ضرورت و اهميت نام‌گذاري ثبت شركت

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ضرورت و اهميت نام‌گذاري ثبت شركت

۸۳ بازديد ۰ نظر

ضرورت و اهميت نام‌گذاري ثبت شركت

در واقع زماني كه سودآوري اقتصادي و بازده زياد سرمايه براي صاحبان شركت اهميت مي‌يابد، بايد بدانند كه نام‌گذاري ثبت شركت يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين مولفه براي نيل به مقصودشان مي‌باشد. در حالت كلي در رابطه با اهميت اين امر مي‌توان گفت كه اگر نام انتخاب شده مناسب نباشد و از استراتژي بازاريابي مناسب پشتيباني ننمايد،

مي‌تواند سبب بروز شكستي جبران ناپذير براي شركت شود. در تعبيري ديگر در رابطه با عدم انتخاب نام مناسب براي شركت آمده است، كه اين امر زمينه به قعر افتادن شركت را فراهم مي‌كند. لازم به ذكر است كه افراد بايد در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت به ارزشمند بودن نام توجه نمايند، از سويي ديگر نام انتخابي بايد نمايش دهنده تجربه شركت بوده و متمايز از نام ساير خدمات و محصولات باشد. با توجه به قوانين تجارت كشور ايران نام‌گذاري ثبت شركت بايد دربردارند ريشه فارسي بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامي نيز مطالبقت داشته باشد.

همچنين كوتاه و با معنا بودن اسامي انتخاب شده سبب افزايش سودآوردي و بازده اقتصادي بسيار منحصربفردي براي صاحبان شركت خواهد شد. ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه نام‌گذاري ثبت شركت بايد به صورتي انجام شود كه نشان دهنده نوع فعاليت و كسب و كار تجاري شركت باشد.

نام‌گذاري ثبت شركت يكي از فرايندهاي مهم و در عين حال پيچيده ثبت شركت مي‌باشد. اهميت اين مرحله تاجايي است كه بسياري از افراد زمان و انرژي زيادي را براي انتخاب نام مناسب براي شركت صرف مي‌نمايند، زيرا مي‌دانند كه اين امر كليد موفقيت كسب و كار و فعاليت تجاري آن‌ها مي‌باشد. لازم به ذكر است اگر مرحله نام‌گذاري ثبت شركت بدون پشتيباني از استراتژي بازاريابي مناسب انجام گيرد، علاوه بر مشكلات مذكور، صاحبان شركت را مجبور به تغيير نام شركت خواهد كرد، كه اين امر مستلزم صرف وقت و هزينه بسيار زياد و نيز طي مراحل بسيار پيچيده اداري مي‌باشد. با توجه به موارد مذكور در ادامه مقاله شرايط و نكات مهم در خصوص نام‌گذاري ثبت شركت آورده شده است.

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

مروري بر شرايط نام‌گذاري ثبت شركت

همانطور كه قبلا بدان اشاره شد، طبق قوانين تجارت كشور ايران در نام‌گذاري ثبت شركت بايد مواردي نظير داشتن ريشه فارسي و مطابقت با فرهنگ انقلاب اسلامي مورد توجه صاحبان شركت قرار بگيرد. لازم به ذكر است در اين مرحله، سامانه ثبت شركت پنج نام پيشنهادي را از صاحبان شركت درخواست مي‌نمايد، كه صاحبان شركت بايد با توجه به اولويت مورد نظر خود نام‌هاي پيشنهادي را در فيلدهاي موجود وارد نمايند. ذكر اين نكته بسيار حائز اهميت است كه استفاده از اسامي مربوط به ارگان‌هاي دولتي غيرقانوني بوده و پيگرد قانوني دارد. در حالت كلي مي‌توان گفت كه اغلب كارشناسان الگوي نامگذاري زير را پيشنهاد مي‌كنند(خاص-عام-خاص-خاص). همانطور كه در اين الگو مشاهده مي‌شود بهتر است نام انتخاب شده سه سيلابي يا بيشتر باشد. لازم به ذكر است پس از تاييد نام انتخابي شركت توسط مراجع ذي‌صلاح، امكان انتقال آن به غير وجود نخواهد داشت، حتي در صورت تنظيم سند رسمي، اين اجازه به صاحبان شركت داده نخواهد شد. در حالت كلي با توجه به ظرافت و حساسيت موجود در نام‌گذاري ثبت شركت، پيشنهاد مي‌شود با كارشناسان و افراد متخصص در اين زمينه مشورت شود. در ادامه نكات بسيار مهم در رابطه با نام‌گذاري ثبت شركت به اختصار آورده شده است.

