سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي

يكي از پركاربردترين ثبت برند، برند تجاري مواد غذايي است كه امروزه بسياري از اشخاص حقيقي و حقوقي محصولات خود را به ثبت مي رسانند. همانطور كه مي دانيد مواد غذايي از جمله محصولات مهم و ضروري است كه روزانه همه افراد اين محصولات را تهيه مي كنند.

انتخاب برند و ثبت آن براي محصولاتي مانند مواد غذايي بسيار ضروري و مهم است. زيرا اشخاصي كه محصولات مواد غذايي خود را به ثبت مي رسانند، هميشه در تلاش هستند تا با محصولات مشابه خود رقابت داشته تا بهترين كيفيت را به مصرف كنندگان ارائه دهند.

به همين جهت براي ثبت برند بايد به سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي مراجعه كرده و اطلاعات مورد نياز را در سامانه هاي مربوطه به ثبت برسانيد.

چگونه مي توان برند تجاري مواد غذايي را به ثبت رساند؟

جهت ثبت مواد غذايي روش هاي متفاوتي وجود دارد. برخي از افراد ترجيح مي دهند، به صورت حضوري دادخواست خود را در اداره هاي ثبت تجاري در فرم هاي اطلاعات وارد كنند. روش ديگري كه وجود دارد به اين گونه است كه مي توان با ورود به سايت هايي كه در اين خصوص طراحي شده به سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي مراجعه كرد.

در سامانه هايي كه جهت ثبت برند طراحي شده است، شما به راحتي مي توانيد اطلاعات مورد نياز را جهت ثبت برند وارد كنيد در صورت تاييد و درستي، اطلاعات ذخيره مي شوند. كارشناسان به طور آنلاين به دادخواست شما رسيدگي مي كنند. در صورت نياز با شما ارتباط برقرار كرده تا مراحل بعدي ثبت برند طي شود.

مراحل ثبت برند از طريق ورود به سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي

در گذشته براي ثبت برند مواد غذايي به صورت سنتي و حضوري به مراكز مربوطه مراجعه مي كردند. اما امروزه با طراحي سامانه هايي در خصوص ثبت برند مواد غذايي شما به راحتي در هر موقعيتي مي توانيد به سامانه وارد شده و اطلاعات لازم را وارد كنيد.

اما براي جلوگيري از مشكلات احتمالي شما بايد ترتيب مراحل را رعايت كنيد تا بتوانيد برند مواد غذايي خود را به ثبت برسانيد. در ابتدا شما بايد از برند هاي ثبت شده مواد غذايي از سامانه ها استعلام بگيريد تا نام هاي مشابه با برند هاي ديگر را ارسال نكنيد.

شما پس از دريافت استعلام متوجه خواهيد شد كه آيا برندي مشابه با برند شما وجود دارد يا خير. در صورتي كه برند مورد نظر شما به ثبت نرسيده باشد، روند خود را در خصوص ثبت برند مي توانيد ادامه دهيد. در مرحله بعد، پس از دريافت استعلام شما بايد مجدداً به سامانه مراجعه كرده و اطلاعات مورد نياز را در فرم طراحي وارد كنيد.

پس از وارد كردن اطلاعات لازم بايد كد رهگيري را از سامانه دريافت كنيد تا پيگير فرايند كار خود باشيد. در ادامه كارشناسان به صورت آنلاين درخواست و اطلاعات شما را بررسي مي كنند.

سامانه چه اطلاعاتي را براي متقاضيان نمايش مي دهد؟

پس از طي تمامي مراحل و وارد كردن اطلاعات، سامانه به طور آنلاين اطلاعاتي را به جهت درست يا نادرست بودن اطلاعات براي شما نمايش خواهد داد. اين گونه اطلاعات شامل موارد زير است:

نقص اطلاعات: در صورتي كه اين هشدار براي شما نمايش داده شود كه اطلاعاتي كه وارد سيستم كرده ايد را به صورت كامل وارد نكرده ايد تا در اين صورت مجدد آن را مورد بررسي قرار دهيد تا روند كاري شما به جريان بيفتد.

رد برند پيشنهادي: در اين صورت ممكن است كارشناسان به دلايل مختلفي مانند شباهت زياد به برندهاي موجود در پرونده، درخواست شما را رد كرده باشند. شما بايد برند ديگري را با كمك مشاوران براي محصولات خود انتخاب كنيد.

آگهي سري اول: اين پيام زماني به دست شما مي رسد كه اطلاعات و برند شما به درستي وارد سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي شده و هيچ مانعي براي روند كار وجود ندارد.

پس از وارد كردن اطلاعات به طور دقيق و دريافت پيامك به نشانه ا درستي و صحت اطلاعات، شما بايد مدارك مورد نياز را به اداره مالكيت ارسال كنيد. پس از انتشار آگهي هاي روزنامه اول بايد به صورت حضوري در اداره ادامه روند كاري خود را در پيش گرفته و هزينه هاي مورد نياز را پرداخت كنيد.

آگهي نهايي زماني به چاپ مي رسد كه شخص ثالث در خصوص ثبت برند مواد غذايي اعتراض نداشته و كارشناسان مربوطه آن اطلاعات را به ثبت برسانند. در نهايت براي آگاهي عموم مردم روزنامه نهايي چاپ خواهد شد. پس از طي اين مراحل برند درخواستي شما به ثبت خواهد رسيد.

در نهايت شما به راحتي مي توانيد، استفاده قانوني و عرفي از برند خود را داشته باشيد. اما اين نكته را به ياد داشته باشيد كه پس از مدت مشخصي بايد برند ثبت شده خود را تمديد كنيد تا براي شما مجدداً قابل استفاده باشد.

ترتيب مراحل ورود به سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي

براي آگاهي از مراحل ثبت برند مواد غذايي ما در اين مقاله ترتيب را به شما خواهيم گفت تا به راحتي بتوانيد به صورت اينترنتي ثبت خود را انجام دهيد.

  • انتخاب اظهارنامه
  • وارد كردن كليه اطلاعات مربوط به مشخصات فردي مالك برند
  • بارگذاري تمام مدارك
  • تاييد كليه اطلاعات در صورت عدم نواقص در اطلاعات وارد شده
  • پرداخت هزينه هاي اوليه در خصوص ثبت برند از طريق سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي
  • ارسال كد اظهارنامه به مالك برند
  • تحويل پرونده به كارشناسان مراكز ثبت
  • دريافت يك نسخه از امضا جهت تاييد مدارك از كارشناس مربوطه
  • ارسال نسخه امضا شده همراه با كليه مدارك به آدرس دفتر مركزي
  • رسيدگي پس از گزارش نهايي و تحويل مدارك به دفتر مركزي
  • پرداخت هزينه نهايي ثبت برند پس از رسيدگي و تاييد نهايي جهت ثبت برند مواد غذايي
  • پيگيري نتيجه درخواست متقاضي از طريق ورود به سامانه ثبت برند مواد غذايي
  • انتشار برند درخواستي مواد غذايي همراه با تمامي مشخصات محصول در روزنامه هاي رسمي كثيرالانتشار

در نتيجه، شما با ورود به سامانه ثبت برند تجاري مواد غذايي به راحتي مي توانيد با كمترين زمان و هزينه درخواست برند خود را به ثبت برسانيد. همچنين با دريافت كد اينترنتي و كد پيگيري در هر لحظه مي توانيد از روند كار خود مطلع باشيد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.