برند آماده واگذاري

برخي از افراد حقيقي و حقوقي ترجيح مي دهند به جاي طي مراحل قانوني و ثبت برند مدنظر خود، به طور آماده برند را از افرادي كه قصد واگذاري نشانه خود را دارند، خريداري كنند. برند آماده واگذاري در واقع به برندي گفته مي شود كه تمامي مراحل قانوني آن طي شده و به ثبت رسيده است.

پس از به ثبت رسيدن، صاحبان برند مي توانند برند به ثبت رسيده را براي محصولات يا شركت خود استفاده كنند. همچنين صاحبان برند مي توانند نام تجاري خود را در هر زمان كه تمايل داشته باشند به خريداران واگذار كنند يا در مدت كوتاهي برند خود را به آنها اجاره دهند.

خريد يا فروش برند آماده واگذاري

اگر شما قصد داريد كسب و كار ويژه اي را براي خود راه اندازي كنيد در ابتدا بايد به فكر ثبت برند يا همان علامت تجاري براي كسب و كار خود باشيد كه محصولات توليد شده را با ساير محصولات مشابه در بازار متمايز كنيد.

با اقدام به ثبت برند براي محصولات به راحتي مي توانيد توليدات خود را گسترش دهيد. زيرا بين عموم مردم محصولات شما بيشتر شناخته شده و در نهايت در صورتي كه كيفيت لازم را داشته باشند مشتريان زيادي براي محصولات خود خواهيد داشت.

اما در اكثر مواقع جهت ثبت برند مورد نظر خود با پيچيدگي و مشكلاتي روبرو خواهيد شد. به همين دليل بيشتر افراد ترجيح مي دهند برند آماده واگذاري را خريداري كنند، معمولا مراحل خريد برند بسيار آسان تر از طي مراحل به ثبت رساندن آن است.

مزاياي خريد برند آماده واگذاري

همانطور كه گفته شد جهت ثبت برند، شما بايد يك سري از مراحل را طي كرده و در صورت تاييد از سوي  مراكز مربوطه، برند شما به ثبت خواهد رسيد. ممكن است برخي مواقع با طي مراحل قانوني، پرونده درخواستي شما توسط كاركنان اداره ثبت پذيرفته نشود. به همين دليل اكثر افراد ترجيح مي دهند كه برند هايي كه به صورت آماده به فروش مي رسند را خريداري كنند. مزاياي خريد برند هاي آماده به شرح زير است:

  • ممكن است برخي از افراد متقاضي زمان كافي براي به ثبت رساندن برند خود نداشته باشند. به همين جهت ترجيح مي دهند برند هايي كه به صورت آماده واگذار مي شوند را براي محصولات خود تهيه كنند. اين افراد پس از خريد برند بايد در دفترخانه هاي ثبت اسناد حضور پيدا كرده و برندي را كه از مالك آن خريداري كرده اند به نام خود به ثبت برسانند.
  • بسياري از برند ها وجود دارند كه با محصولات تهيه شده توسط شما همسو هستند. در نتيجه با تهيه برند هاي آماده مي توانيد مناسب ترين نام ها را مطابق با برند خود انتخاب كنيد. انتخاب يك اسم تجاري خوب مي تواند در جلب توجه بسياري از خريداران تاثيرگذار باشد و بر اين اساس محصولات بيشتري را به فروش برسانيد.
  • برخي از افرادي كه موفق شده اند برند خود را به ثبت برسانند بايد سال ها منتظر بمانند كه برند آن ها بين عموم مردم شناخته شود. با خريد برند آماده واگذاري، نيازي به تبليغ برند خود نخواهيد داشت زيرا برندي كه خريداري كرده ايد، بين عموم شناخته شده است.
  • ممكن است شما با نام يك برند ايده ها و نظرات خوبي جهت ارتقا محصولات خود داشته باشيد. با خريد اين دسته از برند هاي فروشي، مي توانيد توليدات را گسترش داده و ايده هاي خود را جهت ارتقا محصولات به كار بگيريد.

