هزينه برند سازي

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

هزينه برند سازي

۶۵ بازديد ۰ نظر

هزينه برند سازي

برند سازي يكي از مهم ترين مقوله هايي است كه در توليد و فروش انواع محصولات مورد توجه توليدكنندگان قرار دارد زيرا همين مقوله باعث افزايش فروش و شناخته شدن محصولات بين مشتريان خواهد شد. برند سازي از اين جهت كه داراي ارزش و اعتبار بالايي است نياز به دانش و مهارت خاصي دارد. بخشي از هزينه برند سازي به قسمتي مربوط مي شود كه شما جهت عدم دانش كافي، براي مشاوره تخصصي به مؤسسه اي معتبر يا متخصصي خبره مراجعه مي كنيد.

برخي از كارآفرينان تلاش مي كنند كه با حذف هزينه هاي اضافي، صرفه جويي مناسبي در هزينه هاي خود انجام دهند. بايد بدانيد كه صرفه جويي در اين زمينه به هيچ عنوان توصيه نمي شود. زيرا اين مهم مي تواند آينده تجاري شما را تعيين كند. شما با داشتن يك برند قوي و جذاب مي توانيد خيل عظيمي از مشتريان را به محصولات خود جذب كرده و آمار فروش خود را وسعت دهيد. هزينه برند سازي در واقع نوعي سرمايه گذاري بلند مدت محسوب مي شود به شرط اينكه از افراد مناسب و متخصص در اين زمينه بهره ببريد.

چرا هزينه براي برند سازي نوعي سرمايه گذاري محسوب مي شود؟

بسياري از صاحبان تجارت هاي بزرگ اهميت اين موضوع را درك كرده و هزينه هاي زيادي را براي ساخت يك برند ايده آل صرف مي كنند. اين برند اگر با كيفيت بوده و به اندازه كافي محبوب و مجذوب كننده باشد، با يك تبليغات مناسب به زودي بر سر زبان ها خواهد افتاد.

در اين نقطه است كه شما پاسخ سرمايه گذاري هاي خود را با افزايش ميزان فروش تان دريافت خواهيد كرد. در اين صورت بايد به فكر توسعه كسب و كار و افزايش توليدات خود باشيد. بنابراين با پرداخت هزينه هاي گزاف در توليد يك برند جذاب درواقع سرمايه گذاري بلند مدتي خواهيد كرد و اين هزينه برند سازي به زودي و با سودي چندين برابر به شما بازگشت داده خواهد شد.

انواع هزينه برند سازي

از نخستين لحظه اي كه تصميم به ساخت يك برند مطلوب مي گيريد تا ثبت نهايي و قانوني آن و دريافت گواهي ثبت برند، هزينه هايي وجود دارد كه شما بايد آن ها را پرداخت كنيد. اگر شما بتوانيد از تجارب و مشورت هاي افراد متخصص در اين زمينه بهره ببريد مي توانيد هزينه هاي خود را به شكل قابل توجهي كاهش داده و در عين حال شهرت و افزايش فروش را تجربه نمائيد.

هزينه ساخت برند

برند سازي كاري نيست كه هر كسي از پس آن برآمده و بتواند يك برند خوب را توليد نمايد. اين كار نياز به تخصص و مهارت كافي دارد. همچنين وجود يك ذهن خلاق و ايده پرداز به خلق يك برند تازه كمك بسياري مي كند. اگر تصور مي كنيد كه به اندازه كافي براي اين كار دانش و مهارت داريد مي توانيد اين مرحله را خود انجام داده و در هزينه برند سازي صرفه جويي نمائيد.

اما اگر قصد داريد كه برندي حرفه اي و قدرتمند به بازار ارائه دهيد، حتماً از افراد متخصص در اين زمينه استفاده كرده و هزينه هاي مرتبط با مراحل ساخته شدن برند را بپردازيد. توجه داشته باشيد كه صرفه جويي در اين مورد را كنار بگذاريد.

هزينه هاي دولتي

پس از انتخاب و توليد يك برند مناسب و جذاب، بايد به دنبال كارهاي اداري ثبت اين برند برويد. تا زماني كه اين برند را ثبت رسمي و قانوني نكنيد متعلق به شما نخواهد بود. در پروسه ثبت قانوني برند، هزينه هايي وجود دارد كه شما براي ثبت برند خود ملزم به پرداخت آن ها هستيد.

