ثبت برند خارجي

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ثبت برند خارجي

۶۲ بازديد ۰ نظر

ثبت برند خارجي

بسياري از افراد حقيقي و حقوقي قصد دارند تا محصولات خود را با نام برند خارجي به ثبت برسانند. اكثر افراد به دليل فروش بيشتر خود در داخل و خارج از كشور تمايل دارند كه از نام و برند خارجي جهت ثبت برند محصولات خود استفاده كنند.

با انتخاب يك برند خوب و توليد محصول با كيفيت مي توانيد در سراسر دنيا شناخته شويد. براي ثبت برند خارجي بايد مراحلي را طي كنيد تا بتوانيد برند تجاري خارجي را به ثبت برسانيد. در ادامه تمامي مراحل ثبت برند خارجي خواهيم گفت.

ثبت برند خارجي در ايران چگونه است؟

اگر شما قصد ثبت برند خارجي در ايران را داريد. بايد در ابتدا مطلع شويد نام برندي كه مي خواهيد آن را ثبت كنيد در ايران وجود دارد يا خير. در صورتي كه برند خارجي در ايران وجود نداشت،  مي توانيد درخواست ثبت نمايندگي ايران را از طريق ارسال نامه به شركت اصلي درخواست كنيد.

در صورتي كه درخواست و تاييديه شما پذيرفته شد به راحتي مي توانيد نمايندگي آن برند را در ايران به ثبت برسانيد. در صورتي كه نمايندگي آن برند خارجي در ايران وجود داشته باشد اما با فاصله نمايندگي ها با يكديگر زياد باشد، مي توان مراحل اوليه جهت ثبت برند خارجي انجام داد.

اما اين نكته قابل ذكر است كه تمامي مسئوليت هاي شعبه خارجي را نمايندگي اصلي مشخص خواهد كرد. جهت شناساندن برند مي توان تبليغ هايي را در اين خصوص انجام داد تا برند خارجي در بين مردم بيشتر شناخته شود. در صورت مرغوبيت محصول، محبوبيت زيادي در بين افراد پيدا خواهد كرد.

شرايط ثبت برند خارجي

براي ثبت برندهاي خارجي بايد طبق شرايط و چهارچوب قوانين  برند خود را به ثبت برسانيد. شرايط ثبت برندهاي خارجي را در ادامه براي شما خواهيم گفت:

  •     تمامي متقاضيان جهت ثبت برند خارجي براي محصولات خود، بايد خدمات پس از فروش را براي مشتريان ارائه دهند.
  •     تمامي فرآيندهاي كاري بين افراد ايراني و خارجي بايد طبق قرارداد انجام شود.
  •     بايد زمينه اي جهت ايجاد سرمايه گذاري شركت خارجي در ايران به وجود آيد.
  •     جهت انجام فرآيند كاري در كشورهاي ديگر بايد با شركت هاي فني مهندسي همكاري شود.
  •     صادرات ايران به غير از نفت افزايش يابد.
  •     خدماتي مانند فني و مهندسي انتقال داده شود.
  •     فعاليت هايي كه داراي مجوزهاي قانوني هستند، از طرف دستگاه هاي دولتي مانند بازارياب ها صورت گيرد.

آيا مي توان برند خارجي را به عنوان مالك شخص اصلي در ايران به ثبت رساند؟

در گذشته قوانيني به جهت ثبت برند در تمامي كشور ها به تصويب رسيده است. كنوانسيون هاي خارجي به دليل سو استفاده هاي زيادي كه در جهت كپي برداري از برند انجام شده بود تصميم گرفتند تا با تصويب قوانيني در بين كشور ها اينگونه تخلفات را به حداقل برسانند.

به اين صورت كه اگر شركتي برند خود را به ثبت رساند، در صورت ارسال درخواستي از ساير كشور ها برند خود را بين المللي كنند تا اشخاص حقيقي و حقوقي بتوانند برند را در كشور خود به ثبت برسانند. اغلب برند هاي خارجي كه افراد حقيقي و حقوقي تمايل به ثبت آن را در كشور داخلي دارند، در سراسر دنيا مشهور بوده و نمي توان به عنوان خود شخص تقاضا كننده به ثبت برسد.

فقط مي توانند به عنوان نمايندگاني در ايران برند خارجي را به ثبت برسانند. اما در برخي از شرايط خاص مي توان برند خارجي را به نام خود به ثبت رساند.

 ثبت برند خارجي

در چه صورت مي توان ثبت برند خارجي را به نام شخص حقيقي و حقوقي به ثبت رساند؟

همان طور كه گفته شد به دليل مشهور بودن و اعتبار برخي از برندهاي خارجي نمي توان نشانه هاي بين المللي را به نام افراد داخل كشور به ثبت رساند، فقط مي توان به عنوان نمايندگاني در داخل كشور فعاليت داشته باشند.

در يكسري از شرايط خاص اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند برند خارجي را به نام خود به ثبت برسانند. شرايط ثبت برند خارجي به شرح زير است:

۱. اولين شرط اين گونه است كه بايد سال ها از مدت و اعتبار برند در كشور اصلي گذشته باشد. يعني در واقع مي توان گفت كه ديگر برند اعتباري نداشته  و صاحب برند تمايلي به تمديد علامت تجاري به اسم خود ندارد. در اين گونه مواقع اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند استعلام هايي از برند تهيه كنند تا متوجه شوند كه آيا شخص ديگري برند را به ثبت رسانده است يا خير.

پس از طي اين مراحل كاري مي توانيد برند خارجي را به اسم خود به ثبت رسانده و حتي آن نشانه خارجي را بين المللي كنيد.

۲. در شرايط ديگري كه مي توانيد برند را به نام خود ثبت كنيد اين گونه است كه بر اساس قوانين مصوب شده حق استفاده از برند خارجي را دريافت كرده و طبق طبقات مشخصي كه تعيين شده شما از برند خارجي مي توانيد بهره ببريد.

۳. در شرايط ديگري كه مي توانيد برند خارجي را در ايران به ثبت برسانيد، خريد برند از صاحب اصلي نشانه تجاري است. در اين صورت شما به راحتي مي توانيد برند را به اسم خود ثبت كرده و در سطح بين المللي قرار دهيد.

۴. معمولاً هزينه هاي خريداري نشانه هاي تجاري خارجي بسيار بالا است. به همين دليل بسياري از افراد جهت ثبت برند خارجي در ايران، نشانه خارجي مورد نظر را از شخص اصلي در مدت زمان مشخص اجاره كرده و در طي اين مدت از برند خارجي جهت توليد محصولات خود استفاده مي كند.

مراحل ثبت برند خارجي

جهت به ثبت برند خارجي بايد مداركي در خصوص خريد يا اجاره  برند را داشته و مداركي در خصوص توافقات لازم بين دو طرف وجود داشته باشد تا در اداره ثبت به طور قانوني به ثبت برسد. در غير اين صورت شما اجازه استفاده برند خارجي را در محصولات خود نخواهيد داشت.

ممكن است برخي از نمايندگان برند هاي خارجي در ايران وجود داشته باشد در صورتي كه نمايندگان برند مورد نظرتان در ايران وجود دارد، ديگر نيازي به خريداري اجاره برند نيست. بهتر است گزينه ديگري را براي ثبت علامت تجاري محصولات خود در نظر داشته باشيد.

در نتيجه براي ثبت برند خارجي لازم است تا شما مجوزات لازم از طرف كشور خارجي و صاحب برند را دريافت كنيد تا بتوانيد ثبت برند خارجي را به طور رسمي به ثبت برسانيد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.