معرفي شركت سهامي خاص

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

معرفي شركت سهامي خاص

۷۷ بازديد ۰ نظر

معرفي شركت سهامي خاص

شركت سهامي خاص به شركت گفته مي شود كه سرمايه به كار رفته در آن از نوع سهامي بوده و افرادي كه در اين شركت به عنوان سهامدار در حال فعاليت بوده و شناخته مي‌شوند، فقط در قبال مبلغي كه به عنوان سهم آنها از سهام ها است مسئوليت دارند. اين نوع شركت از نوع شركت بازرگاني و تجاري شناخته مي شود، ولي در صورتي كه عمليات انجام شده توسط اين شركت بازرگاني نداشته باشد آن شركت بعد از ثبت به عنوان يكي از شركت هاي تجاري شناخته مي گردد.

شركت سهامي خاص

ولي در عين حال در صورتي كه شركت سهامي خاص با موضوعات مورد خريد و فروش آپارتمان، تاسيس شده باشد ديگر به عنوان شريك تجاري در نظر گرفته نشده و آن شركت بازرگاني شناخته مي شود. همچنين با توجه به اصلاحاتي كه لايحه قانون تجارت در كشور عزيزمان ايران صورت گرفته براي شركت سهامي خاص اسناد بسيار زيادي وجود داشته كه اين موضوع باعث شده تا گستره بسيار زياد از فعاليت‌هاي مختلف مي‌توانند تحت عنوان شركت سهامي خاص فعاليت داشته باشند. در صورتي كه مي خواهيد در مورد شركت سهامي خاص اطلاعات مناسب كسب كرده و يا قصد راه اندازي اين شركت را داريد، با ما در ادامه مقاله همراه باشيد و به اطلاعات مناسبي دست پيدا كنيد:

معرفي شركت سهامي خاص

شركت سهامي خاص به شركتي گفته مي شود كه تمامي سرمايه جهت فعاليت شركت به وجود آمده و تامين مي گردد توسط افرادي كه به عنوان موسسان شركت شناخته مي شود تامين مي گردد. با توجه به اين موضوع كه راه اندازي شركت سهامي عام احتياج به مراحل قانوني بسيار زياد و تشريفات زيادي دارد در قانون تجارت كشور عزيزمان ايران يكسري قوانين در نظر گرفته شده كه با توجه به اين قوانين افراد و گروه هاي مختلف مي‌توانند در ابعاد كوچكتر به راه اندازي شركت سهامي خاص بپردازند. در شركت سهامي خاص مجمع تحت عنوان مجمع عمومي حضور نداشته و مطمئن تعداد شركت هايي كه در اين نوع شركت در حال فعاليت مي باشند از اين شركت سهامي عام عدد بسيار كمتري مي باشد. همچنين در شركت سهامي خاص اعلاميه پذيره نويسي صدور نمي‌گردد و لازم است تا در همان ابتداي امر چيزي در حدود ۳۵ درصد از سرمايه شركت مورد نظر در يك حساب مخصوص سپرده گذاري گردد.

مهمترين ويژگي هاي شركت سهامي خاص

شركت سهامي خاص در ابتداي فعاليت خود در ابتدا لازم است حداقل مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان سرمايه داشته باشد. همچنين براي راه‌اندازي اين شركت به وجود حداقل سه مدير احتياج مي باشد و به هيچ وجه تعداد سهامداران نبايد از سه نفر كمتر باشد. در شركت سهامي خاص اوراق قرضه وجود نداشته و قابل انتشار نمي باشد. در عين حال از سهام اين شركت اين امكان را ندارند كه در بازار بورس معامله گردند و نقل و انتقالاتي كه براي سهام شركت اتفاق مي‌افتد فقط با توجه به موافقت مديران و صاحبان سهام به صورت مي پذيرد. همچنين در شركت سهامي خاص هيچگونه مبادلاتي به صدور اوراق قرضه اتفاق نمي‌افتد.

