ثبت برند و لوگو

پيش از اينكه در مورد مراحل و مداركي كه بايد براي ثبت برند و لوگو  ارائه دهيد صحبت كنيم بايد بدانيد در مورد چيستي برند و لوگو اطلاعات خود را بيشتر كنيد. برند و لوگو يك اقدام تجاري مي باشد، علامت و نشاني كه براي برند خود انتخاب مي كنيد براي  متمايز كردن و شناساندن كالا و يا خدمات شما در برابر كالاهاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد. بسياري از افراد امروزه به دنبال ثبت برند و لوگو  هستند تا برند و لوگوي شركت و محصول خود را مشخص نمايند، اين دسته از افراد براي ثبت برند و لوگو  خود مي توانند از كساني كه در اين زمينه تخصص زيادي دارند كمك بگيرند چرا كه آنها در اين زمينه تجربه بيشتري نسبت به ديگران دارند. به طور كلي شما بايد بدانيد كه برند اسم و يا عنواني است كه معرفي كننده شخص حقيقي يا حقوقي مي باشد و اين اسم و عنوان موجب شناسايي فروشنده يا سازنده مي گردد.

شركت هايي كه داراي برند هاي خودشان مي باشند، به راحتي مي توانند محصولات خودشان را از ساير محصولات جدا كنند و به وسيله شناساندن برند محصول خودشان براي گسترش شهرت و كسب درآمد بيشتر تلاش نمايند. اين شركت ها با توجه به راهنمايي هايي كه در ثبت برند و لوگو وجود دارد بايد مراحل ثبت برند را به طور كامل انجام دهند تا برند مشخص و شخصي محصولات خودشان را داشته باشند. ثبت كردن علامت هاي و لوگوهاي تجاري از نظر قانوني اختياري مي باشد ولي در برخي از موارد و شركت ها دولت ثبت كردن  برند و لوگو را اجباري مي نمايد.

با اين وجود به طور كلي بايد بدانيد كه علامت ها و برندهاي تجاري بايد بر اساس فاكتورهاي و راهنمايي هايي كه در ثبت برند و لوگو  وجود دارد ثبت برسند تا  به اين وسيله حق انحصاري آن محصول را به دست آورد. به اين ترتيب بايد بدانيد تمامي منافع شركت متعلق به شخص دارنده حق انحصاري مي باشد. اعتباري كه در علامت هاي تجاري وجود دارد محدود به ده سال از تاريخ تسليم اظهارنامه ثبت آن برند مي باشد كه در صورت نياز مي توانيد از طريق دادخواست و پرداخت هزينه آن برند و لوگو را تمديد كنيد. به طور كلي بايد بدانيد كه ثبت برند و لوگو مراحل خاصي و ويژه اي دارد كه در ادامه اين مراحل را به طور كامل توضيح مي دهيم.

نام تجاري چيست ؟ - ثبت برند و لوگو

ثبت برند و لوگو

مراحل ثبت برند و لوگو :

اولين گامي كه در ثبت برند و لوگو مهم مي باشد انتخاب نام براي آن است. دقت داشته باشيد كه برند و لوگوي شما نبايد شبيه برند و يا لوگوي ديگري باشد. به همين دليل اصولا بايد از اسم هاي مختلط  و يا چند سيلابي استفاده نماييد.  لوگوهاي تجاري بايد ويژگي هايي داشته باشند كه اين ويژگي ها عبارتند از :

الف) لوگوها به هيچ عنوان نبايد موجب گمراه شدن مشتريان شوند.
ب) اسامي انتخاب شده شما بايد وجه تمايز داشته باشند و كاملا ابتكاري و نو باشند.
دقت داشته باشيد در ثبت برند و لوگو بعد از اينكه نام برند خود را انتخاب نموديد، بايد اظهارنامه شركت خود را در سامانه اداره مالكيت صنعتي ثبت كنيد. اگر نام انتخابي شما مورد تاييد سازمان مورد نظر قرار گرفت آگهي تقاضا براي ثبت برند و لوگو خود را مي توانيد صادر كنيد و در صورتي كه به آگهي انجام شده شما هيچ گونه اعتراضي وارد نشد مي توانيد آگهي دوم خود را در روزنامه رسمي چاپ نماييد. بعد از انجام دادن تمامي اين مراحل گواهي ثبت برند ، صادر مي شود و به مالك تحويل داده مي گردد.
براي ثبت  كردن لوگوي تجاري بايد تمامي مدارك قانوني را فراهم كنيد و همچنين از راهنمايي هايي كه در ثبت برند و لوگو  وجود دارد هم استفاده نماييد، در ادامه اين مدارك و راهنمايي ها را بيان مي كنيم.

ثبت برند - نكات مهم در خصوص ثبت برند با كمترين قيمت

ثبت برند و لوگو

مدارك مورد نياز براي ثبت برند و لوگو :

همانطوري كه بيان نموديم و متوجه شديد بر اساس راهنمايي هايي كه در ثبت برند و لوگو وجود دارد شما بايد برخي از مدارك هاي خود را هم تحويل دهيد تا برند و لوگوي شخصي خود را دريافت نماييد. اين مدارك عبارتند از :

– تمامي مدارك هويتي كه مربوط به اشخاص حقيقي مي باشد و در شركت فعاليت مي كنند را بايد تحويل دهيد، كه اين مدارك شامل كپي شناسنامه و كپي كارت ملي مي باشد و شما بايد تمامي آنها را آماده كنيد و تحويل دهيد.
–  مدارك هويت اشخاص حقوقي و حقيقي كه بر اساس آخرين روزنامه چاپ شده وجود دارد را بايد به صورت رسمي و علني ارائه دهيد كه اين مداركي را كه بايد تحويل دهيد شامل كپي شناسنامه صاحبان امضا مي باشد.
– مداركي كه مربوط به نماينده يا وكيل شركت است را بايد تحويل دهيد. در صورتي كه وكيل و يا نماينده شركت داراي حق امضا باشند حتما بايد مدارك آنها را به طور كامل تحويل دهيد چرا كه براي انجام امور وكالت اين مدارك ضروري و مهم است.
–  شما بايد بر اساس قوانيني كه در ثبت برند و لوگو وجود دارد،  اگر برند لاتين را براي شركت انتخاب كرده باشيد و يا  اينكه نام آن برند شما ريشه عربي داشته باشد كارت بازرگاني  آن را هم دريافت نماييد.
–  كپي مجوز فعاليت شركت يكي ديگر از مدارك مهم ثبت برند و لوگو مي باشد كه آن را بايد ارائه دهيد.
–  نمونه لوگوي برند را بايد به اين صورت كه يك نمونه از آن را آپلود كنيد و همزمان با پر كردن اظهارنامه لوگوي خود را هم تحويل دهيد، همچنين چند نمونه گرافيكي از لوگوي برند خود را به همراه ديگر مدارك بايد ارائه دهيد.

برند چيست - ثبت برند و لوگو

ثبت برند و لوگو

–  بايد مداركي را كه نشان دهنده فعاليت شما در حوزه مشخص و معيني مي باشد كه اين حوزه ها شامل پزشكي،آموزشي و … مي باشد را ارائه دهيد.

شما براي ثبت برند و لوگو خود بايد دقت داشته باشيد كه ديگر نيازي نيست به اداره و يا سازمان مشخص برويد و تنها كافي است كه شما به سايت اينترنتي ثبت برند مراجعه كنيد و تمامي مداركي را كه بيان نموديم را ارائه دهيد.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك  ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.