركت

ثبت فوري شركت

اگر تفاوت اسم درخواستي شما با نامي كه از گذشته شده است است . تنها در پسوند حذف يا تجميع آن باشد غير قابل ثبت مي باشد . كلمه هاي منحرف كننده و اگر هم شكل با نام ثبت شده ديگر باشند قابل ثبت شدن نمي باشد .

مراحل ثبت فوري شركت

۱- واريز حق الزحمه تعيين اسم و ثبت همه­ي اطلاعات شخصي و حقوقي درخواست كننده جهت ثبت فوري شركت

۲- انتخاب اسم مناسب با رعايت نكات ذكر شده تا ثبت فوري شركت بهتر انجام گيرد

۳- پذيرش (متصدي قسمت پذيرش در صورت كامل بودن همه­ي اطلاعات درخواست كننده آن را ثبت ميكنيد و رسيد را به شما ميدهد )

۴- ورود مشخصات اوليه: پس از اينكه متصدي پذيرش مشخصات را وارد سيستم ثبت نمود، شخص درخواست كننده ي مشخصات را تأييد نموده و درخواست متقاضي براي ادامه روند ثبت فوري شركت براي مشخص كردن نام پاياني و تعيين متخصص فرستاده ميشود

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

۹۶ بازديد ۰ نظر

اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

قصد ما در اين مطلب توضيحي درباره ي ثبت شركت آنلاين و كارهاي لازم براي آن است منظور از شركت بازرگاني، تعاوني و اجتماع منافع دو يا چند شريك در يكي از فرم هاي پيش تعبيه شده در مقررات بازرگاني ميباشد.

برگزيدن قالب شركت براي كارهاي بازرگاني به علت هاي گوناگون انجام ميگيرد : اهميت تجميع كردن منابع زياد، سوا كردن اموال تجاري فرد از اموال فردي او ، تداوم حيات شركت بازرگاني پس از فوت بازرگان، هموار كردن جا به جايي اموال از راه جابه جايي سهام شركت به در عوض جابه جايي خود اموال، گرفتن حقوق و مطالبات از شركت براي شريك ( در مقام مدير ) و در نهايت استفاده از منافع بيمه و بازنشستگي.

در ادامه اين تغيير ، طريقه­ي ثبت شركت آنلاين در مركز ثبت  شركت ها هم از طريقه­ي قديمي بيرون آمده است. به اين معنا كه پيش از اين فرد مراجعه كننده به طور حضوري به مركز ثبت داشت و با استفاده از فرم ها ،نام هاي مورد نظرش را توصيه ميكرد و اين نام ها تنها در مركز ثبت تهران مورد نظارت قرار مي گرفت، و بعد ارباب رجوع مراجعه مي كرد و به طور سنتي ، اسناد و مدارك ،گزارش ميكرد و مقررات را ارائه مي كرد تا به وسيله ي متخصص ثبت شركت ها مورد نظارت قرار بگيرد و اگر تاييد شد در مراكز ثبت شركت ها ثبت شود و پس از گرفتن امضا هاي ، شركت به ثبت رسد ولي در حال حاضر با عملي شدن سيستم هاي ثبت شركت آنلاينها و شركت هاي غير بازرگاني كارهاي ارباب رجوع به صورت اينترنتي و توسط سيستم ثبت اينترنتي شركت  http://irsherkat.ssaa.ir  به طريقه ي غير حضوري انجام مي گيرد.

ثبت شركت آنلاين

          اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

اضافه بر آن مي شود همه­ي مشخصات لازم و جزييات  درخواست ها و اسناد و مدارك مورد نياز بخشنامه ها و شيوه نامه هاي مورد احتياج براي ثبت شركت ها و اطلاع رساني هاي  بعدي  را نيز توسط پايگاه اطلاع رساني ثبت شركت ها به نشاني كه گفته شد بررسي و پيگيري نمود.

