ثبت برند و لوگوي بين المللي

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

ثبت برند و لوگوي بين المللي

۶۲ بازديد ۰ نظر

ثبت برند و لوگوي بين المللي

ثبت برند و لوگوي بين المللي

هر شركت تجاري جهت شناساندن محصول و خدمات خود به افراد بايد برندي مخصوص به خود را داشته باشد. اين برند بايد به صورتي باشد كه علاوه بر نام آن شركت نشان دهنده محصولات و ويژگي محصولات آن نيز باشد. ثبت برند براي شركت ها جز دسته اي خاص از آن ها الزامي نيست اما كسب اعتبار، شهرت، افزايش مشتري، افزايش سود و… نشان دهنده اهميت ثبت برند براي شركت هاي تجاري است.

به شكلي كه شما حتي مي توانيد در صورت گستردگي توليدات شركت تجاري خود با برند مخصوص به خود در سطح جهاني نيز فعاليت داشته باشيد. اگر شما به ثبت برند و لوگوي بين المللي بپردازيد مي توانيد ضمن كسب شهرت و اعتبار در كشور خود همچنين در سطح جهاني مشترياني را به محصولات خود جذب كنيد.

همچنين ثبت برند و لوگوي بين المللي باعث مي شود كه بتوانيد به آساني به صادرات محصولات خود به كشورهاي ديگر بپردازيد. در جهت اين امر شرايطي مبني بر موافقت نامه مادريد در سطح جهاني فراهم شده است كه بر اين اساس شركت هاي كشورهاي عضو اين توافق نامه مي توانند ضمن ثبت برند جهاني در ديگر كشورهاي عضو آن به تبليغ و ارائه محصولات و خدمات خود بپردازند.

موافقت نامه مادريد

جهت ايجاد سهولت در ثبت بين المللي، سيستم مادريد جهت ثبت جهاني علامت هاي تجاري تصويب شده است. بر اساس قوانين اين موافقت نامه شركت ها بايد علامت مورد نظر خود را طبق قوانين داخلي كشور خود طراحي و ارائه دهند، سپس به ثبت بين المللي آن بپردازند. به طوري كه ثبت علائم تجاري ابتدا در اداره كشور آن شركت انجام شده سپس در سطح بين المللي با تعيين كشورهاي عضو آن انجام مي شود.

ثبت برند و لوگوي بين المللي در توافق نامه مادريد به صورتي انجام مي شود كه ۸۶ كشور جهان در آن عضو هستند و با انجام اين عمل مي توانيد برند خود را به آن كشورها نيز برسانيد. كشور ايران در سال ۱۳۸۲ به اين توافق نامه پيوسته است. بنابراين شما اگر شركت تجاري در ايران داريد بايد بدانيد در صورت ثبت علامت تجاري خود در اين كشور مي توانيد آن را در سيستم بين المللي مادريد نيز ثبت كنيد.

مدارك ثبت برند بين المللي

شما جهت ثبت برند و لوگوي بين المللي بايد نامه اي جهت درخواست ثبت برند به اداره ثبت علائم تجاري ارائه دهيد كه اسامي كشورهاي مورد نظر خود را در آن درج كرده باشيد.

همچنين معرفي نامه اي بر سربرگ شركت با امضاي مديران آن و با مهر شركت براي اشخاص حقوقي ارائه دهيد. در صورت مراجعه وكيل شما بايد وكالت نامه دادگستري را نيز ارائه دهيد.

در ادامه بايد جهت ثبت برند و لوگوي بين المللي اشخاص حقيقي و حقوقي به ارائه كپي شناسنامه و كارت ملي مديران بپردازند اما اشخاص حقوقي نيز بايد روزنامه تأسيس و آخرين تغييرات شركت را ارائه دهند.

