كارت بازرگاني چيست؟

ثبت شركت - ثبت برند - ثبت تغييرات شركت

كارت بازرگاني چيست؟

۷۴ بازديد ۰ نظر

كارت بازرگاني چيست؟

پيش از اينكه به نحوه گرفتن كارت بازرگاني بپردازيم، بهتر است بدانيم كه كارت بازرگاني چيست و چه كاربردي دارد. كارت بازرگاني در واقع يك مجوز براي افراد حقيقي و يا حقوقي مي باشد كه مي خواهد تجارت خارجي داشته باشند و به آن بپردازند. بر اساس ماده ۲ قانون صادرات و واردات و بر اساس برخي قوانين و مقررات اين كارت براي يك شخص حقيقي و يا حقوقي صادر مي شود و به مدت يك سال اعتبار دارد، يعني پس از گذشت يك سال شما بايد نسبت به تمديد آن اقدام نماييد. اما چگونه مي توان نسبت به دريافت كارت بازرگاني اقدام نمود و چه مراحلي را بايد طي كرد؟ در ادامه قصد داريم به مراحل اخذ كارت بازرگاني بپردازيم.

اخذ كارت بازرگاني

تصوير۱- كارت بازرگاني

شرايط دريافت اخذ كارت بازرگاني

مدارك مورد نياز براي اخذ كارت بازرگاني- اشخاص حقيقي

شما پيش از هر كاري بايد شرايط اوليه و لازم براي دريافت كارت بازرگاني را داشته باشيد. هر شخص حقيقي در كشور ما مي تواند با داشتن شرايط زير مي تواند نسبت به دريافت اين كارت اقدام نمايد:

  • متقاضي بايد حداقل داراي ۲۳ سال سن باشد.
  • ارائه اصل كارت ملي به همراه يك سري كپي پشت و رو از آن
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي و يك كپي از آن
  • سه قطعه عكس در اندازه هاي ۶*۴، دقت كنيد عكس بايد جديد، ساده و تمام رخ باشد.
  • ارائه اصل كارت پايان خدمت يا معاميت از خدمت براي آقايان
  • ارائه گواهي سوء پيشينه، دقت كنيد كه اين گواهي براي مدت شش ماه اعتبار دارد. بنابراين اين گواهي پس از مدت شش ماه فاقد اعتبار بوده و بايد نسبت به دريافت يك گواهي جديد اقدام نماييد.
  • ارائه مفاصا محاسبات مالياتي بر اساس ماده ۱۸۶ قانون ماليات مستقيم كه نشان دهنده آن است كه صدور كارت بازرگاني بلامانع است.
  • ارائه يك برگ اظهارنامه جهت ثبت نام در دفتر بازرگاني
  • ارائه اصل گواهي بانكي از تاييد حساب جاري و تاييد حسن اعتبار بانكي مبني بر خوش حسابي شخص متقاضي. تاكيد مي شود كه اين گواهي بايد توسط رئيس شعبه نيز تاييد شود.
  • ارائه اصل مدرك توليدي از يك وزارتخانه توليدي براي واحدهايي كه توليدي مي باشند، الزامي مي باشد.
  • ارائه تاييديه پيش ثبت نام مبني بر دريافت و ارائه كد اقتصادي جديد و يا ارائه كد اقتصادي جديد
  • شما علاوه بر مدارك بالا بايد يكي از مدارك زير را نيز ارائه نماييد:
  • اصل سند مالكيت شش دانگ كه بايد به نام شخص متقاضي، به همراه آدرس دفتركار اظهارنامه
  • اصل اجاره نامه محضري به نام متقاضي و يك كپي از آن، به همراه آدرس دفتر كار. دقت كنيد كه اجاره نامه بايد متعلق به محل كار اظهارنامه باشد.
  • اصل سند مالكيت به نام غير به همراه يك كپي از آن يا اجاره نامه به نام فرد متقاضي كه متعلق به محل كار مي باشد. به همراه آدرس دفتركار اظهارنامه كه دو شاهد آن را تاييد و امضا كرده باشند.

