ثبت شركت به قرارداد و دست‌ نوشته‌اي گفته مي‌شود كه معمولا از نوع تجاري بوده و در بين افراد حقوقي و حقيقي امضا شده و در قالب يك چهارچوب معين و مشخص قوانيني را ايفا مي نمايد. با توجه به ماده ۱۹۵ قانون تجارت در كشور عزيزمان ايران ثبت شركت براي تمامي شركت‌ها در اين قانون الزامي بوده و مقررات ثبت شركت ها برابر با جميع مقررات تجارت در كشور عزيزمان ايران مي باشد. همچنين برابر قانون ثبت شركت، ثبت شركت نامه ها نيز كاملا اجباري است. با توجه به قانون نامبرده شده تا زماني كه يكي از شركت هاي تجاري در حال گذراندن مراحل ثبت شركت مي باشد در صورتي كه قوانين مربوط به ثبت شركت را به صورت مرحله به مرحله پشت سر نگذاشته باشد، شركت مورد نظر رسميت شناخته نشده و حالات غير قانوني پيدا مي كند و مراجع مورد نظر مي توانند فعاليت شركت مورد نظر را متوقف نمايند.

راهنماي ثبت شركت

ثبت شركت ها اثرات مثبت بسيار زيادي ايجاد مي نمايد از نظر شركاي شركت و مراجعه به شركت مورد نظر مراجعه مي‌كنند و داراي اهميت بسيار بالايي است. در صورتي كه شما قصد راه ‌اندازي و ثبت شركت را داشته و مي خواهيد در مورد اين موضوع حساس اطلاعات مناسب كسب كنيد با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد:

راهنماي ثبت شركت

در حالت كلي ثبت شركت به شركت و گروه مورد نظر كه از فعاليت تجاري آن هم فعاليت ديگري دارند اعتبار و وجهه بسيار بالايي بخشيده و موجب مي گردد تا گروهها و افراد مختلف تمايل بسيار بيشتري به همكاري با شركت مورد نظر داشته باشند. ثبت شركت يك نوع رسيدگي به حساب مي‌آيد كه دارندگان آن را انجام مي‌دهند تا مشخص گردد براي به وجود آمدن يك شخصيت حقوقي مورد نظر اقدامات لازم مبذول شده آپارات رازه رايت شده است يا خير؟ همچنين افرادي كه به عنوان معامله گر قصد همكاري با شركت مورد نظر را دارند، به موضوع ثبت و اخذ شركت اهميت ويژه اي قائل مي شوند و اكثرا افرادي كه قصد همكاري دارند با شركت هايي كه ثبت شركت آنها به رسميت شناخته نمي شود وارد معامله نمي گردند. چرا كه فردي كه قصد دانرد قرارداد مهمي را براي شركت ايجاد نمايد و يا عامل مهمي را انجام دهد بايد مطمئن گردد كه شركت موردنظر تا چه اندازه رسميت داشته و فعاليت‌هاي آن قانوني و تابع مي باشد. همچنين بايد مطمئن شود كه مديران شركت تا چه اندازه اختيارات داشته و قدرت و توانايي آنها در انجام فعاليت مورد نظر تا چه اندازه مي باشد.