نحوه­ ي ورود اطلاعات در سامانه اطلاعاتي درباره ­ي نحوه ثبت شركت آنلاين

در اين مرحله نام مراجع شركت يا موسسه وارد مي گردد. در آغاز بايد اطلاعات اداره كل استاني كه شركت در آن ثبت مي شود وارد شود و بعد مشخصات مركز ثبتي در آن وارد شود. منظور از مركز و واحد ثبتي ، جايي است كه شركت بايستي در آن جا ثبت شود.  سپس محل تولد ارباب رجوع را تعيين كنيد. اگر گزينه ايراني برگزيده شود بايد حتماَ شماره ملي وارد شود و اگر غير ايراني برگزيده شود بايد شماره گذرنامه وارد گردد.

بعد با كامل كردن مدل شركتي كه در سيستم ثبت شركت آنلاينقصد ثبت آن را داريد ، مشخصات در مورد شماره ملي مراجع، اسم مراجع و نام خانوادگي مراجع و شماره تلفن مراجع را وارد كنيد. به همين منوال بايد سمت مراجع از اين منظر كه اصيل است يا وكيل  وارد شود. مراد از نام امضا كننده دفتر و نام خانوادگي امضا كننده دفتر اطلاعات فردي است كه مشخصات شركت را در اداره مورد نظر تاييد مي كند. سمت امضا كننده دفتر مشخص مي كند كه مراجع از مديران، شركا، سهام داران يا وكيل رسمي است. به همين منوال ، موقعيت توكيل امضا كننده حق واگذاري به ديگران را مشخص مي نمايد.

ثبت شركت آنلاين

      اطلاعاتي درباره-ي نحوه ثبت شركت آنلاين

براي ثبت تاسيس شركت، به سايت مركز مربوطه مراجعه كنيد و مشخصات مورد نظر را كامل كنيد. مشخصات وارد شده در سيستم بايد عيناَ با محتوي صورت جلسات و مدارك و اسناد وسيله هم خواني داشته و به اضافه­ي اين از منظر قالب و محتوي هم با قوانين و مقررات ثبت شركت آنلاينهم خواني باشد.

ترتيبات ثبت كردن شركت در سيستم به صورت زير است:

در اين قسمت با توجه به نوع و مدل شركت، اسنادي را كه مراجع بايد ارائه كند در سيستم نشان داده ميشود. با خواندن و آماده سازي اين اسناد ، بر روي ” تاييد مدارك مورد نياز ” كليك كنيد . پس از آن گزينه اي به اسم ” پذيرش نهايي ” موجود ميباشد كه با برگزيدن آن درخواست ثبت شركت آنلاينثبت نهايي ميشود و فرستاده مي گردد.

شرايط مورد نياز براي اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

مراجعان ثبت شركت آنلاينها و موسسات غير بازرگاني بايد سريعا بعد از ثبت درخواست خود در سيستم اداره ثبت شركت ها و گرفتن كد پيگيري ، براي فرستادن اصل مدارك و سند هاي مورد نياز به مرجع ثبت شركت ها و موسسات غير بازرگاني اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني فرد حقوقي مورد نياز اقدام كنند و يك نمونه از رسيد پذيرش را براي گرفتن اطلاعيه ثبتي نزد خود نگه دارند و بعد از فرستادن مدارك توسط پست، شماره باركد پستي، تاريخ تحويل مدارك به پست و مدل مدرك چاپي خود را در سيستم وارد نمايند.

توجه كنيد كه ورود و فرستادن مشخصات پستي ظروري است.

ثبت شركت آنلاين

– كمترين سن براي به ثبت كردن شركت ۱۸ سال است . ( لازم به بيان است، سهام داران مي توانند زير ۱۸ سال داشته باشند اما اجازه ندارند عضو هيات مديره بشوند) .

– گرفتن گواهي عدم سوء سابقه براي مديران و بازرسين هم در شركت سهامي خاص و هم با مسئوليت محدود ظروري است.