نكات مهم و اساسي در رابطه با نام‌گذاري ثبت شركت

۱-حصول اطمينان از عدم تكراري بودن نام انتخابي از طريق مراجعه به سايت  .www.ilenc.ir

۲-در صورت استفاده از اعداد در نام شركت، بايد به صورت حروفي آورده شوند نه به صورت عددي.

۳-استفاده از نام‌هاي شهدا و ايثارگران منع قانوني داشته و در صورت عدم رعايت افراد خاطي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

۴-عدم استفاده از اسامي شعرا، دانشمندان، كاشفان، نخبگان و… كه معاصر با ما مي‌باشند.

۵-ممنوعيت استفاده از حروف اختصاري در نام شركت.

۶-دقت به عدم وجود تضاد ميان نام شركت و فعاليت تجاري آن.

۷-استفاده از نام شركا در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت غيرتضامني مجاز نمي‌باشد، زيرا در غير اين صورت مسئوليت شركت به صورت تضامني خواهد شد.

۸-در صورت استفاده از واژه مهندس يا مهندسين در هنگام نام‌گذاري ثبت شركت، ارائه مدارك الزامي مي‌باشد.

۹-امكان استفاده از اسامي محل يا مناطق در نام شركت زماني امكان‌پذير مي‌باشد كه شركت در آن محل يا منطقه واقع شده باشد.

۱۰-براي جلوگيري بروز مشكلات حقوقي، استفاده از واژه‌هايي نظير ايران، كشور، ملت و… در نام‌گذاري ثبت شركت مجاز نمي‌باشد.

۱۱- در شركت‌هاي سهامي عام و خاص واژه “عام و خاص” بايد بلافاصله پس از اسم شركت و يا قبل از اسم شركت آورده شود.

۱۲- جهت نام‌گذاري ثبت شركت تعاوني، دريافت نامه حاوي نام پيشنهادي از سوي وزارت تعاون الزامي مي‌باشد.

۱۳-تخصيص عين نام انتخاب شده، به ساير شعبات و نيز نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خارجي امكان‌پذير مي‌باشد.

۱۴-استفاده از اسامي ائمه براي ثبت شركت‌هاي خيريه، زيارتي و فرهنگي پس از اخذ مجوز از مراجع‌ذي صلاح امكان‌پذير است.

۱۵-استفاده از اسامي مغاير با نظم عمومي و اخلاق مذهبي تاييد نخواهد شد و منع قانوني دارد

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

سوالات متداول صاحبان شركت در مورد نام‌گذاري ثبت شركت

افرادي كه قصد ثبت شركت خود را دارند و در مرحله نام‌گذاري ثبت شركت خود هستند، لازم است پيش از انجام هر گونه اقداماتي به سوالات زير پاسخ دهند. به عبارت ديگر پاسخ به سوالات زير سبب خواهد شد كه صاحبان شركت در انتخاب نام مناسب براي شركت خود دچار سردرگمي و اتلاف وقت و هزينه نشوند.

-نام انتخاب شده به چه ميزان در موفقيت شركت تاثيرگذار مي‌باشد؟

-آيا نام انتخاب شده براي انجام فعاليت تجاري شركت، محدوديتي ايجاد خواهد نمود؟

-نام انتخاب شده بر موضوع فعاليت تجاري شركت تاكيد مي‌كند؟

-آيا نام انتخاب شده به اندازه كافي جذاب و بامعنا است كه سبب جلب مشتري شود؟

نام‌گذاري ثبت شركت

نام‌گذاري ثبت شركت

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.