برند مواد غذايي خارجي

تجارتي در بازار فروش موفق خواهد بود كه يك برند جذاب و مورد اعتماد را براي محصولات خود انتخاب كرده باشد. حتي اگر شما بهترين كيفيت را ارائه دهيد تا زماني كه نام تجاري مناسبي نداشته باشيد، در ياد و خاطر مشتريان تان نخواهيد ماند. در واقع اين برند است كه باعث مي شود مصرف كنندگان شما شناخته و براي خريد دوباره شما را انتخاب كنند. برند مناسب مي تواند شما را از يك محله، شهر، استان يا حتي كشور فراتر برده و محدوديتي را در بر نخواهد داشت.

دريافت برند مواد غذايي مناسب يكي از سخت ترين كارهاي ثبت برند است. زيرا به دليل حساس بودن اين امر و نسبت مستقيمي كه با سلامت افراد دارد، سختگيري هايي در اين زمينه اعمال مي شود تا كيفيت هاي نامطلوب به ثبت نرسيده و فعاليت نداشته باشند. در دنياي برندها، تعداد فراواني برند مواد غذايي خارجي موجود است كه در حال فعاليت در كشور هستند.

اجازه فعاليت و تبليغ برند مواد غذايي خارجي

گفتني است كه برخي از اين برندهاي محبوب كه از غول هاي غذايي در جهان به حساب مي آيند، پس از اخذ مجوزهاي لازم، توانايي دارند تا در بازارهاي ايراني به رقابت بپردازند. اين برندهاي معتبر و مشهور كار تبليغ و فروش خود را به صورت گسترده انجام داده و از فروش خوبي نيز برخوردار هستند.

اين مجوزها از طرف ادارات و سازمان هاي ذي ربط صادر شده و برندهاي داراي اين مجوزها مي توانند به راحتي در كشور فعاليت هاي گسترده اي داشته باشند. اين فعاليت شامل تبليغات رسانه اي نيز مي شود و اين برند خارجي اين حق را دارد طبق مقررات و قوانين داخلي كشور از حداكثر سهم تبليغات در تمامي رسانه ها برخوردار باشد.

آيا ثبت برند خارجي در ايران امكان پذير است؟

ممكن است شخصي ايراني قصد داشته باشد تا برندي خارجي را به نام خود ثبت نموده و از شهرت آن برند به نفع خود استفاده كند. اين مساله خلاف قوانين ثبت برند خواهد بود و شخص مذكور امكان اين نوع فعاليت را نخواهد داشت. زيرا هر كشور بايد علاوه بر حفظ منافع صاحبان سرمايه در كشور خود، از منافع برندهاي معروف و مشهور جهان نيز صيانت نمائيد. علت اين موضوع را مي توان امكان فعاليت اين برندها در ساير كشورها دانست.

شما به عنوان يك ايراني تنها در صورتي مي توانيد به نام يك برند خارجي فعاليت داشته باشيد كه نمايندگي آن برند را در ايران ثبت نمائيد. با گرفتن نمايندگي برند مواد غذايي خارجي مي توانيد اجازه فروش محصولات شركت مذكور را داشته و اقدام شما قانوني خواهد بود. در صورت وجود نمايندگي آن شركت در كشور بايد طبق قوانين وضع شده در اين زمينه عمل نموده و از آن ها متابعت نمائيد.

ثبت برند مواد غذايي خارجي

مقايسه برند مواد غذايي خارجي و داخلي

معمولاً اين گونه سوال ها براي افرادي كه قصد دارند وارد حوزه مواد غذايي شوند، پيش مي آيد. بايد بدانيد كه حضور برندهاي خارجي در بازارهاي ايراني منوط به اخذ مجوزهاي لازم خواهد بود. بنابراين شركت هاي خارجي كه تمايل دارند در ايران فعاليت كنند بايد در كشور نمايندگي هايي داشته و مجوزهاي مربوطه را از سازمان هاي مختلف بهداشتي و نظارتي دريافت نمايند.

البته حضور يك كالاي ايراني نيز بايد زير نظر اداره مالكيت صنعتي قرار داشته و در صورتي كه بخواهيد كالا يا خدمت خود را وارد فاز فروش نمائيد بايد صاحب يك برند معتبر و قانوني باشيد. بنابراين شركت هاي ايراني و خارجي هر دو بايد داراي مجوزهاي لازم براي فعاليت در زمينه مورد نظر از جمله مواد غذايي داشته باشند. درباره مواد غذايي حساسيت هاي بالايي وجود دارد و سازمان هاي بهداشتي و نظارتي تلاش مي كنند تا شركت هاي داخلي و خارجي وارد كننده را زير ذره بين قرار دهند.