– سهام داران احتياجي به گرفتن گواهي سوء سابقه ندارند.

– در ثبت كردن شركت، اعضاي هيات مديره و مدير عامل نبايد هيچ سمت و عنوان دولتي داشته باشند .

– بازرسين نبايد با هيات مديره نسبت خوانوادگي تا درجه ۳ داشته باشند.

– مدير عامل نبايد مدير عامل شركت ديگري باشد .

– در صورتي كه نام و يا نام خانوادگي هر يك از شركاء در نام شركت بيايد مسئوليت صاحب نام تضامني خواهد بود.

– شركت ها پس از ثبت بايد براي تشكيل پرونده دارايي و پرداخت دو در هزار و گرفتن شناسه اقتصادي و پلمپ دفاتر تجاري اقدام كنند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

ضرورت و اهميت نام‌گذاري ثبت شركت

۸۲ بازديد ۰ نظر

ضرورت و اهميت نام‌گذاري ثبت شركت

در واقع زماني كه سودآوري اقتصادي و بازده زياد سرمايه براي صاحبان شركت اهميت مي‌يابد، بايد بدانند كه نام‌گذاري ثبت شركت يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين مولفه براي نيل به مقصودشان مي‌باشد. در حالت كلي در رابطه با اهميت اين امر مي‌توان گفت كه اگر نام انتخاب شده مناسب نباشد و از استراتژي بازاريابي مناسب پشتيباني ننمايد،

مي‌تواند سبب بروز شكستي جبران ناپذير براي شركت شود. در تعبيري ديگر در رابطه با عدم انتخاب نام مناسب براي شركت آمده است، كه اين امر زمينه به قعر افتادن شركت را فراهم مي‌كند. لازم به ذكر است كه افراد بايد در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت به ارزشمند بودن نام توجه نمايند، از سويي ديگر نام انتخابي بايد نمايش دهنده تجربه شركت بوده و متمايز از نام ساير خدمات و محصولات باشد. با توجه به قوانين تجارت كشور ايران نام‌گذاري ثبت شركت بايد دربردارند ريشه فارسي بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامي نيز مطالبقت داشته باشد.

همچنين كوتاه و با معنا بودن اسامي انتخاب شده سبب افزايش سودآوردي و بازده اقتصادي بسيار منحصربفردي براي صاحبان شركت خواهد شد. ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه نام‌گذاري ثبت شركت بايد به صورتي انجام شود كه نشان دهنده نوع فعاليت و كسب و كار تجاري شركت باشد.

نام‌گذاري ثبت شركت يكي از فرايندهاي مهم و در عين حال پيچيده ثبت شركت مي‌باشد. اهميت اين مرحله تاجايي است كه بسياري از افراد زمان و انرژي زيادي را براي انتخاب نام مناسب براي شركت صرف مي‌نمايند، زيرا مي‌دانند كه اين امر كليد موفقيت كسب و كار و فعاليت تجاري آن‌ها مي‌باشد. لازم به ذكر است اگر مرحله نام‌گذاري ثبت شركت بدون پشتيباني از استراتژي بازاريابي مناسب انجام گيرد، علاوه بر مشكلات مذكور، صاحبان شركت را مجبور به تغيير نام شركت خواهد كرد، كه اين امر مستلزم صرف وقت و هزينه بسيار زياد و نيز طي مراحل بسيار پيچيده اداري مي‌باشد. با توجه به موارد مذكور در ادامه مقاله شرايط و نكات مهم در خصوص نام‌گذاري ثبت شركت آورده شده است.

