خشكشويي لباس صنعتي

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

خشكشويي لباس صنعتي

۶۴ بازديد ۰ نظر

خشكشويي لباس صنعتي

يكي از روش هاي شستشو و پاك كردن لباس، خشكشويي لباس صنعتي مي باشد. از آنجا كه در اين روش از آب استفاده نمي شود، خشكشويي نام گرفته است. تاريخچه  خشكشويي به قرن ۱۹ برمي گردد و قدمتي بسيار طولاني دارد.

در سال ۱۸۵۵،يكي از كارخانه دارهاي فرانسه به نام ژان باپتيست جولي بعد از اينكه خدمتكارش چراغ نفتي را در سفره واژگون كرد متوجه تميزتر شدن سفره شد جولي از طريق شركت رنگ كاري خود سرويس جديدي را ارائه داد و آن را «خشكشويي» ناميد.

در ابتدا در خشكشويي لباس صنعتي از تميز كننده هاي خشك و انواع حلال ها (بنزين-نفت سفيد) استفاده مي كردند اما بعد ها به حلال هاي مصنوعي فرار،تتراكلريد كربن و تري كلرواتيلن تغيير يافت.

چرا برخي لباس ها را نبايد با آب شست؟

مولكول هاي آب بسيار قطبي هستند و هنگام شستشو با آب بسياري از تارهاي پارچه آب را به خود جذب ميكند و از شكل مي افتند به خصوص براي لباس هاي با بافت حساس و لباس هايي همچون كت و شلوار و پالتو، شستشو با آب منجر به از بين رفتن فرم و حالت آنها مي شود.

ولي اگر لباس خود را به روش خشكشويي لباس صنعتي بشوييم  در عين حال كه لكه ها از بين مي روند با استفاده از مواد حلال و شوينده غير قطبي، لباس شكل خود را حفظ مي كند، در حالي كه به انسجام پارچه هم خللي وارد نشده است.

روش شستشوي لباس در خشكشويي

براي شستشوي لباس در خشكشويي لباس صنعتي ابتدا لباس ها را درون دستگاه مخصوصي قرار مي دهند و يك محلول شيميايي به آن اضافه مي كنند. پس از تمام شدن زمان شستشو، وقتي لباس را از داخل دستگاه بيرون مي آورند به طور كامل خشك است .

مزاياي سپردن لباس ها به خشكشويي

اگر ما لباس هاي خود را به خشكشويي بسپاريم بايد از لحاظ از بين رفتن لكه هاي روغني و چرب خيالمان راحت باشد چرا كه كاركنان الگوي شستشويي متناسب با نوع پارچه و رنگ لباس شما دنبال خواهند كرد. كاركنان خشكشويي لباس صنعتي مي دانند با انواع لباس و لكه چكار بايد كرد. كه هم به الياف و جنس پارچه آسيب وارد نشود هم لباس به خوبي تميز شود.

خشكشويي همچنان رنگ دهي لباس را به حداقل ميرساند و طول عمر پارچه و اندازه ي لباس را به درستي حفظ مي كند.همانطور كه مي دانيد با سپردن لباس ها به خشكشويي لباس صنعتي ضرر كمتري به محيط زيست وارد مي شود چرا كه آنها اقدام به استفاده از مواد تميز كننده سازگار با محيط زيست مي كنند.

 صرفه جويي در وقت و زمان

با توجه به جهان پيشرفته امروز و ارزش روز افزون زمان، براي انسان ها، خشكشويي لباس صنعتي باعث شده است كه ما ديگر زماني را براي شستشوي لباس و كارهايي از اين قبيل،هدر ندهيم. از سويي ديگر طول عمر پارچه و سايز لباس دستخوش تغييرات مختلف نمي شود. در واقع شما به  واسطه سپردن لباس هاي خود به خشكشويي مي توانيد در مدت زماني كوتاه لباس هاي متعددي را اتو كرده تحويل بگيريد و اينگونه از زمان خود بهترين استفاده را ببريد.

سپردن لباس ها به خشكشويي از لحاظ اقتصادي

بسياري افراد فكر مي كنند كه اگر لباس خود را به خشكشويي ندهند در هزينه هاي خود صرفه جويي كرده اند، اما اين تصور كاملا اشتباه است چرا كه اگر لباس هاي خود را اصولي نشوييم نه تنها صرفه اقتصادي ندارد، بلكه لباس هايمان نيز به سرعت از بين مي روند.

