آموزش تصويري ثبت برند

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

آموزش تصويري ثبت برند

۸۳ بازديد ۰ نظر

آموزش تصويري ثبت برند

ثبت برند امروزه يكي از دغدغه هاي اصلي بسياري از كارآفرينان بوده و اين صاحبان كسب و كارهاي نوپا تلاش مي كنند با انتخاب يك برند ايده آل و هزينه كردن براي آن، نام خود را مشهور كرده و ميزان فروش محصولات يا خدمات شان را افزايش دهند. در واقع برند باعث مي شود تا محصولات شما در ميان مشتريان شناخته شده باشد. اگر اين خدمت يا محصول داراي كيفيت هاي لازم باشد به مرور برند به عنوان يك توليد كننده با كيفيت عالي معرفي خواهد شد.

برند سازي امري است كه توصيه مي كنيم آن را به تنهايي و بدون داشتن مهارت و دانش لازم انجام ندهيد. زيرا ممكن است يك اشتباه ساده تمام هزينه ها و زماني كه شما صرف كرده ايد را به هدر دهد. بنابراين حتي اگر نمي خواهيد كه از يك كارشناس خبره در اين زمينه مشورت بگيريد، حتماً سعي كنيد تا دانش لازم را به دست آورده و تمام جوانب كار را بسنجيد تا با مشكلي مواجه نشويد. در ادامه تلاش مي كنيم تا آموزش تصويري ثبت برند را به شما عرضه كنيم.

انتخاب علامت تجاري

به جرأت مي توان گفت كه اين مرحله سخت ترين قسمت ثبت برند بوده و داراي اهميت ويژه اي است. به اين ترتيب شما بايد نامي خلاقانه و غير تكراري را براي محصول يا خدمت خود انتخاب نمائيد. از مهم ترين نكاتي كه مي بايست در هنگام انتخاب علامت تجاري به آن دقت داشته باشيد تكراري يا مشابه نبودن اين برند به برندهاي موجود در اين طبقه از فعاليت است.

طبق آموزش تصويري ثبت برند؛ اگر برندي كه انتخاب مي كنيد برخلاف قوانين ثبت برند بوده و شما با انتخاب آن به برند معتبر ضرر مادي و معنوي برسانيد، صاحبان اين برندها مي توانند اعتراض نموده و حتي در مواردي درخواست ابطال علامت تجاري شما را داشته باشند. بنابراين در هنگام انتخاب نام تجاري موردنظرتان حتماً به خلاقانه و تكراري نبودن آن توجه ويژه اي داشته باشيد.

استعلام برند

پس از انتخاب برند مورد نظرتان حتماً قبل از انجام هرگونه اقدامي براي آماده سازي اظهارنامه، وجود اين نام يا علامت تجاري را استعلام بگيريد. همچنين قبل از ارسال فرم اظهار نامه، قوانين ثبت برند را مطالعه كرده تا با قانون هاي اين فرآيند آشنا شويد. در اين صورت مي توانيد از بروز اشتباهات در اين زمينه جلوگيري نمائيد. همانطور كه مي دانيد ارسال اين فرم هزينه هايي را در بر خواهد داشت.

بنابراين با يك استعلام گيري مناسب مي توانيد از صحت برند خود و مخالف نبودن آن با قوانين ثبت برند اطمينان حاصل نمائيد. در اين صورت در زمان و بسياري از هزينه هاي خود صرفه جويي قابل ملاحظه اي انجام خواهيد داد. زيرا اصلاح هر مورد حتي كوچك در اظهارنامه شما را متحمل پرداخت هزينه هايي مي كند كه غيرضروري است. آموزش تصويري ثبت برند مي تواند راهنمايي هاي مناسبي را در اين خصوص ارائه دهد.

سايت هاي بسياري در اين زمينه فعال بوده و براي اين منظور ساخته شده اند. تلاش كنيد كه به هنگام مراجعه به اين گونه سايت ها حتماً از اعتبار آن ها مطمئن شويد. اما براي اطمينان بيشتر مي توانيد به سايت سازمان ثبت اسناد مراجعه نمائيد تا از بروز هرگونه سو استفاده احتمالي جلوگيري نمائيد.

با ورود اطلاعات درخواست شده مي توانيد نسبت به استعلام برند مورد نظر خود اقدام نمائيد. اين جستجوگر در بين بانك اطلاعاتي خود جستجو كرده و برند شما را بر اساس شباهت و تكراري بودن بررسي مي كند. از مزاياي مراجعه به وب‌سايت سازمان ثبت اسناد اين است كه اگر برند اعلامي شما مطابق با قوانين ثبت برند نباشد، اين مساله را اطلاع خواهد داد.

از طرفي شما با دريافت اطلاعات از اين سايت قادر خواهيد بود تا حدودي از تأييد نهايي برند خود اطمينان داشته باشيد. زيرا اگر مشكلي جدي در برند پيشنهادي شما وجود داشته باشد حتماً به شما اطلاع رساني خواهد شد. كار با اين سايت و نحوه استعلام گيري در آموزش تصويري ثبت برند توضيح داده شده است.

