ثبت برند طراحي لباس

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ثبت برند طراحي لباس

۶۸ بازديد ۰ نظر

ثبت برند طراحي لباس

لباس يكي از نيازهاي اوليه انسان ها است. با توجه به اهميت پوشش و لباس بسياري از شركت هاي توليد كننده در سطح جهان به وجود آمده است. اما يكي از مسائلي كه خصوصاً در ايران مورد بي توجهي توليدكنندگان و طراحان لباس قرار گرفته است، بحث برند و نام تجاري توليدات آن ها است.

شركت هاي توليدكننده محصولات به جز لباس، در ايران اكثرا داراي برند مخصوص به خود هستند اما بين توليدكنندگان لباس تعداد كمي داراي برند معتبر و مشهور شده اند. اين بي توجهي طراحان و توليدكنندگان لباس به نام تجاري باعث شده است كه هيچ كدام از لباس هاي توليدي آنچنان كه بايد و شايد براساس كيفيت و زيبايي توليدات خود اسم و رسم خاصي در كشور داشته باشند.

بنابراين ثبت برند طراحي لباس مي تواند يكي از مهمترين ثبت برند در ايران باشد. اگر شما طراح لباس يا توليدكننده لباس هستيد مي توانيد با مطالعه اين نوشته از چگونگي ثبت برند طراحي لباس آگاهي كسب كرده و به راحتي و بدون اتلاف وقت به ثبت برند مورد نظر خود بپردازيد.

ثبت برند طراحي لباس چگونه است؟

ثبت برند همانند بسياري از امور اداري داراي مراحل و هزينه هايي است كه در صورت انجام آن ها مي توانيد برند مورد نظر خود را ثبت نماييد. در واقع شما ابتدا به تهيه نوعي برند مخصوص به خود مي پردازيد كه ضمن نام شركت شما شامل ويژگي ها و چگونگي توليدات شما باشد.

سپس با تهيه مدارك مورد نياز ثبت برند طراحي لباس كه در ادامه ذكر خواهد شد، به سايت مركز مالكيت معنوي مراجعه كرده و در آن سايت اظهارنامه اي جهت تقاضاي ثبت برند و اسكن مدارك و نمونه برند را در سايت بارگذاري مي كنيد. پس از اين مراحل جهت تاييد تقاضاي خود به دفتر اسناد رفته و با استفاده از اطلاعات فرم تاييديه نام كاربري و رمز عبور جهت ادامه مراحل ثبت برند دريافت مي كنيد.

سپس با تاييد رياست و كارشناسان اداره مالكيت معنوي و ارائه مدارك و برند خود به اين اداره مي توانيد سند ثبت برند طراحي لباس خود را دريافت كنيد.

مدارك ثبت برند لباس

جهت ثبت برند طراحي لباس علاوه بر طي مراحل آن بايد مداركي نيز ارائه دهيد كه به شرح زير است:

۱. اظهارنامه ثبت برند طي سه نسخه كه بر هر اظهارنامه نمونه برند بايد الصاق شده باشد.

۲. ده نمونه از برند كه با برند الصاق شده بر اظهارنامه يكسان بوده و در ابعاد ۱۰×۱۰ باشد. در نظر داشته باشيد نمونه برند شما بايد به همان شكلي كه درخواست و ثبت مي شود نيز مورد استفاده قرار گيرد.

۳. در صورتي كه برند شما سه بعدي است بايد طوري آن را ارائه دهيد كه تصوير دو بعدي بر برگه اي باشد كه از شش زاويه مختلف تهيه و به عنوان يك نمونه اصلي باشد.

۴. مدارك حق تقدم با اظهارنامه يا حداكثر طي ۱۵ روز بعد از تسليم اظهارنامه بايد ارائه شود.

۵. مداركي كه دلالت دارد بر فعاليت در حوزه ذي ربط مبني بر تشخيص مرجع ثبت را ارائه دهيد.

۶. مدارك مثبت هويت متقاضي ارائه شود.