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

مروري بر شرايط نام‌گذاري ثبت شركت

همانطور كه قبلا بدان اشاره شد، طبق قوانين تجارت كشور ايران در نام‌گذاري ثبت شركت بايد مواردي نظير داشتن ريشه فارسي و مطابقت با فرهنگ انقلاب اسلامي مورد توجه صاحبان شركت قرار بگيرد. لازم به ذكر است در اين مرحله، سامانه ثبت شركت پنج نام پيشنهادي را از صاحبان شركت درخواست مي‌نمايد، كه صاحبان شركت بايد با توجه به اولويت مورد نظر خود نام‌هاي پيشنهادي را در فيلدهاي موجود وارد نمايند. ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه استفاده از اسامي مربوط به ارگان‌هاي دولتي غيرقانوني بوده و پيگرد قانوني دارد. در حالت كلي مي‌توان گفت كه اغلب كارشناسان الگوي نامگذاري زير را پيشنهاد مي‌كنند(خاص-عام-خاص-خاص). همانطور كه در اين الگو مشاهده مي‌شود بهتر است نام انتخاب شده سه سيلابي يا بيشتر باشد. لازم به ذكر است پس از تاييد نام انتخابي شركت توسط مراجع ذي‌صلاح، امكان انتقال آن به غير وجود نخواهد داشت، حتي در صورت تنظيم سند رسمي، اين اجازه به صاحبان شركت داده نخواهد شد. در حالت كلي با توجه به ظرافت و حساسيت موجود در نام‌گذاري ثبت شركت، پيشنهاد مي‌شود با كارشناسان و افراد متخصص در اين زمينه مشورت شود. در ادامه نكات بسيار مهم در رابطه با نام‌گذاري ثبت شركت به اختصار آورده شده است.

نكات مهم و اساسي در رابطه با نام‌گذاري ثبت شركت

۱-حصول اطمينان از عدم تكراري بودن نام انتخابي از طريق مراجعه به سايت  .www.ilenc.ir

۲-در صورت استفاده از اعداد در نام شركت، بايد به صورت حروفي آورده شوند نه به صورت عددي.

۳-استفاده از نام‌هاي شهدا و ايثارگران منع قانوني داشته و در صورت عدم رعايت افراد خاطي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

۴-عدم استفاده از اسامي شعرا، دانشمندان، كاشفان، نخبگان و… كه معاصر با ما مي‌باشند.

۵-ممنوعيت استفاده از حروف اختصاري در نام شركت.

۶-دقت به عدم وجود تضاد ميان نام شركت و فعاليت تجاري آن.

۷-استفاده از نام شركا در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت غيرتضامني مجاز نمي‌باشد، زيرا در غير اين صورت مسئوليت شركت به صورت تضامني خواهد شد.

۸-در صورت استفاده از واژه مهندس يا مهندسين در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت، ارائه مدارك الزامي مي‌باشد.

۹-امكان استفاده از اسامي محل يا مناطق در نام شركت زماني امكان‌پذير مي‌باشد كه شركت در آن محل يا منطقه واقع شده باشد.

۱۰-براي جلوگيري بروز مشكلات حقوقي، استفاده از واژه‌هايي نظير ايران، كشور، ملت و… در نام‌گذاري ثبت شركت مجاز نمي‌باشد.

۱۱- در شركت‌هاي سهامي عام و خاص واژه “عام و خاص” بايد بلافاصله پس از اسم شركت و يا قبل از اسم شركت آورده شود.

۱۲- جهت نام‌گذاري ثبت شركت تعاوني، دريافت نامه حاوي نام پيشنهادي از سوي وزارت تعاون الزامي مي‌باشد.

۱۳-تخصيص عين نام انتخاب شده، به ساير شعبات و نيز نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خارجي امكان‌پذير مي‌باشد.

۱۴-استفاده از اسامي ائمه براي ثبت شركت‌هاي خيريه، زيارتي و فرهنگي پس از اخذ مجوز از مراجع‌ذي صلاح امكان‌پذير است.

