مدارك ثبت برند

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

مدارك ثبت برند

۵۸ بازديد ۰ نظر

مدارك ثبت برند

ثبت برند يكي از كارهايي است كه براي بسياري از افراد پر زحمت تلقي مي شود. اما اگر قصد پيشرفت در كار و حرفه خود را داريد بايد زحمت هاي آن را به دوش كشيده و هزينه هاي آن را متقبل شويد. اما در نهايت نام تجاري پاسخ تمام زحمات و هزينه هاي شما را با فروش بيشتر خواهد داد. زماني كه برند شما در شهر، كشور و حتي جهان شناخته شده باشد شما به مقصود خود رسيده ايد. ثبت برند خاص داراي مراحلي است كه معمولاً در بازه زماني خاصي انجام مي شود و شما در نهايت موفق به ثبت برند مورد نظر خواهيد شد.

براي انجام عمليات هاي مربوطه نياز به مدارك ثبت برند داريد كه در هر مرحله از كار بخشي از آن ها را ارائه خواهيد داد. توجه داشته باشيد كه هنگام ثبت علامت تجاري خود حتماً از صحت اطلاعات ورودي اطمينان حاصل كنيد. زيرا اگر توسط مراجع ذي صلاح اين اطلاعات تأييد نشود شما متحمل هزينه هاي اضافي براي اصلاح آن ها خواهيد شد. از طرفي گاهي ممكن است كه به طور كلي صلاحيت شما براي دريافت برند مشخصي لغو شود.

انواع ثبت علامت تجاري

همانطور كه مشخص است علامت تجاري مي تواند به صورت شخص حقيقي يا حقوقي ثبت شود. بنابراين مدارك ثبت برند براي هر يك از اين موارد متفاوت خواهد بود. بديهي است كه برند اشخاص حقوقي در واقع برندي است كه شما براي يك شركت يا مؤسسه ثبت مي كنيد و برند شخص حقيقي متعلق به يك فرد خاص است.

در اين صورت وقتي به عنوان شخص حقيقي قصد ثبت برند داريد بايد تمام مدارك ثبت برند را با نام آن فرد ارائه دهيد. از طرفي به منظور برند سازي براي يك شركت يا مؤسسه نيز بايد مداركي را ارائه دهيد كه با نام معتبر و حقوقي اين شركت تطابق داشته باشد. در هنگام ثبت علامت تجاري توجه داشته باشيد كه حتماً بايد حوزه فعاليت وارد شود. در غير اين صورت درخواست ثبت برند شما مورد تأييد قرار نخواهد گرفت.

مدارك ثبت برند براي اشخاص حقيقي

قبل از هرگونه اقدامي در جهت ثبت برند براي يك شخص حقوقي حتماً از شناسنامه آن فرد رونوشتي تهيه نمائيد. اين كپي به همراه كارت ملي معتبر زمان ثبت بايد آماده ارائه باشند. اگر كارت بازرگاني فرد داراي حروف لاتين باشد بايد از آن رونوشتي آماده شود.

همچنين بايد از مجوز فعاليت شخص حقيقي نيز رونوشتي تهيه شود. اين مجوز مي تواند پروانه ساخت، جواز تأسيس، جواز كسب، پروانه بهره برداري، كارت بازرگاني باشد. هر گونه مجوزي كه به وسيله سازمان هاي حكومتي، دولتي و نظارتي صادر شده باشد، براي اداره مالكيت صنعتي به عنوان جواز فعاليت محسوب مي شود و مورد تأييد اين سازمان است. توجه داشته باشيد كه قبل از ارسال اظهارنامه حتماً از مدارك ثبت برند نام برده اسكن گرفته و آماده داشته باشيد.