همچنين اصل يا كپي گواهي ثبت علامت تجاري در ايران را بايد جهت مشاهده و كپي آن و ضبط در پرونده بايد ارائه دهيد. پس از ارائه آنچه گفته شد به اداره علائم تجاري بايد به تكميل فرم مخصوص لاتين، ارائه برگ محاسبه هزينه ها و رسيد پرداخت هزينه بررسي اظهارنامه بين المللي بپردازيد.

تنها با انجام اين مراحل است كه شما مي توانيد ثبت برند و لوگوي بين المللي براي شركت تجاري مورد نظر انجام دهيد.

نام تجاري چيست ؟ - ثبت برند و لوگو

نام تجاري چيست ؟

هزينه ثبت برند بين المللي

پيش از اينكه توافق نامه مادريد انجام شود اگر شما خواستار كسب اعتبار برند خود در كشورهايي جز كشور خود بوديد بايد در هر كشور به ثبت برند مي پرداختيد. اين مسئله نه تنها دشواري هاي زيادي داشت بلكه هزينه زيادي نيز به همراه مي آورد.

با انجام موافقت نامه مادريد شرايطي فراهم شد كه شما با يكبار ثبت برند و لوگوي بين المللي خود مي توانيد در ۸۶ كشور كسب اعتبار كنيد و اينگونه بسيار هزينه ها كاهش پيدا كرد.

هزينه ثبت برند بين المللي بسته به اين كه در چند طبقه و در چند كشور به ثبت برسد، متفاوت است و اين موارد باعث افزايش يا كاهش هزينه ثبت برند شما در سطح جهاني مي شوند. اما به طور كلي وجود موافقت نامه مادريد بسيار باعث كاهش هزينه ها شده و امروزه ثبت برند و لوگوي بين المللي نسبت به گذشته به صرفه تر شده است.

علل ثبت برند بين المللي

امروزه با توجه به وجود توافق نامه مادريد اگر شما به ثبت برند بين المللي بپردازيد مي توانيد از محصولات خود در ۸۶ كشور جهان تبليغ كرده و كسب اعتبار كنيد. همانطور كه مي دانيد تبليغ و كسب شهرت و اعتبار براي پيشرفت يك شركت تجاري بسيار موثر است. همچنين اينكه ممكن است محصولات توليدي شركت شما بيش از آن كه در كشور خودتان استفاده شود، ممكن است در ديگر كشورها مورد استفاده قرار گيرد.

اگر برند شركت تجاري شما ثبت جهاني شده باشد به اين معنا است كه مشتريان شما چندين برابر شده اند و شما با افزايش كيفيت محصولات و تبليغات در آن كشورها مي توانيد براي شركت و برند خود اعتبار و شهرت كسب كنيد. در پي اين شهرت و اعتبار و افزايش مشتريان شركت تجاري شما روز به روز پيشرفت داشته و دچار ثبات و عدم موفقيت نمي شود.

همچنين افزايش مشتريان به طبع افزايش كيفيت در محصولات را مي طلبد. شما اگر به اعتبار و شهرتي جهاني برسيد جهت حفظ جايگاه خود بايد كيفيت و كميت محصولات را افزايش دهيد زيرا در غير اين صورت به زودي جايگاه خود را از دست داده و توان رقابت با هم رديفان را نخواهيد داشت.

مهم ترين مزيت ثبت برند جهاني

آنچه كه در رابطه با افزايش كيفيت و ضمن آن افزايش اعتبار و شهرت و مشتريان در سطح جهاني گفته شد، همگي در نهايت به يك امر بسيار مهم منجر مي شوند. در واقع هدف شركت هاي تجاري كسب سود بيشتر است. در اين راستا با ثبت برند و لوگوي بين المللي مي توان گفت كه شركت هاي تجاري در پي كسب بسياري عناوين درست مي توانند به كسب سود بيشتر بپردازند.

افزايش تعداد مشتريان به معناي افزايش خريد است و بالارفتن تقاضاي خريد محصولات باعث افزايش توليد مي شود. به اين شكل يك شركت تجاري ضمن پيشرفت روز افزون به كسب سود فراواني در سطح جهاني مي پردازد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.