۱۵-استفاده از اسامي مغاير با نظم عمومي و اخلاق مذهبي تاييد نخواهد شد و منع قانوني دارد

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

سوالات متداول صاحبان شركت در مورد نام‌گذاري ثبت شركت

افرادي كه قصد ثبت شركت خود را دارند و در مرحله نام‌گذاري ثبت شركت خود هستند، لازم است پيش از انجام هر گونه اقداماتي به سوالات زير پاسخ دهند. به عبارت ديگر پاسخ به سوالات زير سبب خواهد شد كه صاحبان شركت در انتخاب نام مناسب براي شركت خود دچار سردرگمي و اتلاف وقت و هزينه نشوند.

-نام انتخاب شده به چه ميزان در موفقيت شركت تاثيرگذار مي‌باشد؟

-آيا نام انتخاب شده براي انجام فعاليت تجاري شركت، محدوديتي ايجاد خواهد نمود؟

-نام انتخاب شده بر موضوع فعاليت تجاري شركت تاكيد مي‌كند؟

-آيا نام انتخاب شده به اندازه كافي جذاب و بامعنا است كه سبب جلب مشتري شود؟

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

ثبت برند تجاري

۵۹ بازديد ۰ نظر

ثبت برند تجاري

ثبت برند تجاري  :از آنجايي كه رقابت در بازار تجاري بسيار افزايش پيدا كرده است بسياري از افراد اقدام به ثبت برند تجاري مي كنند تا برند و علامت مخصوص به خودشان را داشته باشند. يكي از مهمترين ويژگي هايي كه ثبت برند تجاري دارد اين است كه توسط افراد بسياري شناخته مي شود و آن را تنها به نام كالا و يا محصول شما مي شناسند. علامت هاي تجاري در حافظه بصري ماندگار مي ماند و به همين دليل است كه بسياري از افراد تلاش مي كنند براي محصولات خود لوگو و يا برند خاصي طراحي كنند. زماني كه ثبت برند تجاري شما به درستي انجام شود ماندگاري آن در اذهان مردم افزايش پيدا مي كند. به عنوان مثال بايد بدانيد كه شركت اپل به دليل لوگوي خاصي كه دارد مشهور شده است.

يكي از نكاتي كه در مورد ثبت برند تجاري اهميت بسياري دارد و شما بايد به اين نكته توجه زيادي داشته باشيد اين است كه، آن برند به خوبي فعاليت مورد نظر شما را نشان دهد. شما مي توانيد در طراحي آن از حروف و يا اعداد استفاده كنيد و اگر فرد ديگري از برند و تصوير شما استفاده كند با او به صورت قانوني برخورد مي شود. شما در هنگام ثبت برند تجاري خود بايد دقت داشته باشيد كه آن برند و تصوير شما توسط فرد ديگري مورد استفاده قرار گرفته نشده باشد، چرا كه در اين صورت با شما برخورد قانوني خواهد شد. هر عدد و يا حروفي را نمي توانيد در تصوير برند خود استفاده كنيد و شما بايد براي آگاهي از اين علائم در مورد آنها به درستي تحقيقات لازم را انجام دهيد. به طور كلي برخي از علامت ها قابليت ثبت ندارند كه آنها را در ادامه مورد بررسي قرار مي دهيم.

ثبت برند تجاري

ثبت برند تجاري

چه علامت هايي نمي توانند شامل ثبت برند تجاري شوند ؟

همانطوري كه بيان كرديم برخي از علامت ها هستند كه در ثبت برند تجاري قرار نمي گيرند و شما نمي توانيد از آنها استفاده كنيد كه آنها عبارتند از :

  1. اگر آن برند به خوبي نتواند خدمات و يا كالاي يك موسسه را از ديگر كالاها و موسسات متمايز كند قابليت ثبت شدن ندارد.
  2. در صورتي كه برند مورد نظر شما با قوانين اسلام و شرع مطابقت نداشته باشد از آن نمي توانيد استفاده كنيد.
  3. اگر در مورد مبدا جغرافيايي آن محصول در ذهن افراد گمراهي به وجود آورد نمي توانيد از آن استفاده كنيد.
  4. اگر در آن از ساير نشانه هاي ديگري كه شناخته شده هستند استفاده كنيد با شما برخورد قانوني خواهد شد، بنابراين سعي كنيد برند شما ويژه و خاص باشد.

