خريد و فروش برند آرايشي

اهميت بالاي نام هاي تجاري سبب شده كه امروزه خريد و فروش برند به يكي از تجارت هاي حاشيه اي در اين زمينه تبديل شود. بسياري از افراد به جاي ثبت برند ترجيح مي دهند كه از برندهاي آماده واگذاري، استفاده كنند. بنابراين خريد اين نوع برندها به صرفه تر بوده و داراي مزاياي بيشتري است. خريد اين برندها بي دردسرتر از مراحل ثبت برند است زيرا شما جهت به دست آوردن يك برند آرايشي به اين شكل تنها كافي است هزينه برند را پرداخت كرده و مراحل ثبت سند را انجام دهيد.

يكي از مهم ترين تفاوت هاي برند آماده واگذاري با برند ثبت نشده در اين است كه مطمئن هستيد نام تجاري ديگري با اين عنوان ثبت نشده و نخواهد شد. بنابراين مي توانيد با اطمينان بيشتري فعاليت هاي خود را گسترش دهيد. اين تفاوت ها باعث شده است كه خريد و فروش برند آرايشي كاري مقرون به صرفه و پر سرعت تلقي شود.

همانطور كه مي دانيد سخت گيري هاي زيادي در اين حوزه وجود دارد و شما براي ثبت يك نام تجاري جديد بايد حتما از مشابه يا تكراري نبودن برند خود اطمينان داشته باشيد. اين امر با توجه به حجم بالاي برندهاي ثبت شده و موجود، كار سخت و زمان بري خواهد بود.

چه افرادي مجوز خريد و فروش برند آرايشي دارند؟

اگر صاحب برندي در اين حوزه هستيد هيچ محدوديتي براي شما در خريد و فروش برندها وجود ندارد بلكه تنها توجه داشته باشيد كه فروش يا خريد برند بايد تحت نظارت اداره مالكيت صنعتي انجام شده و اين سازمان در جريان تمام مراحل انتقال و واگذاري برند قرار بگيرد.

اين سازمان پس از انتقال مالكيت، هويت شخص سوم را به عنوان مالك جديد و داراي صلاحيت براي توليد در سيستم يكپارچه اين مورد ثبت مي كند. در خريد و فروش برند آرايشي بايد توجه داشته باشيد كه از تاريخ تنظيم شده در قرارداد مابين شما و طرف ديگر معامله، مالك قبلي ديگر هيچ حق و حقوقي نسبت به برند نداشته و به هيچ عنوان اجازه فعاليت و توليد محصولاتي تحت عنوان برند مذكور نخواهد داشت. در صورت مشاهده اين گونه فعاليت ها پيگرد قانوني به دنبال دارد.

مرجع معتبر براي خريد و فروش برند آرايشي

افرادي كه به دنبال فروش برند آرايشي خود بوده يا تمايل دارند برند مناسبي را براي فعاليت هاي خود تهيه كنند، همواره به دنبال مرجعي مطمئن براي اين گونه معاملات هستند. يكي از مطمئن ترين روش ها در اين حيطه اين است كه به يك موسسه ثبت برند معتبر مراجعه نمائيد. اين شركت ها از آخرين ليست برندهاي تجاري درحال خريد و فروش اطلاع دارند. در اين صورت مي توانيد علاوه بر يك مشاوره اختصاصي، اين ليست ها و قيمت هاي آن ها را مشاهده كنيد.

از طرفي بسياري از سايت ها در اين زمينه فعاليت هاي خوبي داشته و به عنوان مرجعي مطمئن براي بسياري از موارد خريد و فروش برند آرايشي به حساب مي آيند. اگر بتوانيد از اعتبار اين گونه سايت ها و معاملات آن ها مطمئن شويد، مراجعه به آن ها بسيار مفيد و كاربردي خواهد بود. ليست برندهايي كه مي توانيد در اين سايت ها ببينيد بسيار بيشتر بوده و احتمالا افرادي كه برندهاي خود را جهت فروش به آن ها مي سپارند، تخفيف هايي نيز جهت فروش سريعتر در نظر مي گيرند.

اعتبار سنجي برند مورد معامله

توجه داشته باشيد كه به هر طريقي كه قصد خريد و فروش برند آرايشي را داشته باشيد، حتما بايد با احتياط قدم برداريد. در اين مرحله پس از انتخاب برندي كه از نظر ظاهري، حوزه فعاليت و قيمت مورد پسند شما واقع شده، بايد مورد استعلام قرار بگيرد كه از صحت اين برند اطمينان حاصل شود. توجه داشته باشيد كه اگر كوركورانه و بدون گرفتن استعلام رسمي، هزينه اي را بابت برندي پرداخت كرده و بعدا متوجه شويد كه اين برند اصلا ثبت نشده است، متحمل ضرر و خسارت زيادي خواهيد شد.