در خشكشويي ها افرادي هستند كه به تمامي نكات لكه بري  و شستشو، خشك كردن ،اتوكشي اشراف كامل دارند و مي دانند چگونه به بهترين شكل ممكن، لباس هايتان را شسته و آماده كنند به همين جهت بهتر است در صورت نياز به شستن لباس حتما به خشكشويي لباس صنعتي مراجعه كرد  چرا كه ما را از هزينه هاي جانبي كه شستشوي معمولي دارد، بي نياز مي سازد.

  خشكشويي لباس صنعتي

 معايب شستشوي معمولي

در شست و شوي معمولي ممكن است لكه ها به خوبي پاك نشوند و در بعضي موارد تغيير شكل و تغيير سايز لباس را به دنبال دارد. همچنين سبب فرسودگي و كوتاه شدن عمر لباس هايتان مي شود، به علت ساييده شدن پارچه به بافت لباس آسيب مي رساند و در بسياري از مواقع شستشو با دست سبب رنگ دهي و تغيير رنگ لباس مي شود.

چه نوع پارچه هايي بايد به خشكشويي سپرده شوند

يكسري از پارچه ها هستند كه به دليل بافت حساسي كه دارند بايد حتما به خشكشويي سپرده شوند و  شستشوي معمولي  نشوند چرا كه آسيب جدي مي بينند كه قابل جبران نيست. پارچه هايي مانند ابريشم، استات، مخمل، پشم و تافته ترجيحا بايد به خشكشويي سپرده شوند و مابقي پارچه ها رنگ دهي آن ها را بايد مدنظر قرار داد.

كدام لباس ها را به خشكشويي بسپاريم؟

لباس هايي هستند كه با توجه به نوع بافتشان، اداري و رسمي بودنشان بايد براي شستشو به خشكشويي سپرده شوند لباس هايي مانند: كت و شلوار بخاطر دوخت و جنس خاص، لباس هاي پشمي به جهت جنس، لباس هاي گلدوزي و گيپور دوزي بخاطر حساسيتي كه دارند،لباس مجلسي به دليل جنس و دوخت متفاوتشان، لباس شب به دليل جنس و دوختشان و ساير لباس هاي رسمي ،پارچه هاي ابريشمي و مخمل،لباس چرم و لباس ابريشمي از آن دسته هستند.

اتوكشي و بسته بندي

مرحله نهايي در خشكشويي لباس صنعتي پرس كردن،بخار دادن، اتو كردن و انجام تعميرات لباس است. هنگامي كه لباس ها تميز شدند، پرس مي شوند.اين كار مراحلي دارد كه به توضيح آن مي پردازيم: در ابتدا با استفاده از بخار لباس را نرم مي كنند سپس با خشك كردن سريع آن به لباس شكل مجدد مي دهند.

سپس بخار موجود را با هوا يا خلأ مي گيرند و سپس به لباس فشار وارد مي كنند و در اصطلاح آن را پرس مي كنند.اين فرآيند با اتوهاي بخار بزرگ كه كاملا صنعتي هستند، بخار آب و فشار زياد را اعمال مي كنند انجام مي گيرد.

در واقع به دليل همين موارد است كه پيشنهاد مي شود شما لباس هاي خود را به خشكشويي بسپاريد تا خدمات دريافتي سبب شود تا لباس هاي شما عمر بيشتري داشته و كيفيت لباس نيز حفظ شود.

همچنين با مراجعه به سايت لاوسته ۲۴ مي توانيد لباس هاي خود را با اطمينان كامل به خشكشويي بسپاريد. لاوسته ۲۴  لباس هاي شما را از سراسر تهران تحويل گرفته و در اسرع وقت و با بهترين كيفيت شستشو تحويل مي دهد.

 

براي صرفه‌جويي در زمان مي‌توانيد از خدمات خشكشويي آنلاين نيز استفاده كنيد.

با مراجعه به سايت خشكشويي اينترنتي لاوسته ۲۴ مي توانيد لباس هاي خود را با اطمينان خاطر به خشكشويي بسپاريد. لاوسته ۲۴ در سراسر تهران لباس هاي شما را تحويل گرفته و با بهترين كيفيت شستشو به شما تحويل مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.