مدارك مورد نياز براي ثبت برند تجاري :

همانطوري كه مي دانيد براي ثبت هر چيزي به مداركي نياز داريد كه اين مدارك بسيار مهم هستند، با فراهم كردن اين مدارك مي توانيد اقدام به ثبت برند تجاري خود نماييد كه اين مدارك عبارتند از :

ثبت برند تجاري

ثبت برند تجاري

  1. بايد دو نسخه از اظهارنامه علامت و برند مورد نظر خود را تكميل كنيد و آن را تحويل دهيد.
  2. تمامي مداركي را كه هويت متقاضي فرد حقيقي را نشان مي دهد را بايد تحويل دهيد. اين مدارك شامل كپي كارت ملي و كپي شناسنامه مي باشد. اگر اين افراد حقوقي باشند بايد آخرين روزنامه رسمي را مه نشان دهنده مديريت او است و همچنين كپي كارت ملي و شناسنامه خود را تحويل دهد.
  3. در صورتي كه تقاضاي ثبت برند تجاري توسط نماينده شركت انجام شود بايد مدارك خود را كه به صورت قانوني تنظيم شده است را تحويل دهد.
  4. ده نمونه گرافيكي و يا كپي از آن نمونه را بايد در اندازه ۱۰ در ۱۰ تحويل دهد.
  5. در صورتي كه برند و علامت شما سه بعدي مي باشد بايد تصوير آن را به گونه اي ارائه دهيد كه از تمامي زوايا قابل تشخيص باشد.
  6. مداركي را كه نشان مي دهد شما در آن حوزه مربوط كه مي خواهيد برند آن را ثبت كنيد فعاليت داريد را بايد ارائه دهيد. پروانه كسب يكي از مدارك مهمي مي باشد كه اگر شركت شما داراي اين پروانه است آن را بايد تحويل دهيد.
  7. اگر متقاضي ثبت برند تجاري بخواهد از حق تقدم استفاده كند بايد مدارك مربوط به حق تقدم خود را به صورت كامل ارائه دهد. يكي از نكاتي كه در اين مورد اهميت دارد و بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه همزمان با تسليم اظهارنامه بايد مدارك حق تقدم را هم تحويل دهيد.
  8. يك نسخه از شرايط و ضوابطي كه در مورد علامت تجاري شما وجود دارد را تحويل دهيد، اين نكته بسيار اهميت دارد كه اين نسخه بايد توسط فرد صلاحيت داري تاييد شود.
  9. تمامي هزينه هاي پرداختي ثبت برند تجاري را بايد پرداخت كنيد و رسيد آن را ضميمه پرونده درخواست ثبت برند خود نماييد.

ثبت برند تجاري

ثبت برند تجاري

ويژگي هاي مهم براي ثبت برند تجاري :

براي ثبت برند تجاري خود دقت داشته باشيد كه برند شما بايد ويژگي هاي خاصي داشته باشد كه آنها عبارتند از :

  1. ابداع و نوآوري :

برند و علامت مورد نظر شما كه براي محصولات خود انتخاب كرده ايد بايد از خلاقيت و نوآوري بهره مند شده باشد. به عبارتي بايد بدانيد برند مورد نظر شما به هيچ عنوان نبايد تكراري باشد.

  1. عدم ايجاد اشتباه در نظر مشتري :

علامت تجاري انتخاب شده شما بايد شفافيت، صداقت و روشني داشته باشد، در واقع بايد دقت داشته باشيد كه برند مورد نظر خود را به گونه اي ترسيم كنيد كه موجب انحراف در ذهن افراد بيننده نگردد.

