مدارك ثبت برند حقوقي

ثبت برند يكي از عوامل بسيار مهم جهت پيشرفت، افزايش كيفيت و به دنبال آن افزايش مشتري و بالارفتن سود يك شركت تجاري است. شركت هاي تجاري به دو دسته حقيقي و حقوقي تقسيم مي شوند كه با توجه به چگونگي مالكيت آن مشخص مي شود.

ثبت برند حقوقي به شكلي است كه يك شركت تجاري كه مالك آن شخصي حقوقي اعم از سازمان، شركت، موسسه و… است به ثبت برند بپردازد. در چنين شرايطي طبق قانون اشخاص حقوقي شامل تكاليف و حقوق اشخاص حقيقي نيز مي شوند.

اشخاص جهت ثبت برند شركت حقوقي بايد نسبت به چگونگي اين عمل و مدارك ثبت برند حقوقي اطلاعات كافي داشته باشند كه ما در اين نوشته چنين اطلاعاتي را به طور درست و كامل در اختيار شما قرار مي دهيم.

ثبت برند چه مداركي نياز دارد؟

با توجه به آنچه گفته شد تفاوتي چنداني در حقوق و تكاليف اشخاص حقوقي وجود ندارد. در بحث ثبت برند حقوقي نيز به چگونگي ثبت برند انواع شركت ها مي پردازيم. اين عمل بسيار آسان بوده و شما مي توانيد با مطالعه عناوين ذيل به ثبت برند شركت مورد نظر كه حقوقي يا حقيقي باشد، بپردازيد.

ابتدايي ترين مرحله در ثبت برند يك شركت تهيه مدارك مورد نياز جهت اين امر است. شما جهت انجام هرگونه عمل اداري و ثبتي و اسنادي بايد مداركي را ارائه كنيد خصوصاً اگر آن عمل ثبت برند يك شركت باشد. يكي از تفاوت هاي جزئي در ثبت برند در چگونگي ارائه مدارك ثبت برند حقوقي و حقيقي است.

تفاوت مدارك ثبت برند حقيقي و حقوقي

در ثبت برند يك شركت بايد مداركي ارائه شود كه براساس حقيقي يا حقوقي بودن آن شركت و ثبت برند آن اين مدارك متفاوت مي شوند. به اين معنا كه اين تفاوت بين شركت هاي حقيقي و حقوقي در مدارك ثبت برند حقوقي است.

مدارك ثبت برند حقوقي و حقيقي كه هر دو بايد در ثبت برند ارائه شوند، مداركي است از جمله كپي شناسنامه، كارت ملي، كپي مجوز فعاليت (جواز كسب يا كارت بازرگاني، جواز تأسيس، پروانه بهره برداري، پروانه ساخت يا هر نوع گواهي صادر شده توسط نهادهاي نظارتي و دولتي)

در صورتي كه در برند مورد نظر شما از حروف لاتين استفاده شود بايد در صورت حقيقي يا حقوقي بودن به ارائه كپي كارت بازرگاني نيز بپردازيد.

اما تفاوت جزئي بين ثبت برند حقيقي و حقوقي در يك قلم از مداركي است كه شركت هاي حقوقي بايد آن را نيز ارائه دهند. شركت هاي حقوقي علاوه بر آنچه ذكر شد بايد كپي روزنامه تأسيس و آخرين تغييرات شركت را نيز جهت ثبت برند خود تهيه كنند.

در صورتي شركت ها مي توانند به ثبت برند حقوقي بپردازند كه از آخرين فعاليت آن شركت بيشتر از دو سال نگذشته باشد زيرا در غير اين صورت امكان ثبت برند براي آن وجود ندارد. اما در رابطه با ثبت برند حقيقي چنين مسئله اي وجود ندارد.

 چگونه عمل ثبت برند را انجام دهيم؟

حال پس از كسب آگاهي نسبت به تفاوت مدارك ثبت برند حقوقي با مدارك ثبت برند حقيقي مي توانيد با مطالعه ادامه اين نوشته به ثبت برند شركت مورد نظر بپردازيد.