۷. رسيد مبني بر پرداخت هزينه هاي قانوني را نيز ارائه دهيد.

۸. در صورتي كه توسط نماينده قانوني تقاضايي مبني بر مدارك قانوني صورت گرفت بايد اين مدارك را ارائه دهيد.

در صورتي كه برند شما شامل حروف لاتين باشد بايد كارت بازرگاني را نيز در ثبت برند ارائه دهيد.

ثبت برند تجاري - ثبت برند99

شرايط ثبت برند لباس چيست؟

در ثبت برند طراحي لباس همانطور كه گفته شد ابتدايي ترين كار طراحي آن برند است. يك برند بايد علاوه بر اينكه مطابق با قوانين طراحي برند باشد كه در زير شرح داده مي شود همچنين بايد طوري باشد كه قبلاً از آن هيچ شركتي استفاده نكرده باشد. در واقع بسيار مهم است كه برند شما منحصر به فرد باشد.

گذشته از اين برند طراحي شده توسط شما بايد مطابق با قوانين جامعه باشد به طوري كه هيچ گونه نشاني مخالف با قوانين و مذهب كشور نداشته باشد. همچنين علامت شما بايد علاوه بر اسم شركت نشان دهنده ويژگي هاي محصول توليدي مورد نظر نيز باشد.

برندي كه جهت ثبت طراحي مي كنيد بايد نشاني خاص از اسم و ويژگي هاي محصول شما باشد كه در آن از كلمات و تصويرهاي گمراه كننده استفاده نشده باشد.

علائم منع شده جهت استفاده در برند

جهت راهنمايي بيشتر شما در چگونگي طراحي برند خود به بيان مواردي كه در قانون ثبت علائم ممنوع است مي پردازيم. طبق اين قانون شما در برند خود از هيچ گونه علامت هاي رسمي، دولتي و مملكتي مانند پرچم كشور، هلال احمر و… نبايد استفاده كنيد.

همچنين در برند شما نبايد علائمي برخلاف عفت جامعه و نظم عمومي باشد. همانطور كه پيش تر اشاره شد هيچ بخشي از برند شما نبايد تكراري باشد همچنين بايد از استفاده از هرگونه اسم يا عبارت عمومي كه دولت استفاده تجاري از آن را ممنوع كرده است، خودداري كنيد.

در صورتي كه موارد ذكر شده را در طراحي برند خود رعايت نكنيد نمي توانيد به ثبت برند طراحي لباس خود بپردازيد، بايد مجدداً علامت تجاري خود را طراحي كنيد.

مزاياي لباس داراي برند

زماني كه شما براي لباس توليدي خود برند و علامتي را به ثبت برسانيد مي توانيد از محصول خود در هر كجاي كشور حمايت كرده و اجازه ندهيد هيچ يك از شركت ها يا افراد از توليدات شما به نغع خود سوء استفاده كنند.

همچنين با توجه به اينكه لباس هاي ايراني داراي برند نيستند و امروزه مردم نسبت به برند و نام تجاري علاقه زيادي نشان مي دهند اگر شما به ثبت برند طراحي لباس خود بپردازيد باعث شهرت و اعتبار آن در بين مردم مي شويد.

شهرت برند باعث مي شود كه مشتريان و مصرف كنندگان محصولات شما افزايش يافته و در پي آن شما توليد خود را بالا مي بريد و از اين جهت سود بيشتري كسب مي كنيد. در واقع وجود برند به دستيابي شما به هدف اصلي خود يعني كسب سود بيشتر بسيار كمك مي كند.

در مقابل اين ثبت برند به نفع مصرف كنندگان نيز هست. لباسي كه برند آن معروف شود نشان از كيفيت و زيبايي آن لباس دارد و در صورتي كه يك برند معتبر شود جهت حفظ جايگاه خود بايد روز به روز كيفيت محصولات را افزايش داده و در اين صورت مصرف كنندگان مي توانند از محصولات خوب و مرغوب آن برند استفاده كنند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.