  1. تمايز و تشخيص :

يكي ديگر از ويژگي هاي مهمي كه در ثبت برند تجاري بايد به آن دقت داشته باشيد داشته باشد اين است كه آن را بتوانيد با ديگر علامت هايي كه مشابه آن هستند به خوبي تشخيص دهيد. شكل آن بايد به گونه اي باشد كه توسط افراد عادي به خوبي تشخيص داده شود.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك ثبت شركت در سايت  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

انحلال شركت چيست؟

۹۰ بازديد ۰ نظر

انحلال شركت چيست؟

انحلال شركت  زماني رخ مي دهد كه عمر و دوره فعاليت شركت مورد نظر به پايان رسيده باشد مهمترين مسئله در زمينه انحلال شركت اين موضوع مي باشد كه دارايي و سرمايه موجود در شركت از حالت مشاع خارج شده و ميان افرادي كه به عنوان صاحبان سرمايه و دارايي به حساب مي‌آيند تقسيم گردد. تقسيم سرمايه و دارايي موجود در شركت در بين اعضا و شركاي شركت در صورتي امكان پذير مي باشد كه تمامي حقوق و طلب طلبكاران شركت به صورت كامل پرداخت شده باشد و الباقي مبلغ بين شركا تقسيم گردد. در اين موارد معمولاً قانونگذار بعد از انحلال شركت به صورت كامل به تسويه اموال شركت مي‌پردازد. در صورتي كه مي خواهيد در مورد موضوع انحلال شركت اطلاعات مناسبي كسب كنيد با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد:

چگونگي انحلال شركت

انحلال شركت با توجه به وجود رضايت تمامي سرمايه داران و شركا

در حالت كلي موضوع انحلال شركت از زماني به وجود مي‌آيد كه شركت مورد نظر براي فعاليت در بازه زماني نامحدودي ثبت شده باشد و يا مدت زماني كه شركت به انجام فعاليت مشغول بوده و در شركت نامه در نظر گرفته شده به پايان نرسيده باشد، در غير اين صورت احتياج به انحلال شركت نبوده و شركتي كه داراي مدت زمان مشخص شده باشد و مدت زمان مشخص آن نيز به اتمام رسيده باشد به صورت كاملا اتوماتيك منحل مي گردد. در برخي مواقعي احتياج نيست تا شورا و سرمايه داران بر موضوع انحلال شركت ابراز تمايل كنند،

در واقع مي توان اين طور بيان كرد كه با رسيدن به موعد مقرر كه براي فعاليت شركت از پيش تعيين شده است انحلال شركت به صورت كاملاً اتوماتيك در موعد مقرر صورت مي پذيرد. در حالت كلي بايد بگوييم در صورتي كه مدت زمان به پايان نرسيده باشد و تمامي سرمايه داران و شركاي حاضر در شركت به انحلال شركت مورد نظر توافق نظر داشته باشند شركت به صورت رسمي و قانوني انحلال مي يابد. همچنين موضوع انحلال شركت از طريق تغيير اساسنامه شركت نيز امكان پذير مي باشد و براي اين منظور در اساسنامه شركت مدت زمان فعاليت شركت كاهش پيدا كرده و به صورت كامل به ثبت مي‌رسد به عنوان اطلاع داده مي‌شود.

انحلال شركت به خواسته يكي از سرمايه داران و شركا

زماني كه يكي از سرمايه داران و شركت‌هاي حاضر در شركت مورد نظر بخواهد نسبت به فسخ قرارداد شركت اقدام نمايد انحلال شركت به وجود مي آيد و اين موضوع به شرط اين خواهد بود كه فعاليت شركت مورد نظر براي مدت زمان خاصي معين نشده باشد. يكي از اعضا و يا شركاي موجود در شركت مورد نظر زماني مي توانند نسبت به فسخ قرارداد و انحلال شركت اقدام كنند كه بر اساس اساسنامه اين حق از او سلب نشده باشد و در چنين شرايطي لازم نيست تا پارامتر حق فسخ در اساسنامه شركت در نظر گرفته شود، فقط به اين موضوع توجه مي شود كه حق سلب از شريك و سرمايه گذار مورد نظر سلب نشده و در نتيجه فرد مورد نظر بتواند نسبت به فسخ قرارداد و انحلال شركت اقدام نمايد.