ويژگي هاي شركت سهامي خاص

همچنين مورد ديگري كه بايد به عنوان يكي از ويژگي‌هاي مهم شركت سهامي خاص به آن اشاره كنيم اين موضوع باشد كه هر يك از صاحبان سهام كه در شركت سهامي خاص در حال فعاليت هستند فقط نسبت به مبلغ اسمي سهامي كه به آنها مربوط است داراي مسئوليت بوده و لازم است كه تمامي سرمايه به وسيله موسسين شركت تامين گردد.

مهمترين مزاياي شركت سهامي خاص

يكي از مهمترين مزاياي شركت سهامي خاص تجمع سرمايه هاي كوچك مي باشدكه با استفاده از اين قابليت مي توانيد در محيط كاملا دوستانه و صميمي با استفاده از سرمايه‌هاي به نسبت كوچك كسب و كار مورد نظر خود را پيش برده و رونق بسيار مناسبي در آن ايجاد نماييم. از ديگر مزاياي شركت سهامي خاص سهولت مناسبي است كه در زمينه نقل و انتقال سهام آن وجود دارد شكلي سرمايه موجود در شركت سهامي خاص به قطعات كوچك به نام سهام تقسيم مي‌گردد و بعضي از اين سهام نيز حالت بي نام دارد. با توجه به اين موضوع نقل و انتقال سهام در شركت سهامي خاص بسيار آسان و بي‌دردسر انجام مي‌پذيرد. شركت سهامي خاص سهامداران در قبال سهام خود مسئوليت محدود داشته و به عنوان يكي از خصوصيات مهم شركت هاي سهامي شناخته مي شود.

معايب شركت سهامي خاص

از معايب اصلي شركت سهامي خاص مقررات بيشتري است كه اين شركت‌ها را تحت‌ الشعاع قرار مي‌دهد. در حالت كلي وجود مقررات بيشتر براي شركت هاي سهامي خاص بر خلاف شركت هاي تضامني موضوعات پيچيده مي نمايد چرا كه وجود مقررات مانند نحوه محاسبه سود و زيان و نحوه نگهداري از دفاتر مالي شركت و همچنين گزارشات سود و زيان سهامداران در يك شركت سهامي خاص بسيار پيچيده‌تر از شركتهاي تضامني و شركت‌هاي تك مالي مي‌باشد.

مزاياي شركت سهامي خاص

همچنين موضوع وجود ماليات بر درآمد در شركت سهامي خاص با توجه به كنترل قانوني بسيار اساسي كه در اين زمينه انجام مي پذيرد لازم است در ابتداي امر ده درصد از درآمد شركت به عنوان ماليات محاسبه شده و در موعد مقرر قانوني به واحدهاي پرداخت ماليات پرداخت گردد.

اساسنامه شركت سهامي خاص

يك شركت سهامي خاص به كمك شركايي كه در آن شركت در حال فعاليت مي باشند بايد به صورت شخصي و يا از طريق حقوقي به كمك يك وكيل اساسنامه شركت را تهيه و امضا نمايند. البته بايد بگويم كه به ايجاد طرح اساسنامه و تصويب بعدي آن مورد ضروري به حساب نمي آيد چرا كه بر خلاف عقيده اي كه در مورد شركت سهامي عام صدق مي كند در شركت سهامي خاص معمولا چيزي تحت عنوان دوره تاسيس وجود نداشته و با توجه به اين موضوع به طرح اساسنامه كه براي متصل كردن پذيره نويسان از ماهيت شركت ايجاد مي گردد در يك شركت سهامي خاص مورد احتياج نمي‌باشد. همچنين حداقل مبلغ سرمايه شركت سهامي خاص احتياج مي باشد ۱۰۰ هزار تومان بوده كه بايد تماماً مورد تعهد قرار گرفته و در صورتي كه قسمتي از سرمايه به صورت آورده غير نقدي باشد آورده مورد نظر بايد به صورت كامل تقويم گردد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك ثبت شركت  در  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.