مراحل ثبت برند شوينده

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

مراحل ثبت برند شوينده

۵۹ بازديد ۰ نظر

مراحل ثبت برند شوينده

با توجه به اينكه مصرف مواد شوينده همچون شامپوها، صابون ها و… در ايران بسيار بالا است به تناسب تعداد زيادي شركت هاي توليد كننده اين موارد ايجاد شده يا در حال ايجاد هستند. در چنين شرايطي زماني كه مصرف كننده به خريد اقدام مي كند جهت ايجاد تفاوت محصولات اين شركت ها بايستي توليدكننده ها براي شركت هاي خود به ثبت برند بپردازند. همچنين كه ثبت برند براي محصولاتي كه مستقيم روي بدن انسان استفاده مي شود از نظر قانوني اجباري است.

زماني كه شركت هاي توليدكننده مواد شوينده به ثبت برند براي شركت خود بپردازند از اين جهت به مصرف كننده ها كمك مي كنند كه آن ها ضمن توجه به برند محصولات، هركدام كه كيفيت و قيمت و… آن مطابق با سليقه آن ها بوده را تهيه كرده و در خريد مجدد آن محصول دچار مشكل نشوند.

در واقع تفاوت برندها در مواد شوينده نشان از تفاوت كيفيت، قابليت، قيمت و… آن محصولات است. شركت هاي توليد كننده اين محصولات مي توانند با انجام مراحل ثبت برند شوينده به كسب شهرت، افزايش مشتريان و… بپردازند.

ما جهت كمك به صاحبان شركت هاي توليدي مواد شوينده در اين نوشته به بيان مراحل ثبت برند شوينده مي پردازيم.

چگونگي ثبت برند

تمامي شركت هاي تجاري خصوصاً شركت هاي توليدي مواد شوينده مي توانند با گذراندن مراحل زير به ثبت برند مورد نظر براي خود بپردازند.

از ابتدايي ترين مراحل ثبت برند شوينده اين است كه مدير آن شركت برندي را براي شركت خود به ثبت برساند كه تصاوير، حروف و… موجود در آن نشان دهنده نام شركت و ويژگي هاي محصولات آن باشد به شكلي كه اين امر تخصصي بايد توسط كارشناسان طراحي برند انجام شود.

مهمترين نكته در اين مرحله استعلام از برند است كه براساس آن متوجه خواهيد شد در صورت استفاده از برند شما توسط شركت هاي ديگر، اين برند را تغيير داده و جهت ثبت ارائه نكنيد.

پس از اين بايستي به تهيه مدارك مورد نياز عمل ثبت برند پرداخته كه بتوانيد ديگر مراحل ثبت برند شوينده را طي كنيد.

چه مداركي در ثبت برند نياز است؟

جهت انجام هرگونه عمل اداري، ثبتي و اسنادي شما بايد مداركي را ارائه كنيد. در ثبت برند براي شركت توليدي خود نيز بايستي مداركي كه در ذيل به آن ها اشاره مي شود را تهيه كنيد.

مدارك مورد نياز افراد حقوقي در ثبت برند: كپي شناسنامه، كپي كارت ملي، كپي روزنامه تأسيس و آخرين تغييرات شركت، كپي مجوز فعاليت.

مدارك مورد نياز افراد حقيقي در ثبت برند: كپي شناسنامه، كارت ملي، كپي مجوز فعاليت.

نكته مهم در اين مرحله از مراحل ثبت برند شوينده اين است كه در صورت استفاده از حروف لاتين در برند خود بايستي كپي كارت بازرگاني را نيز تهيه كنيد.

اصلي ترين مراحل ثبت برند

پس از طراحي و استعلام از برند خود و همچنين تهيه مدارك مورد نياز در ثبت برند بايستي به سامانه مركز مالكيت معنوي مراجعه كرده و اظهارنامه اي را جهت ثبت برند خود تكميل كنيد. پس از اين بايد اسكن شده مدارك ذكر شده و نمونه برند خود را در ابعاد ۶×۶ در اين سايت بارگذاري كنيد.