مدارك لازم جهت خريداري يا فروش برند آماده واگذاري

همانطور كه در ابتداي مقاله براي شما ذكر كرديم جهت خريد برند آماده به مدارك خاص يا گذراندن مراحل قانوني ثبت، نيازي نخواهيد داشت. اما براي واگذاري برند بايد دو طرف معامله يعني مالك برند و خريدار جهت انتقال آن مداركي را تهيه كنند. مدارك لازم جهت واگذاري برند به شرح زير است:

  • كليه مدارك شناسايي صاحب برند كه قصد واگذاري علامت تجاري خود را دارد مانند كارت ملي و شناسنامه.
  • كليه مدارك شناسايي فردي كه قصد خريد برند آماده را دارد همچون كارت ملي و شناسنامه .
  • بايد جواز هايي در خصوص اجازه فعاليت خريدار ارائه شود كه بتواند پس از خريد برند، نشانه را براي محصولات خود به كار گيرد.
  • در صورتي كه مالك علامت تجاري فوت كرده باشد، فروشندگان بايد مداركي جهت انحصار وراثت به دفتر خانه ارائه دهند كه انتقال برند به طور قانوني انجام شود.

علاوه بر موارد ذكر شده بايد اسناد و مداركي در خصوص ثبت قانوني علامت تجاري به كاركنان ارائه شود. اين گونه مدارك شامل: آگهي روزنامه اول، آگهي نهايي روزنامه كه ثبت برند را نشان مي دهد.

مراحل خريد برند آماده واگذاري

جهت خريد برند آماده بايد مراحلي را طي كنيد كه برند به نام شما به طور قانوني به ثبت برسد. تمامي مراحل خريد برند به شرح زير است:

  • ابتدا شما بايد برند مورد نظر و متناسب با محصولات خود را انتخاب كنيد.
  • پس از انتخاب برند بايد از سازمان مالكيت صنعتي استعلام برند را بگيريد كه فرد ديگري آن را خريد يا به نام خود ثبت نكرده باشد.
  • شما پس از استعلام گيري بايد با فروشنده به توافق هاي نهايي رسيده و در دفترخانه جهت به ثبت رساندن آن به نام خود( مالك جديد) اقدام كنيد.
  • در نهايت شما بايد برند خود را در آگهي روزنامه انتشار دهيد كه آگهي روزنامه به نام شما انتقال يافته يا واگذار شده است.

با طي اين مراحل به سادگي مي توانيد برند مورد نظر خود را به ثبت رسانده و براي محصولات خود استفاده كنيد.

قيمت برند آماده واگذاري

نمي توان به طور كلي گفت كه قيمت واگذاري يا فروش برند چقدر است. زيرا هر برند ويژگي هاي مختلفي داشته و متناسب با ويژگي هايي كه دارد قيمت گذاري مي شود. معمولا قيمت گذاري برند را كارشناسان دادگستري قيمت برند تعيين مي كنند.

اما به طور كلي مي توان گفت كه برخي از عوامل مي تواند در تعيين قيمت برند تاثيرگذار باشد. عواملي مانند تعداد طبقات و ريزكالاهايي كه در طبقات برند قرار گرفته اند. همچنين نام برند يكي از عواملي است كه مي تواند بر قيمت واگذاري برند تاثير بگذارد.

هرچه نام برند ساده و زيباتر باشد بين مردم بيشتر شناخته خواهد شد. اين گونه برندها به عنوان يك سرمايه محسوب مي شوند. طرح و لوگو برند نيز هرچه زيبا و خلاقانه باشد نظر بسياري از مشتريان يا خريداران را به محصول جلب خواهد كرد. در نتيجه چگونگي لوگو مي تواند بر افزايش و تعيين قيمت واگذاري برند آماده تاثيرگذار باشد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.