هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

ثبت لوگو يا نام تجاري يك شركت در واقع سبب متمايز شدن اجناس و محصولات شركت از ساير محصولات ديگر مي شود. جهت ثبت برند يا لوگو بايد برخي از مراحل قانوني طي شود تا افراد حقيقي يا حقوقي بتوانند برند شركت خود را به ثبت برسانند.

هزينه ثبت لوگو و نام تجاري بستگي به فرد متقاضي (حقيقي يا حقوقي) داشته و روند هر يك از افراد متقاضي مي تواند كمي با يكديگر متفاوت باشد. براي هر فرد ممكن است مدارك دريافتي متفاوت بوده و نسبت به روند كاري كه طي مي شود هزينه هاي دريافتي نيز با يكديگر متفاوت باشد. در ادامه در خصوص هزينه هاي پرداختي توضيح بيشتري خواهيم داد.

اطلاعاتي در خصوص هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

ثبت برند يا همان نام تجاري همانند ديگر ثبت ها، داراي بخش هاي مختلفي است كه نسبت به درخواست متقاضيان براي هر فرد مي تواند متفاوت باشد. به طور كلي هزينه هاي ثبت برند به چند دسته تقسيم مي شود كه يكي از قسمت هايي كه به صورت توافقي مي توانيد بپردازيد، حق موسسه ثبتي است.

در مراكز ثبتي شما هزينه هاي خود را به طور توافقي مي پردازيد اما توافقي بودن به اين معني نيست كه خارج از عرف و كمتر از حد معين باشد. به طور كلي هزينه هايي كه شما براي ثبت برند خود پرداخت مي كنيد بايد با خدماتي كه براي شما ارائه مي دهند، يكسان باشد.

هزينه هاي ديگر را طبق تعرفه اي كه توسط مراكز ثبتي اعلام شده بايد پرداخت كنيد. هزينه هاي پرداختي براي هر فرد يعني شخص حقيقي يا حقوقي با يكديگر متفاوت است.

دو بخش اصلي هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

هزينه هاي ثبت برند به طور كلي به دو بخش اصلي تقسيم مي شوند. يك بخش هزينه هايي است كه مربوط به نوع ثبت لوگو و نام تجاري مربوط مي شود. بخش ديگر ثبت لوگو مربوط به هزينه هاي جانبي ثبت نام تجاري يا برند مربوط مي شود.

هزينه هاي مربوط به نوع ثبت لوگو يا نام تجاري

اين دسته از هزينه هاي پرداختي بسته به نوع برند و افراد تقاضا كننده يعني اشخاص حقيقي يا حقوقي متغير خواهد بود. اين بخش از هزينه هاي پرداختي در زمان ثبت لوگو و نام تجاري در اداره هاي مربوط به ثبت برند بايد پرداخت شود.

پرداخت هزينه هاي جانبي ثبت لوگو يا نام تجاري

پرداخت جانبي هزينه ثبت لوگو و نام تجاري شركت مربوط به پرداخت هزينه هاي آگهي هاي روزنامه كه بسته به تعداد خطوط، سياه و سفيد بودن روزنامه و ابعاد برند درج شده مي تواند متفاوت باشد. پس از اگهي اول بايد چاپ مجدد از اگهي دوم در روزنامه صورت گيرد.

اين چاپ مجدد نيز براي فرد متقاضي، هزينه هايي را نيز در بر دارد. در روزنامه و آگهي دوم نيز مجدداً بررسي هايي در خصوص تعداد خطوط، ابعاد برند و سياه و سفيد بودن روزنامه را در نظر مي گيرند. طبق اين ويژگي ها قيمتي براي افراد متقاضي تعيين خواهد شد.

روزنامه هايي كه در نوبت دوم به چاپ مي رسد حداقل بايد حدود ۱۳۵ هزار تومان پرداخت شود. همچنين روزنامه يا آگهي هايي كه در نوبت اول به چاپ مي رسند قيمتي حداقل ۱۵۰ هزار تومان است.

هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

تمامي هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

تمامي هزينه هايي كه براي شما ذكر خواهيم كرد به اين گونه است كه افراد حقوقي بيشتر از افراد حقيقي بايد بپردازند. تمامي هزينه هايي كه براي پرداخت ثبت برند لازم است، پرداخت شود به شرح زير است:

۱. هزينه ثبت اظهارنامه در يك طبقه

متقاضي حقوقي: ۴۰۰.۰۰۰

متقاضي حقيقي:۲۰۰٫۰۰۰

به ازاي هر طبقه اضافه تر بايد مبلغي را نيز بپردازند.

۲. هزينه ثبت نشانه در يك طبقه

به ازاي هر طبقه اضافه تر بايد مبلغ معيني را بپردازند.

۳. هزينه ثبت لوگو و نام تجاري جهت تمديد دوره هاي ده ساله

اشخاص حقيقي يا حقوقي بايد معادل حق ثبت نشانه هزينه ها را بپردازند.

۴. پرداخت هزينه جريمه هايي مانند تاخير در ثبت برند.

اشخاص حقيقي و حقوقي بايد نصف حق ثبت لوگو يا نشانه بپردازند.

۵٫پرداخت هزينه هايي در خصوص استعلام از اعراض و انتقال.

شخص حقوقي و حقيقي بايد هزينه هايي متفاوت با يكديگر را بپردازند.

۶٫هزينه ثبت انتقال قرارداد به ازاي يك طبقه.

به ازاي هر طبقه اضافي بايد متقاضيان هزينه هايي بيشتر بپردازند.

۷. پرداخت ثبت هزينه هاي مجوز ثبت بهره برداري  يا خاتمه دادن به آن در ازاي يك طبقه.

هزينه هايي را نيز به ازاي هر طبق اضافي در خصوص فسخ يا خاتمه نيز بايد بپردازند.

۸٫پرداخت هزينه هايي در خصوص هر بار اصلاح نامه اي كه انجام مي شود.

براي هر فرد درخواست كننده هزينه هاي پرداختي با يكديگر متفاوت است.

۹. هزينه ثبت اظهارنامه يا مجوز بهره برداري از آن.

پرداخت هزينه ها براي اشخاص حقيقي و حقوقي با يكديگر متفاوت است.

۱۰. هزينه ثبت تغييرات انجام شده به غير از تغييراتي كه در انتقال مالكيت يا بهره برداري رخ داده است.

به عنوان مثال فرد حقيقي بايد ۵۰.۰۰۰ بپردازد و فرد حقوقي حدود ۱۰۰.۰۰۰ بايد پرداخت كند.

۱۱. پرداخت هزينه گواهي المثني.

۱۲. هزينه هايي در خصوص بازنويسي يا رونوشت از مصدق.

۱۳. هزينه پرداخت هزينه هايي در خصوص اخذ اظهارنامه.

۱۴٫پرداخت هزينه رسيدگي به رد ثبت

۱۵. پرداخت هزينه به تقاضاي ثبت.

۱۶. هزينه دادخواست به ابطال در دادگاه

۱۷. پرداخت هزينه ثبت اظهارنامه بين المللي به عنوان مبدا.

همه اين حق پرداختي ذكر شده در خصوص هزينه ثبت لوگو و نام تجاري براي هر فرد يعني شخص حقوقي و حقيقي متفاوت بوده و مبلغ پرداختي  شخص حقوقي بيشتر از اشخاص حقيقي هستند. همچنين زمان ثبت و هزينه هايي كه بايد در اين خصوص پرداخت شود به مدت ۳۰ الي ۴۵ روز به طول مي انجامد.

مدارك مورد نياز براي ثبت برند  و پرداخت هزينه ثبت لوگو و نام تجاري

فرد متقاضي بايد كليه مدارك در خصوص مدارك شناسايي، مجوز هاي رسمي افراد حقيقي و حقوقي را به مراكز مربوطه ارائه دهند.  اين مدارك شامل: شناسنامه، كارت ملي، مجوز كسب، كارت بازرگاني، پروانه فعاليت فرد تقاضا كننده براي ثبت لوگو.

همچنين نمونه گرافيكي برند در ابعاد ۱۰ سانتي متر الزامي بوده و بايد به كارشناسان مربوطه ارائه گردد. در صورتي كه برند پيشنهادي شركت به صورت سه بعدي باشد بايد در شش زاويه مختلف به كارشناسان ارائه گردد.

 

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.