پس از انجام اين امر و پرداخت هزينه بايد پرينت برگه اي كه توسط سامانه نمايش داده مي شود را به دفاتر اسناد رسمي برده كه اطلاعات شما در سامانه مركز مالكيت معنوي تأييد شود. سپس با دريافت گواهي امضا و فرم تأييد اطلاعات خود از دفتر مورد نظر و استفاده از اطلاعات اين فرم در سامانه مي توانيد نام كاربري و رمز عبور جهت انجام ديگر مراحل ثبت برند شوينده دريافت كنيد.

ثبت نهايي برند شوينده

از اينجا به بعد ديگر مراحل ثبت برند شوينده بيشتر توسط اداره علائم تجاري انجام مي شود. پس از تأييد برند شما توسط كارشناسان و رياست اين اداره پيامكي به شما ارسال مي شود. حال جهت تشكيل پرونده فيزيكي و چاپ روزنامه رسمي نوبت اول و نوبت دوم بايد به اداره مالكيت مركزي مراجعه كنيد.

در اين زمان بايد مدارك بارگذاري شده در سامانه را همراه داشته و به پرداخت هزينه چاپ روزنامه رسمي نوبت اول و پس از چاپ و انتشار آن به پرداخت هزينه روزنامه رسمي نوبت دوم بپردازيد.

از زمان پرداخت هزينه روزنامه رسمي چاپ اول هفت روز فرصت اعتراض به هرگونه مشكل در جهت تقاضاي ثبت برند خود را داريد. هر بار چاپ روزنامه نيز براي شما ارسال مي شود.

در پايان شما نسخه اي از دو روزنامه رسمي، نسخه اي از اظهارنامه علامت تجاري و ده نمونه از برند خود را به همراه خود به اداره مالكيت معنوي برده و ضمن ارائه رسيد، حال مي توانيد سند برند خود را به دست آوريد.

مزاياي ثبت برند شوينده

ثبت برند براي شركت هاي تجاري امري اختياري است اما به جز شركت هايي كه محصولات آن ها به طور مستقيم روي بدن افراد استفاده مي شود. بنابراين صاحبان شركت هاي توليد كننده مواد شوينده بايد حتماً در جهت ثبت برند براي خود به گذراندن مراحل ثبت برند شوينده بپردازند.

همانطور كه گفته شد با توجه به مصرف زياد مواد شوينده در ايران شركت هاي توليدكننده اين محصولات بسيار زياد هستند. طبعاً هر شركت با كيفيت و قابليت خاصي اين محصولات را توليد مي كند كه مصرف كنندگان هركدام مطابق با سليقه و نياز خود به خريد از يك شركت مي پردازند.

در پي اين مسئله هر شركت توليدي مواد شوينده با گذراندن مراحل ثبت برند شوينده بايد برندي براي خود به ثبت برساند كه مصرف كنندگان به راحتي بتوانند محصول مورد نظر خود را با استفاده از نام و لوگوي برند توليد كننده تهيه كنند.

شركت هاي توليدي شوينده ها با داشتن برند ضمن محافظت از توليدات خود مي توانند به جلب مشتريان زيادي نيز بپردازند. به طوري كه جذابيت و ويژگي هاي يك برند خوب شركت توليد كننده شوينده باعث مي شود مشتريان به آن بيشتر توجه داشته و به خريد از آن حتي براي يك بار بپردازند و در صورت تجربه كيفيت مناسب محصولات آن شركت مجدداً اقدام به خريد داشته باشند.

در نهايت وجود برند بسيار باعث افزايش سود به نفع توليد كننده و افزايش كيفيت نيز به نفع مصرف كننده است زيرا در صورتي يك برند خصوصاً برند شوينده معروف و پرطرفدار مي شود كه داراي كيفيت مناسبي باشد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.