جهت انجام ثبت برند براي شركت تجاري بايد ابتدا به طراحي برند خود مطابق با قوانين پرداخته و ضمن بارگذاري مدارك ذكر شده به صورت اسكن شده و نمونه برند خود در ابعاد ۶×۶ در سامانه مالكيت معنوي، اظهارنامه اي مبني بر تقاضاي ثبت برند در اين سامانه تكميل نماييد.

پس از اين با تاييد برند شما توسط رياست و كارشناسان اين اداره پيامكي به شما ارسال شده و سپس بايد با به همراه داشتن مدارك ثبت برند حقوقي بايد به اداره علائم تجاري مراجعه كرده و امورات اداري مربوط به ثبت برند را به صورت حضوري انجام داده و در نهايت سند ثبت برند خود را دريافت كنيد.

چرا به ثبت برند براي شركت تجاري بپردازيم؟

همانطور كه اشاره شد يك شركت تجاري به جهت كسب اعتبار و شهرت بين مردم و جامعه بايد داراي برند مخصوص به خود باشد. اين برند بايد به شكلي باشد كه علاوه بر نام شركت بيان كننده محصولات توليدي و ويژگي هاي آن ها نيز باشد.

شما اگر قصد ثبت برند حقوقي را داريد بايد ضمن آشنايي با مراحل ثبت برند كه به آن اشاره شد همچنين مدارك ثبت برند حقوقي را تهيه كرده و اين عمل را انجام دهيد زيرا در زير به مزاياي ثبت برند براي يك شركت اشاره مي شود.

محافظت از محصول شركت

زماني كه شما به ثبت برند براي شركت تجاري بپردازيد مي توانيد از محصول آن شركت محافظت كنيد. شايد تا به حال دقت كرده باشيد كه برخي محصولات پرطرفدار زماني كه داراي برند مخصوص نباشند رقباي آن با ثبت برند خود بر آن محصول، به راحتي از سود و اعتبار ناشي از فروش محصول مورد نظر بهره مند مي شوند.

اگر مي خواهيد محصولات شركت مورد نظر شما دچار چنين مشكلي نشود مي توانيد با ارائه مدارك ثبت برند حقوقي و انجام مراحل ثبت برند، نامي تجاري براي شركت خود به ثبت رسانده و از مزاياي قابل اهميت اين كار، خود استفاده كنيد و اجازه سوء استفاده از محصولات خود را به رقبا ندهيد.

كسب اعتبار و شهرت

زماني كه شما در شركت تجاري خود به توليد محصول و ارائه آن و خدماتي بپردازيد كه داراي برند مخصوص شما باشد، در صورتي كه اين محصولات و خدمات شما كيفيت بالايي داشته باشند، باعث مي شود كه شركت تجاري شما براساس برندتان بسيار معروف و معتبر شود.

در صورتي كه شركت تجاري شما داراي برند نباشد، باعث مي شود كه حتي اگر محصول و خدمات شما با بهترين كيفيت ارائه دهيد، شناخته نشود و مصرف كنندگان نيز در خريد از شما دچار مشكل شوند. جهت جلوگيري از اين مسئله و افزايش اعتبار و شهرت شركت خود بايد برندي داشته باشيد كه با استفاده از آن نيز به راحتي به تبليغ بپردازيد.

افزايش سود شركت

همچنين در صورتي كه مدارك ثبت برند حقوقي را تهيه كرده و برندي را براي شركت مورد نظر به ثبت برسانيد ضمن افزايش اعتبار و شهرت براي آن شركت و محصولاتش مي توانيد مشتريان زيادي را اين گونه جذب كنيد. در صورتي كه مشتريان و مصرف كنندگان با برند و كيفيت شما آشنا شوند، باعث مي شود كه فروش و ارائه شما افزايش يافته و در نهايت باعث افزايش زياد سود دريافتي شما باشد.

در واقع هدف نهايي هر شركت تجاري دريافت سود است كه ثبت برند بسيار به اين امر كمك مي كند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.