ثبت برند مواد غذايي خانگي

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ثبت برند مواد غذايي خانگي

۵۵ بازديد ۰ نظر

ثبت برند مواد غذايي خانگي

مواد غذايي يكي از آن دسته خدماتي است كه داراي حساسيت هاي بالايي است. معمولاً سخت گيري هاي زيادي نسبت به شركت هاي توليد كننده يا عرضه كننده مواد غذايي صورت مي گيرد كه كاملاً معقول و منطقي است. زيرا اين محصول يا خدمات به طور مستقيم با سلامت افراد جامعه درگير بوده و هر كوتاهي در اين زمينه مي تواند جان بسياري از افراد را به خطر بيندازد. بنابراين از طرف مسئولين قوانين و مقررات سختي براي افرادي كه مي خواهند در اين زمينه فعاليت كنند، وجود دارد.

مواد غذايي ناسالم از جمله فست فودها رواج بسياري يافته و اين امر سبب شده تا سلامت جامعه در معرض خطر باشد. در نقطه مقابل اين صنعت، مواد غذايي خانگي قرار دارند كه با توجه به درك مضرات غذاهاي ناسالم توسط مردم، اين اغذيه سالم مورد استقبال بسياري از افراد قرار گرفته است. اين حوزه فعاليت يكي از بخش هاي صنعت بزرگ مواد غذايي است كه در ادامه قصد داريم درباره ثبت برند مواد غذايي خانگي اطلاعاتي را در اختيار شما قرار دهيم.

آيا ثبت برند مواد غذايي خانگي ضروري است؟

به طور كلي مواد غذايي كه داراي نام و نشان نباشند، از نظر مراجع ذي ربط اعتبار نداشته و نمي توانند در بازار به فروش برسند. بنابراين احراز برند معتبر و مناسب از ملزومات شروع هر كسب و كاري به حساب مي آيد. در واقع محصول يا خدمت ارائه شده توسط شما بايد اين قابليت را داشته باشند كه به راحتي از محصولات مشابه قابل تفكيك باشد و اين اتفاق تنها با در اختيار داشتن يك برند منحصر به فرد قابل دسترسي است.

از طرفي وجود برندي معتبر براي پيشرفت در كسب و كارها بسيار مهم و ضروري است. به گونه اي كه بسياري از برندهايي كه توانسته اند به موفقيت هاي بزرگي دست يابند، به وسيله توليد يك برند ايده آل و جذاب به مقصود خود رسيده اند. در واقع يك برند مناسب است كه مي تواند شما را به جلو پيش برده و ميزان فروش شما را به شكل چشمگيري افزايش دهد. بنابراين ثبت برند مواد غذايي خانگي از مهم ترين ابزارهاي پيشرفت در اين حوزه خواهد بود.

مراحل ثبت برند مواد غذايي خانگي

ثبت برند فرايندي است كه مراحل مختلفي را شامل مي شود. از اولين لحظه اي كه تصميم به ساخت برند خودتان مي گيريد تا تأييد نهايي آن توسط مراجع ذي ربط، مراحلي با هزينه هاي مختلفي وجود دارد كه در ادامه برخي از مهم ترين قسمت ها را بررسي خواهيم كرد.

انتخاب نام برند و استعلام گيري

به جرأت مي توان گفت كه اين مرحله از مهم ترين مراحل برند سازي است. سعي كنيد در انتخاب برند خود صرفه جويي را كنار گذاشته و براي توليد يك برند با كيفيت و ايده آل هزينه هاي لازم را انجام دهيد. حتي اگر خود شما دانش و مهارت كافي براي توليد برندتان را داشتيد، مشورت با يك متخصص خبره براي شما ضرري نخواهد داشت.

پس از انتخاب يك برند ايده آل عجله نكرده و هيچ اقدامي براي ارسال اظهارنامه انجام ندهيد. در اين مرحله شما بايد از طريق سامانه هاي معتبر و فعال در اين زمينه استعلام لازم براي ثبت برند مواد غذايي خانگي خود را بگيريد تا مطمئن شويد برندي مشابه و تكراري را انتخاب نكرده ايد.

اگر استعلام را انجام نداده و برند ارسالي طي اظهارنامه شما قوانين ثبت برند را رعايت نكرده باشند، اين درخواست رد خواهد شد. خسارت هايي كه از اين طريق به شما وارد مي شود، هزينه هاي اصلاح دوباره اين اظهارنامه را به شما تحميل خواهد كرد در صورتي كه استعلام گيري از منابع معتبر رايگان بوده و براي شما هزينه اي در بر نخواهد داشت.

