آموزش ثبت برند pdf

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

آموزش ثبت برند pdf

۵۹ بازديد ۰ نظر

آموزش ثبت برند pdf

ثبت نام تجاري ايده آل براي رونق و پيشرفت هر كسب و كاري لازم و ضروري است. اگر شما بهترين و با كيفيت ترين محصولات دنيا را توليد كنيد، تا زماني كه نام و نشان تجاري مناسب و جذابي نداشته باشيد موفقيت چنداني به دست نخواهيد آورد. بنابراين بهتر است كار را به كاردان سپرده و به كارشناس خبره اي در اين زمينه مراجعه نمائيد و تمام مراحل برند سازي خود را به او بسپاريد. اين كارشناسان حرفه اي با آگاهي كاملي كه از قوانين ثبت برند دارند مي توانند در بسياري از هزينه هاي شما صرفه جويي كنند.

اگر چه بهتر است اين كار را به يك كارشناس بسپاريد اما در سايت هاي مختلفي آموزش ثبت برند pdf وجود دارد كه مي توانيد دانش و آگاهي لازم براي برند سازي را فرا گرفته و آن را به صورت خودساخته انجام دهيد. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با كليات ثبت برند آشنا كنيم. پس از خواندن اين مقاله شما قادر خواهيد بود تا تمام مراحل ثبت برند را به تنهايي انجام دهيد.

مرحله اول؛ استعلام گيري نام تجاري

در روند آموزش ثبت برند pdf فرا خواهيد گرفت كه مهم ترين مرحله در انجام هر كاري شروع آگاهانه آن است. اگر شما قصد راه اندازي برند تازه اي داريد بايد در ابتدا مطمئن شويد كه برندي را كه مورد پسند شما بوده در اختيار شخص يا شركت ديگري نباشد.

براي اين كار كافي است كه به يكي از سايت هاي معتبر در اين زمينه مراجعه كرده و در بانك اطلاعاتي سازمان مالكيت صنعتي جستجوي پيشرفته اي نمائيد. در اين صورت از اين موضوع مطمئن خواهيد شد. از طرفي اين استعلام گيري كمك مي كند تا شما دريابيد كه نام تجاري مورد نظر شما تا چه اندازه مورد تأييد مراجع ذي‌صلاح قرار دارد. زيرا اگر اين نام خلاف قوانين ثبت برند باشد به شما اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشيد اگر چه اين كار، ساده و آسان است اما انجام آن مي تواند صرفه جويي قابل ملاحظه اي در هزينه و زمان شما انجام دهد. زيرا اگر برند انتخابي شما پس از ارسال به سازمان رد شود، علاوه بر زمان بر بودن اين عمليات و عدم بازگشت هزينه هاي شما، بايد هزينه اصلاح اظهارنامه را نيز دوباره پرداخت نمائيد. همين مساله نشان دهنده اهميت استعلام گيري بوده و از مهم ترين قسمت هاي آموزش ثبت برند pdf است.

مرحله دوم؛ ثبت اظهارنامه

پس از اينكه از عدم تكراري، مشابه و خلاف مقررات بودن نام تجاري خود اطمينان حاصل كرديد، حالا نوبت به تهيه اظهارنامه خواهد رسيد. اظهارنامه در واقع فرمي است كه شما مشخصات فردي و هويتي خود را در آن وارد كرده و نام تجاري پيشنهادي، حوزه فعاليت و طبقه محصولات خود را مشخص خواهيد كرد. تعداد كالاهايي كه قصد داريد برايشان برند سازي كنيد نيز بايد در اين اظهارنامه وجود داشته باشد.

در اين مرحله از آموزش ثبت برند pdf بايد از صحت اطلاعات ورودي مطمئن شويد. زيرا هرگونه عدم تطابقي در نهايت به ضرر شما خواهد بود و همه هزينه هاي شما را به هدر خواهد داد. پس از تكميل اطلاعات مورد نياز براي اين اظهارنامه بايد آن را براي اداره مالكيت صنعتي ارسال نمائيد. اين ارسال براي شما هزينه هايي خواهد داشت.

سازمان مالكيت صنعتي هرساله نرخ هاي مصوبي را به اطلاع عموم مي رساند كه تمام هزينه هاي احتمالي در زمينه ثبت برند را در نظر گرفته است. بر اين اساس شما بايد هزينه ارسال اظهارنامه را پرداخت نمائيد تا امور اداري ثبت برند شما انجام پذيرد.

مرحله سوم؛ ثبت نوبت اول آگهي

در اين مرحله شما بايد در انتظار باشيد تا اداره مالكيت صنعتي، صحت اطلاعات شما را تأييد كرده و ابلاغيه تأييد نام تجاري مورد نظر شما را برايتان ارسال نمايد. در اين صورت مي توانيد مطمئن باشيد كه برندي مشابه برند پيشنهادي شما نبوده و اين برند مطابق قوانين ثبت برند در ايران است.