اين دسته از هزينه برند سازي متعلق به دولت خواهد بود و شما بايد براي هر مرحله فيش هايي را با قيمت هاي مصوب شده توسط اداره مالكيت صنعتي پرداخت كنيد. برخي از اين هزينه ها مانند حق ثبت اظهارنامه، حق ثبت علامت و حق ثبت آگهي در روزنامه هاي رسمي كشور بايد توسط همه افراد پرداخت شوند.

اما برخي ديگر از اين هزينه ها در صورت نياز بايد طبق مصوبه پرداخت گردد. از جمله اين هزينه هاي دولتي مي توان به اصلاح اظهارنامه و بندهاي مختلف آن، صدور المثني، صدور كپي معتبر، تمديد اعتبار گواهي، حق انتقال مالكيت، حق بهره برداري از مالكيت برند و… اشاره كرد.

حق الزحمه مؤسسات

برخي افراد ترجيح مي دهند كه كارهاي اداري ثبت برند توسط مؤسسات و شركت هاي معتبر و فعال در زمينه ثبت برند انجام شود. در اين صورت شما بايد قرارداد ثبت برندي را بين خود و آن مؤسسه به امضا برسانيد. طبق اين قرارداد مؤسسه موظف خواهد شد كه همه كارهاي اداري و رسمي مرتبط با ثبت برند مورد نظر شما را انجام داده و شما را در جريان تمامي ابلاغيه هاي صادره قرار دهد. اگرچه اين كار باعث كاهش خطاهاي ممكن خواهد شد اما هزينه برند سازي را افزايش مي دهد.

مبلغ حق الزحمه اين مؤسسات معمولاً ثابت نبوده و طبق توافقات اوليه بين دو طرف خواهد بود. هنگام عقد قرارداد به اين مبلغ در متن آن اشاره خواهد شد و فرد موظف به پرداخت كامل آن است. البته سازمان مالكيت صنعتي سقفي را براي اين قيمت ها قرار داده كه از بروز بسياري از سو استفاده هاي احتمالي جلوگيري شود. بنابراين اگر مؤسسه اي برخلاف مقررات و بيشتر از مقدار مشخص شده قصد دريافت هزينه حق الزحمه داشته باشد مي توانيد آن را اطلاع داده و مراتب اعتراض خود را اعلام كنيد.

كاهش هزينه برند سازي

گاهي در روند مراحل اداري ثبت برند اشتباهاتي رخ مي دهد. به عنوان مثال ممكن است  هنگام پر كردن اظهارنامه اشتباهاتي اتفاق افتاده باشد. در اين صورت شما بايد اصلاح اظهارنامه را درخواست نموده و هزينه هاي اضافه اي را متقبل شويد. با مراجعه به يك مؤسسه معتبر يا مشاوره با يك كارشناس خبره در اين زمينه مي توانيد از بروز بسياري از اين مشكلات جلوگيري كرده و هزينه برند سازي را به شكل قابل ملاحظه اي كاهش دهيد.

از طرفي ممكن است درخواست ثبت برند يا همان اظهارنامه شما توسط اداره مالكيت صنعتي رد شود. در اين صورت بايد اظهارنامه را اصلاح نموده و هزينه هاي مرتبط با آن را مجددا پرداخت كنيد. يكي از دلايل عمده اي كه بسياري از اين نام هاي تجاري رد مي شوند، بخاطر تكراري يا مشابه بودن آن ها است.

بنابراين شما بايد پس از انتخاب نام تجاري خود و قبل از پر كردن فرم اظهارنامه حتماً از سامانه هاي استعلام گيري معتبر استفاده نمائيد. سامانه موجود در سايت سازمان ثبت اسناد معتبرترين منبع شما خواهد بود كه با استفاده از آن مي توانيد نام تجاري مورد نظر خود را در بانك اطلاعاتي اين سازمان بررسي كرده كه در صورت تشابه و تكرار مطلع شويد. همچنين اگر اين نام با قوانين ثبت برند مطابقت نداشته باشد، از نظر اين سامانه قابل قبول نخواهد بود.

علاوه بر سازمان ثبت اسناد، سايت هاي معتبر بسياري نيز سامانه هاي استعلام گيري دارند كه شما مي توانيد اين استعلام را از راه هاي مختلفي انجام دهيد. با اين اقدام شما يك نام تجاري صحيح و غير تكراري را ارسال خواهيد كرد كه احتمال رد شدن آن به طرز چشمگيري كاهش خواهد يافت. در نتيجه مي توانيد هزينه برند سازي خود را كاهش داده و زير بار هزينه هاي اضافي نرويد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.