از طرفي اگر برند ثبت شده اما داراي اعتبار نباشد نيز از نظر قانوني يك برند آماده واگذاري محسوب نمي شود. يعني حتي اگر برندي را خريداري كنيد كه اعتبار آن تا چند ماه ديگر رو به پايان باشد يا اعتبار نداشته باشد هزينه اضافه اي را به خود تحميل كرده ايد. زيرا مجبور مي شويد مجددا جهت تمديد آن اگر فرصتي باقي باشد، مبالغ گزافي پرداخت كنيد.

تنها در صورتي به خريد و فروش برند آرايشي با اين شرايط اقدام كنيد كه برند براي شما بسيار مهم بوده و ارزش و اعتبار آن را داشته باشد كه براي تمديد اعتبار، زير بار اين هزينه اضافي برويد. بنابراين بهتر است قبل از رد و بدل هرگونه وجه يا بستن قرارداد، از ثبت بودن برند و مدت اعتبار آن مطمئن شويد.

استعلام گيري برند آرايشي

همانطور كه بيان كرديم، قبل از هرگونه اقدامي جهت معامله بايد نسبت به صحت برند و اعتبار آن اطمينان لازم را كسب نمائيد. در اين صورت نياز به سامانه اي خواهيد داشت كه بتوانيد استعلام برند مورد نظر خود را به صورت قانوني و معتبر انجام دهيد. جهت اين كار مي توانيد به صورت مستقيم به سايت سازمان ثبت اسناد مراجعه كرده و از برند مورد نظرتان را با درج مشخصات جزئي استعلام دريافت كنيد.

از طرفي بسياري از موسسات ثبت برند مي توانند اين اقدام را براي شما انجام داده و شما را نسبت به صحت برند مطمئن نمايند. با پيگيري اين اقدامات قادر خواهيد بود كه خريد و فروش برند آرايشي را با خاطري آسوده انجام دهيد.

سامانه استعلام برند تجاري

اقدامات بعدي پس از خريد و فروش برند آرايشي

پس از اينكه شما به هر شكل ممكن، برند را خريداري كرده يا فروخته ايد، بايد اقداماتي را انجام دهيد كه خريد و فروش شما شكلي قانوني پيدا كرده و مورد استفاده قرار گيرند.

قرار حقوقي در دفترخانه و تحويل مدارك شناسايي

مدارك شناسايي شامل شناسنامه، كارت ملي، كارت بازرگاني مالك اوليه، سندي كه حوزه فعاليت مالك را ثابت كرده و گواهي ثبت برند بايد به دفترخانه ثبت اسناد تحويل داده شود. در اين صورت مي توانيد تاريخي را جهت ثبت سند و انتقال مالكيت بين دو طرف قرارداد مشخص نمائيد.

پيش پرداخت

طبق توافقات صورت گرفته ميان دو طرف خريد و فروش برند آرايشي، مبلغي به عنوان پيش پرداخت بايد به حساب مالك واريز شود كه به نوعي بيعانه اي جهت اطمينان، رد و بدل شده باشد. فيش اين واريز وجه بايد معتبر بوده كه در امور قانوني مورد استنادهاي بعدي باشد.

حضور در دفتر ثبت اسناد

دو طرف معامله، اعم از مالك يا مالكان حقيقي و حقوقي قبلي و بعدي برند مورد نظر بايد در تاريخ معلوم شده در محل دفترخانه ثبت اسناد حضور داشته باشند. طي توافقات انجام شده، مابقي مبلغ قرارداد پرداخت شده و امور قانوني مبني بر واگذاري كامل برند انجام خواهد شد.

اخذ سند مالكيت برند

در اين مرحله پرداخت و مراحل قانوني كامل شده و سند مالكيت برند در اختيار شما قرار خواهد گرفت. در اين صورت شما به عنوان مالك جديد برند بايد علاوه بر سند خريد برند، مداركي مانند گواهي ثبت برند، آگهي نوبت اول درخواست برند، آگهي ۱۰ ساله و روزنامه هاي رسمي چاپ شده جهت ثبت برند كه شامل دو سري هستند را دريافت نمائيد.

پس از دريافت تمام اين مدارك، شما خريد برند خود را به صورت قانوني انجام داده و پس از آن موفق به تملك برند مورد نظرتان شده ايد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.