راهنماي ثبت شركت

در هنگام ثبت شركت موارد جديد در روزنامه هاي كثيرالانتشار آگهي شده تا همه افراد از آن اطلاع پيدا كنند. در حالت كلي زماني كه به ثبت شركت اقدام مي نماييم تا قراردادهايي كه به مرحله امضا مي رسند در بين شوراي شركت مورد نظر خود را پيدا كرده و قادر نخواهند بود تا اسناد غيررسمي را به ثبت برساند و فعاليتهاي اظهار بي اطلاعي نمايند و در قبال تمامي فعاليت ها و تصميمات گرفته شده در شركت مورد نظر مسئول خواهند بود. اگر بخواهيم در مورد ديگر مزاياي ثبت و اخذ شركت و بگوييم مي‌توان به امتيازات اعتبارات و مجوزهايي كه در نظر نهادهاي دولتي به شركت مورد نظر بعد از ثبت شركت تعلق ميگيرد اشاره نمود. در حالت كلي يك سري امتيازات خاص براي شركت در نظر گرفته مي‌شود كه دريافت اين تجهيزات منوط به ثبت شركت مورد نظر مي باشد. ثبت شركت به صاحبان شركت اين امكان را مي دهد تا در مزايدات و مناقصات شركت كرده و سود بسيار مناسب را از طريق اين معامله ها براي خود ايجاد نمايند.

راهنماي ثبت شركت

راهنماي ثبت شركت

افراد مجاز براي ثبت شركت

به جز شرايط خاص و يكسري استثنا كليه افراد حقيقي و حقوقي بدون توجه به اينكه تابعيت ايراني و خارجي داشته باشد مي‌تواند در كشور عزيزمان ايران به ثبت شركت اقدام نمايند. در عين حال دارا بودن و يا داران بودن سوء پيشينه اشخاص هيچ گونه منعي در ثبت شركت به حساب نيامده و فقط فرد مورد نظر كه داراي سوء پيشينه است نمي‌تواند به عنوان هيئت مديره، بازرس و مديرعامل در شركت مورد نظر فعاليت نمايند. همچنين افرادي كه با اتباع خارجي در كشور عزيزمان ايران به حساب مي آيند اين امكان را خواهيد داشت تا با مالكيت كامل و به صورت ۱۰۰% بدون آنكه به شريك ايراني احتياج داشته باشند، نسبت به ثبت شركت اقدام نمايند. همچنين اين امكان وجود دارد تا چند شركت با يكديگر ادغام شده و بدون آنكه يك شخص حقيقي وجود داشته باشد نسبت به ثبت و اخذ شركت كاملاً مستقل اقدام نمايند. خوشبختانه با توجه به اين موضوع كه در زمينه اشتغال زايي در ايران اقدامات مثبت انجام گردد و فرآيند ثبت و اخذ شركت در ايران روند نسبت راحتي را طي مي نمايد.

مهمترين قوانين ثبت شركت

با توجه به قوانين موجود در كشور عزيزمان ايران هر شركتي كه در ايران ثبت مي گردد و مركز فعاليت آن نيز در كشور عزيزمان ايران خواهد بود يك شركت ايراني به حساب مي آيد.

راهنماي ثبت شركت

همچنين شركت‌هاي خارجي كه بخواهند در كشور عزيزمان ايران به انجام فعاليت هاي صنعتي تجاري اداري و غيره بپردازند حتما بايد در اداره ثبت اسناد شركت شان را به ثبت رسانده و در موعد مقرر كه توسط مراجع قانوني تعيين مي گردد نسبت به ثبت شركت مورد نظر خود اقدام نمايند و در صورت رعايت نكردن اين قوانين از سمت دادگاه مورد نظر براي آنها جريمه نقدي در نظر گرفته شده و همچنين از ادامه فعاليت آنها در كشور عزيزمان ايران نيز جلوگيري مي گردد. همچنين مبلغ حق الثبت براي ثبت شركت از نوع ايراني و خارجي با توجه به قوانين و مقررات مشخص شده و مبلغ مشخصي خواهد بود.

ثبت شركت در سامانه مورد نظر

براي ثبت شركت بايد به سايت اداره كل ثبت شركت ها و موسسات تجاري و غيرتجاري مراجعه نماييد. در اين سايت روند ثبت شركت حالت آنلاين و اينترنتي داشته و فردي كه جهت ثبت شركت به سايت مورد نظر مراجعه مي نمايد بعد از انتخاب پذيرش تاسيس، بايد فرم مورد نظر را به صورت كامل پر كرده و آن را تسليم بدارد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.