همچنين از ديگر مواردي كه يكي از سرمايه داران و شركا به تنهايي مي‌توانند نسبت به انحلال شركت و فسخ قرارداد اقدام نمايد زماني است كه فسخ ناشي از ضرر نباشد و به شركاي ديگر ضرر نرساند. اين يك قاعده كاملا اصولي و حساب شده مي باشد، چرا كه قانون تجارت در كشور عزيزمان ايران اجازه نمي دهد كه اشخاص بتوانند در زمينه اعمال حق خود به افراد ديگر ضرر زده و از سوء استفاده نمايند.

چگونگي انحلال شركت

قانون تجارت و ثبت شركت در كشور عزيزمان ايران به گونه اي است كه اين موضوع به صراحت به صورت كامل تجزيه و تحليل و بررسي شده و جاي هيچ گونه شك و شبهه و بحثي در آن وجود ندارد. همچنين تشخيص ايجاد ضرر براي فسخ شركت مورد نظر و انحلال شركت بر عهده قوه قضاييه و دادگاه مي باشد.

يكي از شركا و سرمايه داران براي آنكه بتواند يك تنه براي فسخ قرارداد و انحلال شركت اقدام نمايد بايد تقاضاي خود را به صورت كاملا كتبي و ثبت شده به شركاي ديگر از ۶ ماه قبل اعلام بدارند و به جز ثبتي بودن و كتبي تو بودن تقاضاي فسخ هيچ فرد ديگري در قانون تجارت براي اين موضوع در نظر گرفته نشده است  فرد مورد نظر مي تواند تقاضاي خود را براي انحلال شركت و فسخ قرارداد به صورت يك اظهارنامه و يا نامه سفارشي يا روش‌هاي ديگر تهيه كرده و آن را ارائه نمايند.

انحلال شركت در اثر حذف يكي از عوامل شركت

موضوعي كه مشخص است اين است كه شركت يك تعريف مشخص شده دارد و به قرار دادي گفته مي‌شود كه به واسطه تشكيل اين قرارداد دو يا چند نفر ميتوانند يك شخص حقوقي را ايجاد كنند تا به كمك آن بتوانند فعاليت خود را در مدت زمان معيني به انجام رسانده و در زمينه سود و زيان آن نيز با يكديگر سهيم شوند با توجه به اين موضوع در صورتي كه هر يك از عناصر و عوامل تشكيل دهنده شركت مورد نظر حذف شده و يا از بين برود به خودي خود موضوع انحلال شركت پيش مي آيد.

انحلال شركت توسط قانون گذار

در صورتي كه شركت مورد نظر كه تاكنون فعاليت آن ادامه داشته و از طريق وضع يك قانون حذف شده و از بين برود به خودي خود موضوع انحلال شركت به وجود مي آيد. اگر بخواهيم مثال بزنيم به شركت‌هاي سهامي موضوع قانون تجارت اشاره نمود كه بعد از گذشت سه سال از تصويب يك لايحه قانوني به شماره ۱۳۴۷ اين مورد با جانشين شدن شركت هاي سهامي خاص و عام به صورت كامل از ليست قانونگذاري كشور عزيزمان ايران شده و از بين رفت.

ورشكستگي شركت و انحلال شركت

يكي از مواردي كه مي‌تواند موضوع انحلال شركت را به وجود بياورد ورشكستگي شركت و تاييد شدن اين موضوع مي باشد. ورشكستگي يك شركت زماني به وجود مي‌آيد كه شركت نتواند از تامين مالي خدمات فراواني كه بر عهده دارد در بيايد با توجه به اين موضوع حكم ورشكستگي براي شركت مورد نظر اجرا مي شود.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.