ثبت برند تجاري - آموزش تصويري ثبت برند

ارسال فرم اظهارنامه

اين فرم مي تواند به دو صورت حضوري و اينترنتي كامل شود. در هر دو صورت اطلاعاتي كه بايد وارد كنيد يكسان بوده و بايد در صحت اطلاعات ورودي خود دقت نموده تا از بروز بسياري از مشكلات پيشگيري نمائيد. در اين صورت بايد مشخصات هويتي شخص حقيقي يا حقوقي كه قصد داريد برايش برند سازي كنيد را وارد نموده و حوزه فعاليت خود را به طور دقيق مشخص نمائيد. در آموزش تصويري ثبت برند قصد داريم تا شما را با جزئيات اين فرم و نحوه پر كردن آن آشنا خواهيم كرد.

مراجعه حضوري

اگر تمايل داريد برند مورد نظر خود را ثبت نمائيد مي توانيد با مراجعه به اداره مالكيت صنعتي به صورت حضوري فرم هاي مرتبط را پر كنيد. نمونه اي از اين اظهارنامه قانوني در زير قرار گرفته تا با محتواي كلي آن آشنايي داشته باشيد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در آموزش تصويري ثبت برند، در اين اظهارنامه بايد بر اساس اينكه فرد متقاضي حقيقي يا حقوقي است، اطلاعات مربوطه را وارد نمائيد. در صورتي كه مالكان برند بيشتر از يك نفر بوده بايد فرم هاي مخصوصي را تهيه كرده و اطلاعات كامل تمام مالكان حقيقي را وارد نمائيد. از طرفي اگر مالكيت اين برند داراي اشخاص حقيقي و حقوقي به صورت همزمان بوده، بايد هر دو قسمت را كامل نمائيد.

وارد كردن حوزه فعاليت به طور دقيق از الزامات اين اظهارنامه بوده و شما بايد حوزه محصولات خود را توليد كرده ايد براي مراجع ذي‌صلاح مشخص نمائيد. اگر اين قسمت يا هر بخش ديگري از اظهارنامه را خالي بگذاريد درخواست شما بيهوده بوده و مورد بررسي قرار نخواهد گرفت. بنابراين در پر كردن بندهاي مختلف اين اظهارنامه دقت كافي داشته باشيد.

در آموزش تصويري ثبت برند از ديگر موارد مهمي كه در فرآيند كامل كردن اظهارنامه الزامي است نيز بايد نام برد. درج صحيح طبقه محصول، كالا يا خدمت از مهم ترين بخش هاي اين فرم بوده و شما بايد تعداد كالاهايي كه قصد برند سازي براي آن ها داريد را به طور كامل مشخص نمائيد. همچنين ارسال نمونه گرافيكي و درستي از علامت تجاري نيز از الزامات ثبت برند است.

ثبت برند به صورت اينترنتي

با توسعه و پيشرفت هاي امروزي، استفاده از خدمات اينترنتي ناگزير شده است. بسياري از افراد نيز براي ثبت برند خود از وب‌سايت هاي رسمي موجود استفاده مي كنند. طي يك آموزش تصويري ثبت برند فرا خواهيد گرفت كه چگونه با اين سامانه ها كار كنيد و به راحتي درخواست هاي خود را ارسال نمائيد.

براي ثبت برند به صورت اينترنتي بايد به سايت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مراجعه كنيد. در اين سايت به قسمتي وارد مي شويد كه شما مي توانيد مشخصات خواسته شده در فرم اظهارنامه را به صورت الكترونيكي وارد نمائيد. در تصوير زير كه مربوط به آموزش تصويري ثبت برند است، مي توانيد نمونه اي از درج اطلاعات در سايت را مشاهده نمائيد.

در آموزش تصويري ثبت برند اين موضوع به طور كامل توضيح داده شده است. شما در صفحه نخست ابتدا بايد نوع شخص درخواست دهنده را مشخص نمائيد. در صفحات بعدي اطلاعاتي نظير مشخصات فردي از شما گرفته مي شود كه در واقع با همان فرم توضيح داده شده در قسمت قبلي يكسان است. پس از آن مي توانيد در صفحه مجزايي، تصوير يا فايل حاوي علامت تجاري خود را بارگذاري نمائيد.

پس از تكميل اطلاعات خواسته شده مي توانيد كد شناسايي يا رهگيري دريافت نمائيد تا در صورت نياز ثبت نام شما رسمي و قانوني باشد. توجه داشته باشيد كه اگر مي خواهيد از جزئيات اطلاعات دريافتي توسط اين صفحه مطلع شويد مي توانيد به قسمت مراجعه حضوري بازگشته و اطلاعات داده شده را دوباره مطالعه نمائيد. اين مشخصات درخواستي كاملاً يكسان هستند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.