پر كردن اظهارنامه و ارسال آن

پس از اطمينان يافتن از صحت نام تجاري و تكراري نبودن آن، حالا مي توانيد با خيال راحت اظهارنامه مربوط به ثبت برند مواد غذايي خانگي را پر كرده و آن را براي اداره مالكيت صنعتي ارسال نمائيد. براي ارسال بايد هزينه هاي دولتي مرتبط را پرداخت نموده و فيش هاي آن را همراه اظهارنامه به اين سازمان تسليم نمائيد.

پركردن اطلاعات اظهارنامه را مي توانيد به دو صورت حضوري و اينترنتي انجام دهيد. براي ارسال آنلاين اين سند مي توانيد سايت ثبت اسناد و املاك كشور را جستجو نموده و فرم مورد نظر را طبق موارد خواسته شده تكميل نمائيد. بديهي است كه مراجعه اينترنتي به وب سايت اين سازمان در هزينه ها و زمان شما صرفه جويي قابل ملاحظه اي را ايجاد خواهد كرد.

 ثبت برند مواد غذايي خانگي

ثبت نوبت اول آگهي

در اين مدت شما بايد منتظر بمانيد تا اداره مالكيت صنعتي ابلاغيه اي مبني بر تأييد يا رد درخواست شما برايتان ارسال كند. در صورت تأييد اين سازمان به شما اجازه داده خواهد شد تا ثبت آگهي در روزنامه هاي رسمي كشور را انجام داده و براي ثبت برند مواد غذايي خانگي اقدامات لازم را انجام دهيد.

در اين مرحله شما بايد متني را آماده كرده و به سازمان مربوطه ارسال نمائيد. در حدود يك ماه زمان مي برد تا متن آگهي براي انتشار تأييد شود. در طول اين يك ماه شما بايد پرونده خود كه شامل مدارك مختلف مي شود را كامل كنيد. پس از تأييد متن آگهي، اجازه انتشار آن داده خواهد شد.

اين آگهي به مدت يك ماه در روزنامه هاي كثيرالانتشار چاپ شده و در صورتي كه صاحب برندهاي معتبر و بزرگ اعتراضي در خصوص اين برند تازه نداشته باشند، برند شما وارد مرحله بعدي خواهد شد كه در واقع از آخرين مراحل ثبت برند مواد غذايي خانگي به حساب مي آيد.

ثبت نوبت دوم آگهي و دريافت گواهي

پس از تأييد نهايي طي نوبت اول آگهي، در واقع برند شما مورد تأييد رسمي اين سازمان قرار گرفته و شما بايد مبلغي را براي صدور شماره ثبت برند خود پرداخت نمائيد. پس از واريز وجه به محل حساب اين سازمان، شماره ثبت شما صادر شده و مي توانيد با تكميل مدارك خود و با مراجعه حضوري به اين سازمان نسبت به دريافت گواهي ثبت برند خود اقدام نمائيد.

در اين مرحله، سازمان مالكيت صنعتي دوباره آگهي شما را به همراه شماره ثبت و سري آن در روزنامه هاي كثيرالانتشار ثبت خواهد كرد تا برند شما رسميت لازم را احراز نمايد.

مدارك لازم براي ثبت برند مواد غذايي خانگي

تحويل مدارك يا رونوشتي از آن ها به اداره مالكيت صنعتي يكي از مراحل ثبت برند مواد غذايي است كه در زمان خود بايد اين مدارك را به مراجع ذي ربط ارائه دهيد. اين مدارك بر اساس اينكه فرد مورد نظر شما يك فرد حقيقي يا حقوقي است، متفاوت خواهد بود. در هر دو مورد وجود كپي شناسنامه و كارت ملي افراد صاحب امضا در شركت از ضروريات است. همچنين بايد مديريت اين افراد به اين سازمان ثابت شود. براي اين منظور بايد آخرين روزنامه رسمي اين شركت نيز ارائه شود.

از طرفي اگر تمايل داريد تا نماينده قانوني يا وكيل شما كارهاي اداري مربوطه را انجام دهد بايد علاوه بر مدارك شما، مدارك اين نماينده نيز در اختيار اداره مالكيت صنعتي قرار بگيرد. در صورتي كه كارت بازرگاني شما از حروف لاتين تشكيل شده باشد بايد يك رونوشت از آن را نيز در پرونده مدارك خود قرار دهيد. انجام اين سلسله مراتب از الزامات در ثبت برند مواد غذايي خانگي است.

فايلي حاوي نمونه هاي گرافيكي از نام تجاري يا علامت شما الزامي است. شما بايد اين فايل را در ابعاد ده در ده تهيه نموده و با ساير مدارك ارسال نمائيد. در صورت سه بعدي بودن نشان خود بايد نمونه تهيه شده توسط شما نشان دهنده اين مزيت باشد. از طرفي وجود مدركي كه رشته و حوزه فعاليت شما را به اين سازمان ثابت مي كند نيز الزامي خواهد بود.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.