اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

قصد ما در اين مطلب توضيحي درباره ي ثبت شركت آنلاين و كارهاي لازم براي آن است منظور از شركت بازرگاني، تعاوني و اجتماع منافع دو يا چند شريك در يكي از فرم هاي پيش تعبيه شده در مقررات بازرگاني ميباشد.

برگزيدن قالب شركت براي كارهاي بازرگاني به علت هاي گوناگون انجام ميگيرد : اهميت تجميع كردن منابع زياد، سوا كردن اموال تجاري فرد از اموال فردي او ، تداوم حيات شركت بازرگاني پس از فوت بازرگان، هموار كردن جا به جايي اموال از راه جابه جايي سهام شركت به در عوض جابه جايي خود اموال، گرفتن حقوق و مطالبات از شركت براي شريك ( در مقام مدير ) و در نهايت استفاده از منافع بيمه و بازنشستگي.

در ادامه اين تغيير ، طريقه­ي ثبت شركت آنلاين در مركز ثبت  شركت ها هم از طريقه­ي قديمي بيرون آمده است. به اين معنا كه پيش از اين فرد مراجعه كننده به طور حضوري به مركز ثبت داشت و با استفاده از فرم ها ،نام هاي مورد نظرش را توصيه ميكرد و اين نام ها تنها در مركز ثبت تهران مورد نظارت قرار مي گرفت، و بعد ارباب رجوع مراجعه مي كرد و به طور سنتي ، اسناد و مدارك ،گزارش ميكرد و مقررات را ارائه مي كرد تا به وسيله ي متخصص ثبت شركت ها مورد نظارت قرار بگيرد و اگر تاييد شد در مراكز ثبت شركت ها ثبت شود و پس از گرفتن امضا هاي ، شركت به ثبت رسد ولي در حال حاضر با عملي شدن سيستم هاي ثبت شركت آنلاينها و شركت هاي غير بازرگاني كارهاي ارباب رجوع به صورت اينترنتي و توسط سيستم ثبت اينترنتي شركت  http://irsherkat.ssaa.ir  به طريقه ي غير حضوري انجام مي گيرد.

ثبت شركت آنلاين

          اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

اضافه بر آن مي شود همه­ي مشخصات لازم و جزييات  درخواست ها و اسناد و مدارك مورد نياز بخشنامه ها و شيوه نامه هاي مورد احتياج براي ثبت شركت ها و اطلاع رساني هاي  بعدي  را نيز توسط پايگاه اطلاع رساني ثبت شركت ها به نشاني كه گفته شد بررسي و پيگيري نمود.

نحوه­ ي ورود اطلاعات در سامانه اطلاعاتي درباره ­ي نحوه ثبت شركت آنلاين

در اين مرحله نام مراجع شركت يا موسسه وارد مي گردد. در آغاز بايد اطلاعات اداره كل استاني كه شركت در آن ثبت مي شود وارد شود و بعد مشخصات مركز ثبتي در آن وارد شود. منظور از مركز و واحد ثبتي ، جايي است كه شركت بايستي در آن جا ثبت شود.  سپس محل تولد ارباب رجوع را تعيين كنيد. اگر گزينه ايراني برگزيده شود بايد حتماَ شماره ملي وارد شود و اگر غير ايراني برگزيده شود بايد شماره گذرنامه وارد گردد.

بعد با كامل كردن مدل شركتي كه در سيستم ثبت شركت آنلاينقصد ثبت آن را داريد ، مشخصات در مورد شماره ملي مراجع، اسم مراجع و نام خانوادگي مراجع و شماره تلفن مراجع را وارد كنيد. به همين منوال بايد سمت مراجع از اين منظر كه اصيل است يا وكيل  وارد شود. مراد از نام امضا كننده دفتر و نام خانوادگي امضا كننده دفتر اطلاعات فردي است كه مشخصات شركت را در اداره مورد نظر تاييد مي كند. سمت امضا كننده دفتر مشخص مي كند كه مراجع از مديران، شركا، سهام داران يا وكيل رسمي است. به همين منوال ، موقعيت توكيل امضا كننده حق واگذاري به ديگران را مشخص مي نمايد.

ثبت شركت آنلاين

      اطلاعاتي درباره-ي نحوه ثبت شركت آنلاين

براي ثبت تاسيس شركت، به سايت مركز مربوطه مراجعه كنيد و مشخصات مورد نظر را كامل كنيد. مشخصات وارد شده در سيستم بايد عيناَ با محتوي صورت جلسات و مدارك و اسناد وسيله هم خواني داشته و به اضافه­ي اين از منظر قالب و محتوي هم با قوانين و مقررات ثبت شركت آنلاينهم خواني باشد.

ترتيبات ثبت كردن شركت در سيستم به صورت زير است:

در اين قسمت با توجه به نوع و مدل شركت، اسنادي را كه مراجع بايد ارائه كند در سيستم نشان داده ميشود. با خواندن و آماده سازي اين اسناد ، بر روي ” تاييد مدارك مورد نياز ” كليك كنيد . پس از آن گزينه اي به اسم ” پذيرش نهايي ” موجود ميباشد كه با برگزيدن آن درخواست ثبت شركت آنلاينثبت نهايي ميشود و فرستاده مي گردد.

شرايط مورد نياز براي اطلاعاتي درباره­ ي نحوه ثبت شركت آنلاين

مراجعان ثبت شركت آنلاينها و موسسات غير بازرگاني بايد سريعا بعد از ثبت درخواست خود در سيستم اداره ثبت شركت ها و گرفتن كد پيگيري ، براي فرستادن اصل مدارك و سند هاي مورد نياز به مرجع ثبت شركت ها و موسسات غير بازرگاني اداره كل ثبت اسناد و املاك استان محل وقوع اقامتگاه قانوني فرد حقوقي مورد نياز اقدام كنند و يك نمونه از رسيد پذيرش را براي گرفتن اطلاعيه ثبتي نزد خود نگه دارند و بعد از فرستادن مدارك توسط پست، شماره باركد پستي، تاريخ تحويل مدارك به پست و مدل مدرك چاپي خود را در سيستم وارد نمايند.

توجه كنيد كه ورود و فرستادن مشخصات پستي ظروري است.

ثبت شركت آنلاين

– كمترين سن براي به ثبت كردن شركت ۱۸ سال است . ( لازم به بيان است، سهام داران مي توانند زير ۱۸ سال داشته باشند اما اجازه ندارند عضو هيات مديره بشوند) .

– گرفتن گواهي عدم سوء سابقه براي مديران و بازرسين هم در شركت سهامي خاص و هم با مسئوليت محدود ظروري است.

– سهام داران احتياجي به گرفتن گواهي سوء سابقه ندارند.

– در ثبت كردن شركت، اعضاي هيات مديره و مدير عامل نبايد هيچ سمت و عنوان دولتي داشته باشند .

– بازرسين نبايد با هيات مديره نسبت خوانوادگي تا درجه ۳ داشته باشند.

– مدير عامل نبايد مدير عامل شركت ديگري باشد .

– در صورتي كه نام و يا نام خانوادگي هر يك از شركاء در نام شركت بيايد مسئوليت صاحب نام تضامني خواهد بود.

– شركت ها پس از ثبت بايد براي تشكيل پرونده دارايي و پرداخت دو در هزار و گرفتن شناسه اقتصادي و پلمپ دفاتر تجاري اقدام كنند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.