نمي توان كيفيت برند مواد غذايي خارجي را برندهاي داخلي به طور كلي مقايسه كرد اما به طور قطع تنها برندهايي در ايران امكان فعاليت دارند كه از كيفيت هاي مرغوبي برخوردار باشند. بنابراين مي توانيد از كيفيت اين محصولات در صورت داشتن استانداردهاي لازم مطمئن باشيد.

در نهايت در اين باره مي توان گفت كه تمام شركت هاي توليد و عرضه كننده مواد غذايي اعم از ايراني و خارجي بايد طبق قوانين و ضوابط سازمان هاي بهداشتي و نظارتي فعاليت داشته باشند. در صورتي كه خلاف اين امر ثابت شود، اين نهاد هاي نظارتي اجازه دارند تا تذكرات جدي به اين شركت ها داده و در مواردي درخواست ابطال مجوز فعاليت آن ها را داشته باشند. مواد غذايي همواره يكي از مواردي است كه حساسيت هاي بالايي از جانب مسئولان بهداشتي براي آن وجود دارد.

آيا برند مواد غذايي خارجي با كيفيت تر است؟

همانطور كه اشاره شد نمي توان يك حكم كلي راجع به تمام محصولات غذايي صادر كرد. زيرا برخي از محصولات ايراني به اندازه اي با كيفيت و مشهور هستند كه به ساير نقاط جهان صادر شده و داراي محبوبيت هاي جهاني هستند. از طرفي برخي از محصولات و برندهاي موجود در اين حوزه نيز كيفيت هاي پاييني داشته و قابل مقايسه با محصولات مشابه شان نيستند.

مساله اي كه مي توان درباره برند مواد غذايي خارجي با اطمينان گفت، اين است كه اين محصولات از غول هاي بزرگ غذايي در جهان بوده و كيفيت هاي ايده آلي دارند. اگر چه مقايسه كيفيت اين محصولات با نمونه هاي داخلي در مواردي بي انصافي است اما برخي از برندهاي ايراني فعال و با كيفيت چيزي از اين برندها كم ندارند.

توليد داخلي با برند خارجي

يكي از مهم ترين معضلات اقتصادي كشور اين است كه بسياري از توليدات داخلي با برندهاي خارجي فروخته مي شوند. اين مساله نشان دهنده اين است كه مردم به برندهاي داخلي اطمينان نداشته و به برندهاي خارجي هرچند كيفيت هاي نامطلوبي را ارائه دهند اعتماد بيشتري دارند.

اين موضوع باعث شده تا بسياري از كسب و كارهاي خرد براي بقا در بازارها از اين مساله براي فروش بيشتر استفاده كنند. بيشترين نمود اين اتفاق در صنعت پوشاك رخ داده است اما در تمام صنايع ديده مي شود كه مستلزم پيگيري هاي بيشتر از طرف مسئولان ذي ربط خواهد بود. اگر چه اين اتفاق در صنعت مواد غذايي كمتر ديده مي شود اما نمي توان استفاده از برند مواد غذايي خارجي براي محصولات كاملاً ايراني را در اين حوزه انكار كرد.

چرا برند مواد غذايي خارجي پر طرفدار تر هستند؟

مهم ترين مزيتي كه باعث شده برند مواد غذايي خارجي داراي فروش و طرفداران بيشتري نسبت به بسياري از محصولات ايراني باشد، اين است كه اين گونه برندها داراي تفكرات جهاني هستند. اين شركت ها از همان ابتدا به فكر گسترش مناطق جغرافيايي فروش خود بوده و همين مساله باعث مي شود تا از ابتدا به فكر بهبود كيفيت و مرغوبيت كالا يا خدمات خود باشند.

در برخي موارد كيفيت اين محصولات يا خدمات واقعاً خوب بوده و بي نظير هستند كه همين مساله باعث افزايش طرفداران آن ها خواهد شد. برخي از اين خدمات مخصوصاً اگر مرتبط با مواد غذايي باشند به خاطر خلاقيت هاي نوآورانه كه دارند معروف مي شوند و افراد زيادي تمايل دارند تا اين برندها و محصولات را تجربه كنند.

از طرفي محبوب بودن محصولات خارجي معمولاً منشأ روانشناختي نيز خواهد داشت. معروف شدن و بر سر زبان افتادن معمولاً باعث افزايش فروش برخي از كالا مي شود. اگر يك برند بتواند خود را به جايي برساند كه از نظر مشتريان داراي كيفيت و خدمات تأييد شده اي باشد مي تواند آينده بهتري را براي آن برند و فروش محصولاتش متصور شد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.