ثبت برند - مدارك ثبت برند

مدارك ثبت برند براي اشخاص حقوقي

تمامي مدارك نام برده براي اشخاص حقيقي، براي اين مورد نيز بايد آماده و مهيا باشند. علاوه بر ارائه كپي از شناسنامه، كارت ملي، جواز فعاليت و كارت بازرگاني، شركت يا مؤسسه بايد از روزنامه تأسيس خود كپي تهيه كرده و آن را اسكن نمايد. نكته اي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه كپي كارت بازرگاني تنها در صورتي نياز است كه داراي حروف لاتين باشد.

همچنين بايد از آخرين فعاليت ها و تغييرات رخ داده در شركت نيز رونوشتي تهيه شده تا براي اين سازمان ارسال شود. توجه داشته باشيد كه اين رونوشت از مدارك ثبت برند بوده و اگر از آخرين فعاليت و تغييرات ذكر شده بيشتر از ۲ سال گذشته باشد ثبت برند توسط اداره با مشكلاتي مواجه خواهد شد. بنابراين قبل از ارسال حتماً به اين موارد توجه لازم را داشته باشيد.

آيا نماينده قانوني شخص يا مؤسسه مي تواند ثبت برند را انجام دهد؟

در هر عمليات قانوني شما قادر خواهيد بود تا نماينده حقوقي تان را به جاي خود براي انجام كارهاي اداري بفرستيد. فرآيند ثبت برند نيز از اين قاعده مستثني نبوده و نماينده شما مي تواند تمام مراحل را از ابتدا تا انتها شخصاً پيگيري نمايد. در اين صورت در هنگام درخواست ثبت برند بايد مدارك هويتي نماينده قانوني تان را براي اداره مالكيت صنعتي به همراه مدارك نام برده شده ارسال نمائيد.

چگونه برند خود را به سازمان مربوطه اعلام كنيم؟

از ديگر مدارك ثبت برند، مي توان به ارسال نمونه هاي گرافيكي از علامت تجاري اشاره كرد. شما بايد اين نمونه را در ابعاد ده در ده سانتي متر تهيه كرده و به همراه ساير مدارك معرفي شده به سازمان مربوطه ارسال نمائيد. شما تا حداكثر ده روز براي ارسال نمونه گرافيكي برند خود فرصت خواهيد داشت.

اگر علامت تجاري شما سه بعدي است، مي توانيد آن را به شكل سه بعدي تهيه كرده و نمونه اي كه اين برند به خوبي و از تمام زوايا قابل رؤيت است را به همراه ساير مدارك ارسال نمائيد. توجه داشته باشيد كه اگر نمونه گرافيكي ارسال شده توسط شما از كيفيت مناسبي برخوردار نباشد، عواقب ناشي از پذيرفته شدن آن به عهده خود شما است.

ثبت كدام علائم تجاري اجباري است؟

معمولاً ثبت علائم تجاري اختياري است اما مواردي وجود دارد كه توسط سازمان ها و نهادهاي ذي صلاح استفاده از آن ها اجباري مي شود و شما موظف خواهيد بود كه اين نمادهاي تجاري را در كالاهاي خود به كار ببريد.

از جمله اين موارد مي توان به داروهاي تخصصي كه در موارد خاصي مورد استفاده قرار مي گيرند، اشاره داشت. همچنين برخي مواد غذايي كه در بسته بندي ها و ظرف هاي مخصوصي قرار گرفته اند، لوازم آرايشي و بهداشتي كه به طور كاملاً مستقيم روي پوست استفاده مي شوند و آب هاي گاز دار از ديگر مواردي هستند كه طبق نظارت سخت و جدي اين سازمان هاي نظارتي قرار داشته و بايد علامت تجاري خاصي در اين محصولات اعمال شود.

اقدامات بعدي در ثبت برند

پس از آماده ساختن مدارك نام برده براي اشخاص حقيقي و حقوقي، افراد بايد نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نموده و پس از آماده سازي آن را به اداره مالكيت صنعتي تسليم نمايند تا درباره برند توصيه شده تصميم گيري هاي لازم انجام شود.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك   ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.