اخذ كارت بازرگاني در ثبت فردا

تصوير۲- كارت بازرگاني

مدارك مورد نياز براي اخذ كارت بازرگاني- اشخاص حقوقي

شما پيش از هر كاري بايد شرايط اوليه و لازم براي دريافت كارت بازرگاني را داشته باشيد. هر شخص حقوقي در كشور مي تواند با داشتن شرايط زير مي تواند نسبت به دريافت اين كارت اقدام نمايد:

  • حداقل سن براي تقاضاي كارت بازرگاني ۲۳ سال تمام مي باشد.
  • ارائه اصل كارت پايان خدمت براي آقايان يا كارت معافيت از خدمت. افراد بالاي ۵۱ سال نيازي به ارائه كارت پايان خدمت ندارند.
  • ارائه گواهي بانكي براي حساب جاري و همچنين تاييديه اعتبار بانكي كه بايد به نام فرد متقاضي باشد. اين موارد بايد توسط رئيس شعبه تاييد و امضا شود.
  • ارائه كارت ملي مدير عامل در صورت داشتن برخي تغييرات در اطلاعات شخصي و شناسنامه وي. همچنين تمام صفحات شناسنامه مدير عامل بايد اسكن شود و در سايت بارگذاري شود.
  • دو قطعه عكس از مدير عامل، حتماً بايد جديد، ساده و تمام رخ باشند. همچنين بايد پس زمينه آن سفيد باشد.
  • ارائه اصل مدرك تحصيلي كه حداقل مدرك تحصيلي قابل ارائه ديپلم مي باشد. قابل ذكر است كه براي افرادي كه مدرك تحصيلي آنها خارج از كشور اخذ شده، پس از بررسي در اداره دانش آموختگان وزارت علوم ارزشيابي و پذيرش مي شود.
  • ارائه گواهي عدم سوء پيشينه براي مدير عامل
  • فرم تكميلي از سايت به همراه امضا و تاييد مديرعامل و مهر شركتف به همراه گواهي امضاء كه در دفتر اسناد رسمي بايد انجام شود.
  • ارائه گواهي ماده ۱۸۶ قانون ماليان مستقيم كه مربوط به آخرين سال عملكرد مي باشد. اين عملكرد نشان مي دهد كه صدور كارت بازرگاني در سال جديد براي شما بلامانع مي باشد.
  • كليه تغييرات مربوط به شركت تا تاريخ درخواست كارت، بايد موضوع آن صادرات و واردات كالا باشد.
  • ارائه اصل اظهارنامه ثبت نام به دفتر بازرگاني كه توسط اداره ثبت شركت ها گواهي شده باشد.
  • ارائه گواهي پلمپ دفاتر كه بايد از اداره ثبت شركت ها تهيه شود.

شما براي دريافت هر يك از اين مدارك، مي توانيد به هر يك از دفاتر پستي و اداره ثبت شركت ها مراجعه نماييد تا نسبت به تهيه آنها اقدام نماييد.

  • سند مالكيت:
  • سند مالكيت به صورت ۶ دانگ كه به نام شركت باشد.
  • اجاره نامه معتبر و محضري
  • اجاره نامه بنگاه املاك كه داراي كد رهگيري مي باشد.

دقت كنيد، شما مي توانيد هر يك از اين مدارك را براي درخواست كارت بازرگاني ارائه دهيد. همچنين بايد آدرس محل كار و سند يكسان باشد.

  • كد اقتصادي جديد

اخذ كارت بازرگاني - ثبت فردا

تصوير۳- كارت بازرگاني

شرايط شخص متقاضي براي اخذ كارت بازرگاني

هر شخص اعم از حقيقي و حقوقي براي دريافت كارت بازرگاني بايد برخي شرايط را رعايت كند، از جمله اين شرايط مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • حضور خود شخص متقاضي در كليه مراحل الزامي مي باشد.
  • هر شخص تنها مي تواند يك كارت بازرگاني داشته باشد.
  • كارمندان دولت كه از نيروهاي تمام وقت مي باشند، نمي توانند براي دريافت كارت بازرگاني اقدام نمايند.
  • براي هر واحد ملكي تنها يك كارت بازرگاني صادر مي شود.
  • آدرس هاي ارائه شده در تمامي مدارك از جمله مفاصا محاسبات مالياتي و دارايي، سند مالكيت، محل كار و اجاره نامه بايد يكسان بوده و با يكديگر مطابقت داشته باشند.

شما عزيزان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به لينك ثبت فردا مراجعه كنيد يا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.