با آموزش ثبت برند pdf در خواهيد يافت كه در اين مرحله بايد به نسبت به درخواست آگهي اقدام نمائيد. شما بايد متني را آماده كرده و به عنوان درخواست براي آگهي شدن آن را به سازمان مربوطه ارسال نمائيد. اين آگهي نيز بايد از نظر رعايت قوانين ثبت برند مورد تأييد اداره مالكيت صنعتي قرار بگيرد تا اجازه چاپ و نشر در روزنامه هاي كثيرالانتشار قرار بگيرد.

در طول مدت زماني كه سازمان مربوطه در حال تأييد متن آگهي شما است بايد با تهيه مدارك مورد نياز اشخاص حقيقي يا حقوقي يا نماينده قانوني هر يك، براي تكميل پرونده به اين سازمان مراجعه نمائيد. اين مدت زمان در حدود يك ماه بوده و پس از آن رد يا تأييد شدن آگهي شما مشخص خواهد شد.

در صورتي كه متن آگهي مورد تأييد باشد، بايد هزينه هاي مرتبط با ثبت آگهي در روزنامه هاي رسمي كشور را پرداخت نمائيد. هزينه اي كه براي اين آگهي پرداخت مي كنيد به تعداد كلمات و متن تهيه شده توسط شما بستگي داشته و در آموزش ثبت برند pdf اشاره شده است. اين آگهي به مدت يك ماه در روزنامه هاي كثيرالانتشار كشور باقي خواهد ماند.

ثبت برند - آموزش ثبت برند pdf

مرحله چهارم؛ تأييد آگهي

همانطور كه گفته شد اين آگهي به مدت يك ماه در روزنامه ها چاپ خواهد شد و به اطلاع مردم مي رسد. در اين صورت صاحبان برندهاي معتبر و ساير افراد اگر تصور كنند كه اين برند منافع مادي و معنوي حرفه و برندشان را خدشه دار مي كند، به مدت ۳۲ روز از شروع انتشار آگهي فرصت دارند تا به مراجع ذي‌صلاح مراتب اعتراض خود را تسليم نمايند.

در واقع انتشار اين آگهي براي حفظ حقوق و منافع اين افراد صورت مي گيرد. در صورتي كه صاحب برند معتبري بتواند طي اعتراضي دلايل منطقي و قانوني براي ادعاي خود داشته و ثابت كند كه ثبت برند توسط شما مي تواند آسيب جدي به منافع وي و ذي‌صلاح نفعان آن وارد كند، اين درخواست رسيدگي مي شود. اگر اين دلايل به اندازه كافي مستدل باشد حتي فرد مذكور قادر خواهد بود تا درخواست ابطال برند شما را نمايد. در آموزش ثبت برند pdf ياد خواهيد گرفت كه از بروز اين موارد جلوگيري كنيد.

بنابراين قبل از ثبت اظهارنامه حتماً به موارد ذكر شده دقت داشته باشيد و تلاش كنيد تا جايي كه ممكن است برند شما شبيه و مشابهي نداشته باشد. از طريق آموزش ثبت برند pdf مي توانيد تا حدودي با قوانين ثبت برند آشنا شده و با رعايت كامل آن از اين گونه خسارات احتمالي جلوگيري نمائيد.

اما اگر ابلاغيه اي مبني بر تأييد نهايي برند شما به دستتان رسيد به اين معني است كه اعتراضي در خصوص برند شما وجود نداشته و شما واجد شرايط براي ورود به مرحله بعدي خواهيد بود.

مرحله پنجم؛ نوبت دوم آگهي

در صورت دريافت ابلاغيه تأييد نهايي، بايد براي دريافت شماره ثبت خود اقدام نمائيد. به اين منظور به مدت ۳۰ روز فرصت داريد تا هزينه هاي مرتبط با شماره ثبت را پرداخت نمائيد. پس از واريز وجه و تسليم آن به سازمان مالكيت صنعتي، شماره ثبت منحصر به فرد شما صادر خواهد شد كه نحوه دريافت آن به طور كامل در آموزش ثبت برند pdf موجود است.

پس از صدور اين شماره، در واقع برند شما داراي اعتبار خواهد بود. براي اعتبار بخشيدن به برند ثبت شده توسط شما، بار ديگر متن آگهي شما در روزنامه هاي رسمي و كثيرالانتشار كشور چاپ خواهد شد. در اين مرحله شما بايد براي دريافت گواهي ثبت برند خود اقدام نمائيد.

طي آموزش ثبت برند pdf فرا خواهيد گرفت كه مدارك لازم و نهايي را تهيه نموده و براي دريافت گواهي ثبت برند به اداره مالكيت صنعتي مراجعه كنيد. اعتبار اين گواهي به مدت ده سال بوده و عواقب ناشي از عدم تمديد اين برند در پايان ده سال به عهده متقاضي خواهد بود.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.